M
Modifield
Guest
Eli kyseessä 2.4 GDI ja ongelmana se perinteinen nykiminen. Kesällä syttyi kuumina päivinä pitkällä matkalla Check engine -valo monta kertaa. Kävin liittimet läpi elektroniikan puhdistajalla ja kaasuläppäkotelosta käytin putken irti ja ruutasin kaasarin puhdistusainetta. Tämä vähensi huomattavasti merkkivalon palamista. Nykiminen oli sitä "perusnykimistä" koko kesän.
Nyt ilmojen kylmetessä nykiminen on tullut pahemmaksi silloin kun kone on vielä kylmä. Nykiminen tuntuu kiihdyttäessä. Tänään käytin kaasuläppäkotelon irti ja putsasin huolellisemmin samalla aineella. Samalla tutkailin TPS:ä. Jos tämä ei auta vaihdan lambdan ja TPS:n.
Muutama kysymys asiaan liittyen:
- Ennen puhdistuksia kone kävi tyhjäkäyntiä vaikka ilmapuhdistajalta tulevan putken irroitti. Puhdistuksen jälkeen kone sammuu kun putken irrottaa. Kumpi on normaali käyttäytyminen?
- Minkä hintaisia TPS ja lambda ovat?
- Voiko TPS:lle tehdä jotain? Voiko sitä mitata? Näytti aika "valetulta" köntiltä.
- Saako EGR:n tukittua, ilman että purkaa koko koneen?
Nyt ilmojen kylmetessä nykiminen on tullut pahemmaksi silloin kun kone on vielä kylmä. Nykiminen tuntuu kiihdyttäessä. Tänään käytin kaasuläppäkotelon irti ja putsasin huolellisemmin samalla aineella. Samalla tutkailin TPS:ä. Jos tämä ei auta vaihdan lambdan ja TPS:n.
Muutama kysymys asiaan liittyen:
- Ennen puhdistuksia kone kävi tyhjäkäyntiä vaikka ilmapuhdistajalta tulevan putken irroitti. Puhdistuksen jälkeen kone sammuu kun putken irrottaa. Kumpi on normaali käyttäytyminen?
- Minkä hintaisia TPS ja lambda ovat?
- Voiko TPS:lle tehdä jotain? Voiko sitä mitata? Näytti aika "valetulta" köntiltä.
- Saako EGR:n tukittua, ilman että purkaa koko koneen?