Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#1
Ennen 2013 joulua vaimo tuumas että nyt tuli mitta täyteen corollaa, ei sovi
Muksut ja harrastukset yhtäaikaa kyytiin.

Siinä mietittiin että mitä tehää ja kysyin että entäs jos nyt olis japanin auto kokeilu ja tämähän
Kävi eukolle :D

Annoin iPadin jossa tradecarwievin sivu auki ja sanoin että katsele sieltä sopivan näköistä
Mä tutkin sitten onko soveltuva eli sopivan pieniruokainen ja tilava farkku ja että paperit löytyisi.

Eukko selas ~5. Min sivuja ja antoi pädin että" tällänen on hieno".

Yllätyin kun kuvassa farkku lanceri joka oli ralliart mallia, korisarja hyvän näköinen.
Auton hintakin oli "kohtuullinen" ~1200dollaria, no otin esille kaikki Lancer sedia wagonit ja aloin tutkimaan
Niin yksilö minkä eukko bongas oli ainut 1.8(4G93) GDI TURBO! tämähän olisi mahtava!
Auto etuvetoinen ja automaatti, Google antoi jotain testi juttuja että kulutus olisi 7-8välissä
Ja tehoa kohtuullisesti 165hv@249nm

Laitoin myyjälle kylmästi viestiä että tahtoo kuvia ja samalla pakettiautopojille kyselyn että saako todistuksia.
Myyjä vastasi vuorokauden kuluessa ja ~30kuvaa tuli autosta, sekä tradevievin auction sheet jossa oli vain pikku naarmuja
Ja 2kpl näkyviä merkitty.
Kuvissa auto erittäin hyvän näköinen, myös apukuskin penkin 2kpl tahroja kuvattu erikseen.

Sitten googletettiin myyjän tietoja ja kyseinen liike löytyi Tokiosta, oli liikeen nettisivuillakin muunnissä.
Auton varustus :
Recaron sisusta
Automaatti ilmastointi
Sisustan ulkonäkö samanlainen kuin evossa
Runkonumero täsmäsi alkuperäiseen ralliart malliin
Vm 2002


Autosta puuttui stereot kokonaan, varmaan siksi oli sisustan grade 3 (+tahrat)

No korolla myyntiin ja viestiä myyjälle että saisko kuvaa kilvistä mitä löytyy autosta.
Ja kuvat tuli parin päivän päästä.
Myös pakettiautopojilta tuli viesti että todistukset löytyvät gdi turbo koneeseen mutta hinta oli suolainen...

Corolla myytiin ja tradevievin maksun välityksellä auto maksettiin rahteineen,
Mukava yllätys oli kun laivaus kulut oli vain 150dollaria, tämä vähän epäilytti mutta koska rahat olivat välittäjälle
Ja reklamaatio oli mahdollista niin anto mennä vain, ostetaan sika säkissä.

Laivaus kuvat tulivat niin ylläri oli kun takaboxissa oli alkuperäiset oz vanteet, myös jotain naarmuja oli kuvattu,
Ja viestissä että vakuutukseen otettu nämä kuvat, mulle tämä kaikki oli uutta... Ja tuntui että liian hyvää ollakseen totta.

No autoa jäätiin odottamaan, lähti Tokiosta 6.2-14 ja saapui 6.4-14 Hankoon , Jippiin!
Ja mehän lähdettiin sunnuntaina 5 päivä kohti hankoa ja maanataina aamulla satamaan, satama virkailija varoitti jo että
90% varmuudella vanteet hävinneet koska niitä ei ole merkitty rahtikirjaan, kuulemma sillä saa fifti fifti pysymään matkassa mukana.

No auto oli ajettu laivasta ulos ja oli aika nätti perästä mitä näki, kävin hakemassa luovuttajalta paperit ja lähdettiin
Tulliin jossa tullattiin auto ja tehtiin siirtokilvet ja käyttöön otto sekä verotus laitettiin hakuun (odottamaan todistuksia ja katsastusta)

Siitä takas satamaan ja sain auton avaimet !

Ja ei muutakuin avaimen kaikella ovet auki ja ...perhana oz vanteista vain painuma muistot kontissa :( (näkyi siis että ne oli oikeesti ollut siellä)

Noh, alla olevat vanteet näyttivät ihan uusille, auto pika vilkaisulla erittäin siisti, ei kolhuja näkynyt.

Ja virta avaimesta kääntö... Sano että keväämmällä :( noh aatelin että jos noin pienestä kiinni niin
Apuvirralla käyntiin, saapas oli apuvirta lähteenä ja käyntiin heti.

Ah se ihanuus! Ei yhtään polläyttänyt ja tasurit 100% hiljaiset! kuulosti saabi ihan traktorilla vieressä

Siitä sitten tarrat kiinni ja repiä miljoona lappua tuulilasista irti ja mökille missä yö oltiin...
Tutkimusta niin öljyt alamerkissä, muut nesteet ok ja siistit, kone huone erittäin siisti, ei missään öljyvuotoja tai hikoilua!

Siitä lähdettiin kohti kotia ja työnsin perus pinohiiren soittimeksi, mutta tämähän tarvi sen adapteri sarjan...
Noh sitä kyseltiin muutamasta tarvike liikkeestä ei oona tilattavaa... Joten kuunneltiin kitkarenkaiden meteliä
Kotimatka.... Mutta miten loistava auto ajaa...

Eilen pesasin auton työmaalla ja miten hyvä maalipinta, naarmut mitä oli kuvissa olivat juurikin mitä oli kuvattu.
Erittäin hienoa!
Yksi kolhu löytyi pellistä, vasemmassa etuloksussa on pieni ihan kuin ovella tökätty jälki, ei mitään muuta!
Ja painepesurilla pestessä selvisi mikä oli se vaihdettu"paneeli" lähti gdi turbo tarra irti.

Alustaa kun tutkin niin alta löytyi valkoiset iskarit ralliart merkein ja punaiset jouset ;)
Selän iso ylläri oli että tässä on alusta keltaisessa suoja aineessa mikä taitaa olla erittäin harvinaista?

Autossa on huoltokirja, sitä pitäisi tulkata sekä jalkopäässä on on tarra... Onkohan hihna kenties vaihdettu...
Kuhan kerkeen niin otan kuvia ja ihmetellään niitä...
Muutenkin kuvat vielä pitäisi siirrellä koneelle ja uppia tänne... ;)

Näin mennään... Kateellinen vaimolle tuosta lancerista :D

Tässä pikakuva puhelimella...

Tänne keskustelu
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51382.msg424011

tässä kuvaa ;)
https://www.dropbox.com/s/vurk5ybxlwnug4z/Photo%208.4.2014%2020.04.29.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#3
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Noniin... Löytyi vikaakin, pa mittari tuntuu sekoilevan :( varmaankin tankin anturista jotain, pa valon syttymisen jälkeen kun tankkaa sopii korkeintaan 30litraa ja eukko tuumas että nousee erittäin hitaasti viisari ylös ...~40min :O
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#4
Gdi valo korjattu, polttimo palanut.
1.3u kaapelilla ei onnistu rommin luku, evo scan toimii, trimmit ~ +5% luokkaa 98e5 ajaessa, pitää seurata kuhan tankkaa venäjän
Bensaa että mihin sillä asettuu.

Tänään pitäs sigma purkaa (stereot pois) ja asennella ne tuohon lanceriin.
Sekä kesärenkaita pitää kokeilla sopiiko noi evon alla olleet vanteet pyörimään ;)
Sekä jos vain ehtii katsoa onko tuossa polttoaine tankille luukkua josta pääsis lähettineen käsiksi, hurja tuo mittari,
Näyttää kyllä mutta 30l on ihantäys-valon syttyminen väli sillä kumminkin ajaa sen 450km... Keretty meinaan jo rullata
Puoltoista tonnia lisää mittariin tässä viikossa :)

Sekä tutkittu ajovalo vaihtoehtoja, kyllä tuossa on samat ajovalot kuin 1koppasessa Honda crvssä...
Mutta itseä kiinostaisi joko
: http://u.5.cf.nengun.com/294835/nengun-294835-00-mitsubishi-yes_flame_lancer_cedia_w_cs5w_genuine_headlight-9b1c756509.jpg nämä orginellit muuttaa e hyväksytyiksi (toki sika hinta sisun projektoreilla joissa e merkki)
Tai sitten evo tyyliset joissa DOT merkitä
http://www.andysautosport.com/mitsubishi/2002_2007_lancer/lights/headlights/maxzone/maxz00000035.html
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#5
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Tässä vähän kuvaa lisää kukahan ymmärtää näitä lappuja koko vaihtelee a3 A4 ~







Ja tässä vähän lisää kuvia, 225/45-17
Et 25 ei sopinut alle



Ja vähän lisää känny kuvia...







 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#6
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Vähän kuvia sisältä, keretty jo sotkea näillä kura keleillä...





 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#7
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Rommi tuli luettua ja samalla huomattua että Japanin akku on finaalissa, pitää kyllä virtaa mutta
Jännite ~10v

Uusi akku ja akun kengät hommattu.

Tuli myös tutkittua miksi pa-mittari näyttää liian vähän ,siihen ei näkyvää syytä antureista löytynyt
Ja silmin arvioiden puoli tankkia näytti kokoamisen jälkeen puolelta tankilta mittarissa :O
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#8
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Tänään kun oli vapaapäivä niin asentelin virtajohdon ja signaali johdot poppikoneille, vaihdoin akun ja vedin takasumarin valon johdot valmiiksi.
Kone huoneeseen pitäs saada vielä läpivienti tehtyä virtajohdolle ja suunnitella että laitetaanko xenon valot... Kun dot valossa riittää kuulemma manuaali korkeussäätö ja pesurit...
Vai laitanko halogeenit ilman korkeussäätöä,

Myös ohje tuli konttorilta että todistus valokuviosta niin saisi leiman
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#10
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

poppikone päivitystä.
päätelaitteena Pioneerin 5700dvd + bt-moduli
10" iän ikuinen JPL! GT meni varapyöräkoteloon varapyörän sisään tulevaan osaan.
samalla tuli asennettua Ground Zero gzta2.150 mikä on ollut kaapissa parisen vuotta :nykii

tässä sovitusta:
https://www.dropbox.com/s/9peb4j1kk98ku4u/Photo%203.5.2014%2013.42.40.jpg

ja tälläinen siitä tuli, kuvissa vielä roskat siivoamatta mutta näkee miten asennettu.
https://www.dropbox.com/s/lc41iayfu09sgxp/Photo%203.5.2014%2017.49.15.jpg
https://www.dropbox.com/s/cpvczjrlu0hgs7p/Photo%203.5.2014%2017.06.28.jpg

samalla tuli laitettua "sarana" että luukku jää vähän auki niin toimii kuten painelevy (spl miehet tietää)
toki tuo 20v vanha JPL on kyllä niin elämänsä päässä että…. :nykii
jotain ideaa 4ohm, 10" joka toimii 12litran kotelossa? tehoa saa 230wrms@4ohm
toki voisi vaihtaa isoman vaffinkin… mutta koko on rajoitus :seina max 30x30cm ja korkeutta 7cm

varmaan noi tapatalkin linkit häviää joskus joten täältä löytyy kuvat uteliaille :
https://www.dropbox.com/sh/1su7jf8fpdt27mx/Kzth_UiRnC

muuta mitä on tullut hankittua, maxzonen evo look mustapohjaiset dot valot :peukku
jakopään osat tilattu ja kuhan saapuvat niin huolto pitäisi tehdä… tai teetättää jollain luotettavalla, siitä vähän ollut puhettakin jo ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#11
Eipä ole tullut päivitettyä tätä topikkia.
Veropäätös tuli, ja mukava yllätys oli kun verot olivat pienemmät kuin karkeat arviot :)

Muuta mitä on taisteltu, takavalot piti vaihtaa vaikka ovat identtiset lukuunottamatta puuttuvaa e merkintää :(
Lisäjarruvalossa on e merkki
Sivu vilkut meni vaihtoon, onneksi e33 galantin vilkut sopi, olisin kiinnostunut valkoisista kirpun evossa oli samanlaiset päällisin kuin tuon omat mutta e merkein, evo4 ? Löytyy myös cs lanceristakin ;)

100tkm meni jo rikki, öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Castrol magnatech 5w-40
Jakopään hihna pitäisi vaihtaa varmuudeksi, 76tkm on vaihdettu hihna mutta 4v sitte mikäli tulkitsin oikein.
Hihna näyttää hyvälle mutta mutta...

Jos tekisi pienen tripin Tampereen läheisyyteen, kahden homman kanssa... Päälli kiillotus ja jakopää...
Tuo kone kun käy niin jumalattoman nätisti ilman mitään sivuääniä saisi sen pidettyä kunnossa.

Tulpat pitäisi hommata mutta löytyisköhän tähän irdium sopivaa tulppaa?

Ajovalo prokkis meni suhteellisen ok vaikka lähettivät väärät valot, tuli ilmoitus että palauttavat rahat.
Ebayn kautta hommasin toiset ja ensviikolla ovat näpeissä, tällä kertaa tosiaan ebayn kautta myyjältä +10t palaute 99,9% tyytyväis palaute... Onneksi valot ei kumminkaan maksa kuin veroineen/toimitus maksuineen 250e pari

Laiskuutta on ollut sen verran että flip-flop piiriä en ole jaksanut juottaa vielä takasumari kytkimen sisälle ja taka sumari on hankkimatta...
Noissa suomi lancerissa kun on niin pirun rumat noi alkuperäiset puskuri upotus valot, nyt etsinyt mahdollisimman pientä sumaria led mallina
Koska flip-flop kestää vain 1amp ja en halua rakennella mitään rele ratkaisuja.

Sekä kirpulta tuli ajovalon säätö moottorit ja ebayn kauttahan löyty evo7 alkuperäiseksi merkitty tupla katkaisin takasumari+korkeus säätö.

Rahaa ebayn osiin on tuhlattu 10e :) + 240e noin valoihin
Ja 70e 2-luokan takavaloihin Suomesta.

Vähän yhteen vetoa on pyydetty, no paljastetaan ;)

Auto ~800e
Laivaus/vakuutus ~100e
Rahti ~950e
Alv + tulli ~690e
Ajovalot ~240e
Takavalot ~70e
Katsastus ~280e
Cod todistus 217e
Verot ~700e
Ajovalojen hilppeet ~50e
Johtoja yms muuta omista varastoista
Takasumari pitää hommata

Eli hiukan päälle 4te yhteensä kilpiin asti....
En tiedä oliko tässä järkeä mutta auto on ainakin hyvässä kunnossa ja erikoisempi kuin suomi vehkeet joita saa loppuun ajettuna
Nuhapumppuina 3500e...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#12
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Tänään sain itseä niskasta ja aloin tekemään sähköjä sumarille ja ajovalojen korkeus säädöille

Liittimiä kun en löytänyt sopivia niin perus pistokkeet sai kelvata

Ensin sumuvalo katkaisin auki:
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/4-photo.jpg
Ebaystä löytynyt flip-flop piiri kuumaliimalla kiinni "tyhjän" jatkaisijan kohtaan
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/2-photo.jpg

Ja sitten kytkentä :
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/11-photo.jpg
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/photo.jpg
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/3-photo.jpg

Ja kuoret nippuun:
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/1-photo.jpg

Ja toimintatesti :
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/media.mp4
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#13
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Ja lomalla senkun ehtii..
Koko päivän suunnitellut ja tehnyt ajovalojen korkeus säätöä... vasen puoli tulikin valmiiksi jos huomenna oikean saisi tehtyä ja johdot vedettyä kapiiniin...

Eli homma meni näin
Ensin sovitus ja tilan tarkistaminen että säätömoottori sopii
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/14-photo.jpg

Muuten hyvä mutta ilmansuodatin koteloon ottaa ajovalo kiinni :( ei ole suunniteltu turbo malliin valot... Onneksi vain 1cm kyse joten kuumailmapuhaltimella vekki koteloon...

Ja sitte osat...
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/16-photo.jpg

Ja valot kuumailmapuhaltimella auki
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/12-photo.jpg

Valo purettu atomeiksi
Ja kohta mihin moottori tulee...
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/19-photo.jpg

Ja eikun reikää moottorille:
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/15-photo.jpg

Ja moottori paikalla:
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/13-photo.jpg


Umpio osasta säätöruuvin vastakappale pois
Ja tilalle kumi tulppa.
Ongelma meinaa tulla että miten säädetään... No pora käteen ja porataan
Säätömoottoriin reikä että saa läpi vedettyä oven lukoissa olevan pitkän katko pultin (M5 kierre)
Ja siitä läpi umpioon johon m5 nylock mutterit+ aluslevyt (kumitulpan läpi)

Ja kas näin meillä toimiva säätö
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/20-photo.jpg

http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/18-photo.jpg

Ja eikun autoon kiinni...
Jätin oranssin äärivalo/parkki osan pois kun taitaa olla laiton Suomessa...
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/21-photo.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#14
Savotta saatu päätökseen, nyt on korkeus säätö ajovaloissaja taka sumari, jos ens viikon mittaan saisi pelti kilvet :)

http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/22-photo.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#15
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Vaikka nyt mollattiin mun ratkaisua ostaa wanli merkkiset kesärenkaat niin ensimmäinen 18km oli hyvä kokemus, ajoltaa, ääneltään(ehkä?) kuin nankag ns2 mutta huomattavasti jäykempi runkoinen että äkki liikkeissä pysyt mukana.
Äänestä on kumminkin paha sanoa tarkkaa kun ei ole vertailu kohtaa kuin muistista, joka tapauksessa huomattavasti hiljaisempi kuin japanin kitkoilla...

Mutta taka kaaria joutun rullaamaan, kuormattuna ottaa kiinni (kontissa 2sarjaa renkaita + Alu sarja)

Joka tapauksessa nätti omaan makuun 215/40-17 ja braid winrace A ,7x17 et 23 :D.

Kuvaa lisäilen kunhan auto tulee taas pihaan :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#17
Poppikone suunnitelmia, ajattelin että rakentaisin 3-tie sarjan eteen mut mut...
Löysin vasta sopivan keskiäänen :
http://www.powerset.fi/ground_zero_uranium_gzuf60sq
tämän valinta siksi että koko on sopiva peilikolmioon ilman että peittää ilmaritilää tai peiliä, koelaudalla kun ei ole paikkoja.
Ongelmina nyt sitten löytää sopiva midbasso, lancerissa kun on 7" reikä vakion muovi/pahvi/tuplakartio kajarin alla...
Diskantti on ehkä helpompi...
Jako suodin voisi olla vaikka :
http://ep-autohifi.net/autohifi/muut-laitteet/jakosuotimet/focal-3-tie-jakosuotimet-uudet.html

Ja midbassona voisi mennä joko 6,5 tai ohut 8, 8" olis parempi ehkä... Ideoita otetaan vastaan....
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#18
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Joensuussa speedpartyssa ajettu 3 vetoa, vartti 17,5 tietämissä, loppu nopeus mailille 178...
Tuntu että 165 kohdalla hyyty auto
Ja logit vahvisti, nakut jopa 12 ja octane level tippu 70% kuten myös boost duty muuttu, joten taisi tiputtaa ahdot pois :(
Ja nyt pitäs teetättää kuvaus tiedosto jotta sais penkkiin ja säädettyä nakut pois...
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
#19
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Mr mmc sanoi
Joensuussa speedpartyssa ajettu 3 vetoa, vartti 17,5 tietämissä, loppu nopeus mailille 178...
Säästelitkö lähetyksessä kun on noin vaatimaton varttimailiaika? Nimittäin alicen 2g eclipsellä (151hp) ajoin takavuosina Lappeenrannan kentällä vartin tasan 16s (loppunopeus 192)...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#20
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Ei kun ihan nakutus tiputti ahdot kieroksilla :( ei vaan automaatti vedä paremmin vaparina
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
#21
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

ackal link=topic=51381.msg432040#msg432040 date=1404634311]
Säästelitkö lähetyksessä kun on noin vaatimaton varttimailiaika? Nimittäin alicen 2g eclipsellä (151hp) ajoin takavuosina Lappeenrannan kentällä vartin tasan 16s (loppunopeus 192)...
[/quote]

Tuliko luvut oikein? :) Loppunopeus vartille ei äkkiseltään tunnu olevan oikein tehojen ja ajan kanssa linjassa?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Tykkäykset
0
#22
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Loppunopeus on mailin kohdalla, ei vartin :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#24
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Jotain pientä ..
Uusi tarra tuli, alkuperäinen irtosi ensi paine pesussa :( kiitokset siitä kirpulle!
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/23-photo.jpg

Ja sitten sisustan kimppuun... Tuli kokeiltua huutokaupasta tarttunutta 4D hiilari kalvoa... Sika hyväävtavaraa :)
http://mmc.1g.fi/kuvat/LancerRalliart/24-photo.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#25
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Budjetti ratkaisu etupään musiiki vehkeisiin...
Rainbowin erkkasarjan jakari, jotkun rockfordin disset, originaali ihme kokoiset 6,5" (lähempänä 7")


Jos joskus vähentyy köyhtyminen nii vois jatkaa hifistelyä paremmilla laitteilla.

Eli kokoon pano nyt
Rokkrain disut
Rainbowin jakari
Orginelli ~7" etu kajarit

Perässä dls oa8 8" subit 2kpl
Mac audio mono pääte

Soitin pioneer 5700dvd & bt mokkula
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#26
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Ensimmäinen kuluvien osien huolto :
Jarrupalat taakse
Missään ei ole mulla kulunut yhtä tasaisesti palat kuin tässä


Oli kaikki loppu :O
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#27
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Noniin... 113tkm ja öljyt ja suodatin vaihtoon sekä raidetangon sisempi pää vasemmalle.

Ja tulipa käytyä dynossa, pettymys oli suuri koska hukassa oli tehoja enempi kuin osasin odottaa


Ahtoja oli poissa :

Seokset oli jännät:


Nakuja ei ollutkaan kuin 2 ja octane level pysy 99,7%


No jos ensin nyt alkaisi tutkimaan onko joku tukossa, putki / katalysaattori tai esi katti sellainen pr&@" kun löytyy
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#28
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Pitäskö tännekin kirjoitella :)
129tkm on nyt

Öljyt ja suodatin meni vaihtoon
Ilmansuodatin myös.

Auto tuntuu toimivan loistavasti.

120tkm kohdilla vaihdettu viimeksi öljyt, empä siitä tänne kirjoitellut.

Aattelee että 40tkm jo ajettu keväästä ;)

Tähän autoon olisi tarkoitus tehä pikku päivitys kunhan tämä 3kk saikuli konkurssi helpottaa,
Eli putkistolle pikku päivitys, evo8 vakio putki tai äänen vaimenin 2,75" putkisto, pre katti pois, exthaust erg tulpata
Sekä se tavallinen egr systeemi tulpata/softalla pois mikäli ei anna vika koodia.

Sekä olisi vähän kuin varattuna evo5 cuuleri ja putket.
Ja kuhan saa nippuun niin kevyt ahtojen nosto 0,4 ->0,8 ja säätö penkissä, tästä yli ei kannata, pysyy vielä vakio turbo/suuttimet/korkea paine pumppu mukana ja turvallisella alueella. Näin ainakin jenkki foorumin jutuista sai ymmärryksen
Max olisi 0,9bar tuolla ahtimella, suuttimet kuulemma riittävät 1,3bar paineille, mutta mä en lähde ihan niin pitkälle virittelemään.

Sekä tuo evo7 kone pelti odottaisi sovitusta ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#29
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Ja tämä lisävalot projekti on jäänyt kertomatta...

Hella rallye 3000 meni keulalle, toinen valoista oli halki ja eksyi sitten Sulo vilenit uusi umpio ja kehys...
Kyllä on mennyt persiilleen hellan uudet...
Valokuviossa 2 piste valoa eli toinen auton eteen toinen jonnekin taivaaseen... Eikä ollut väliä oliko halogeeni vai xenon polttimo...

Noh rikkonainen valo paikalle Pohjanmaan reissun jälkeen että sai valokuvion kuntoon xenoneille
Nyt on 55w xenonit ja sopiva näkyvyys...

Ja siksi että emäntä ajaa pimeessä töihin ja pois (yö työ)

Jostain jos löytäs vielä mustan kehyksen ja vanhaa mallia umpion niin sellaset ostan...

 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#30
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Päivitystä... 19astetta pakkasta ja mehut ulos etu iskarista...

Taitaa olla tuollanen ralliartin iskari sen hintainen että käännytään BCn listoille... Ihanan kallista..

Nyt ajo km 137tkm mittarissa :/
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#31
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Nyt ensimmäiset ongelmat, toki vain kuluvissa osissa,
Eli vasen etujarru otti ja jumi, söi palan ja nyt on puretuna... Jos huomenna saisi palat,
Mäntä irtosi helposti crc llä ja perus puu puristimella, putsattu ja nyt liikkuu, huomenna nippuun,

Isompaa huoltoa pitäisi suunnitella...
Öljyt + suodattimet koneeseen ja laatikkoon
Erg puhdistusta ja tulppausta
Pakoputkisto pitäisi tehdä
Gdi carisman pa-tankki pitäisi hommata ja sovittaa voisiko vaihtaa...
Ihan tankin koon takia 50l -> 65
Taka äänen vaimennin olisi ehkä hks silent hi power jos sellasen löytäisi jostain edullisesti...

Sekä välijäähdyttimen vaihto...

Konepeltiä pitäisi myös sovittaa (evo7)

Sellaista ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#32
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

141tkm
Öljyt ja suodatin sekä toisenkin etujarrun siivous, jumitti

Evo7 pelti ei mene lähellekkään :( joten myydään se pois...


Muuta mitä on...
Etusumari vasen hajos :(
Lisäpitkä vasen hajos (lasit siis meni molemmista )
Pa kulutus noussut älyttömiin...
Epäilys että putki tukossa tai jotain...
Huoltoa pitäs tehdä...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#33
Jatketaas vähän tapahtumia,
Eli katti oli tukossa:


Ja ensi avuksi paukutettiin kennot pois molemmista, pre kat ja tavan katista.


Ihan hyvin alkoi vetämään terävä veto palautui mutta vieläkin ontui jotenkin.
Läppäriä kiinni ja logeja... Nakutus anturi tuntui ihan villille, nakuja ja jännite ihmeellisyyksiä koko ajan ei tavan 80kmh ajossa edes pysynyt normaalissa vaan ties mitä voltteja heitteli.
Otin galantista evo7 anturin ja viskasin paikalle, johto vähän lyhyt joten joutui oikomaan johtoja että sopi nätisti, ei siis katkottu mitään, vedin vain "suoraa" kautta.
Anturi eri md numerolla mutta identtinen päällisin erona johto pidempi vs evo

Nyt alkoi tippua pa kulutus kun nakut hävis, auto muutenkin tuntuu vetävän normaalisti jopa pers tuntumalla paremmin kuin maahan tullessa.

Tänään oli sitten Bilteman 200cel katin asennus ja teinpä uuden downpipen







Putki on siis 60.3mm rosteria ja tuli harjoiteltua tiggiä.. Raapasu tigilläkin siis sai jotain aikaan...

To do lista:

-Sumarit uusiksi
-Jakopää remontti/kannen putsaus/egr tukkiminen(molemat exthaust egr ja tavan)
-konepellin maalaus, on kivet tuhonneet maalipinnan :(
-cuuleri keulalle valikoituna oli mitsimoton z-line toki siinäkin on nyt "ongelma" kun on 2,5" lähdöt , ja lancerissa on 2" putket
Vaikka imusarjassa onkin 2,5"
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#34
Päivitellään :
Oikeastaan öljyt ja suodatin vaihdettu huoltoina, nyt sitten vähän leviää käsille huolto hommat, jos sitten laittaisi kerralla edes ison osan,
Taakse ehdin vaihtaa jarrupalat, levyt menee myös uusiksi,
Edestä myös palat ja levyt uusissa,
https://www.dropbox.com/s/fkatzhit8bbhsvz/Photo%2023.1.2016%2013.17.13.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ifo5g9cvwdwjdb7/Photo%2023.1.2016%2016.49.06.jpg?dl=0
Takasatula vaatii myös korjaus sarjaa :(

kolinaa ihmeteltiin niin
Ensin vaihdoin oikean raidetangon sisäpään, kolina pieneni, joten vasen ylös ja sama homma, vuos sitten vaihdettu tarvike oli väljä,
Oikealle laitoin Moog merkkisen tarvikkeen, vasemmalle tuli orginelli jolla 2,5x hinta tuohon motonetin moogiin...
https://www.dropbox.com/s/kh9m81n14183p1j/Photo%2028.1.2016%2017.57.40.jpg?dl=0


Kokaminen keskeytyi kun huomasin että myös ulkopää on väljä (alkuperäinen) ja suojakumissa on reikä :(

Moog vs orginel = moog on reilusti isompi palloinen, sama pituus kumminkin.

No sitten otin etupuskurin irti että tutkin lumihanki sukelluksen vauriot (ei ajettu ojissa tms vaan pihaan tullessa lunta ~40cm)

Karua, puskuri halki ja sisäosien kiinnitys osia irronnut.
https://www.dropbox.com/s/rdowri4v5pgc4pb/Photo%2030.1.2016%2018.43.07.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/98bjgzeaa19twc9/Photo%2030.1.2016%2018.42.11.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/jnpm55j25nnhtvb/Photo%2030.1.2016%2017.11.48.jpg?dl=0

No samalla kokeilin miten mitsimoto välijäähdytin sopii keulalle ja sopiihan se hyvin.
https://www.dropbox.com/s/ijkmycr2m8gsi8x/Photo%2030.1.2016%2017.10.55.jpg?dl=0

Siten saa tilaa eberille etunurkkaan kun alkuperäinen postimerkki lähtee pois,
Vaatii ahtoputkien rakennus hommia...
https://www.dropbox.com/s/acad9dctie6zu6v/Photo%2030.1.2016%2018.41.43.jpg?dl=0
Niin vakiot putket on 1.75"
Vakio kokona meinaan pitääkin, tarkoitus on vain pieni ahtojen nosto 0.4 -> 0.7-0.8 väliin

Katsotaan miten onnistuu tig hommat kunhan saa putkea hommattua ja kulmia...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#35
Vs: Vaimon kauppakassi : CS5W Lancer Ralli///Art by mr_mmc

Ja päivitellään aihetta...
Sattumus taas... Puoliso kun ajeli tätä meidän rallipolkua niin olipa routa nostanut tien keskikohtaa, lätäkön väistö ajatti keskitielle ja ryskistä downpipe osuma tiehen... Downpipe kun suojaa onneksi öljypohjan
https://www.dropbox.com/s/f8wnor3qfuxnlr3/Photo%206.4.2016%2017.28.49.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7t62xiubdeeo7ap/Photo%206.4.2016%2021.06.26.png?dl=0
No eikun korjaten:
https://www.dropbox.com/s/lv1kee8ca13wka3/Photo%2015.4.2016%2016.52.33.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5qg39e37sa3ztol/Photo%2015.4.2016%2016.57.13.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/0fcdzkle5fpmmxx/Photo%2015.4.2016%2017.42.42.jpg?dl=0

Muuta mitä tuli tehtyä oli mittariston vaihto kun pa-mittari tuntui sekoilevan
Vanha :
https://www.dropbox.com/s/ctldu4dy9884e70/Photo%201.3.2016%2020.16.50.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/o26fjh4dah9lu9o/Photo%201.3.2016%2020.18.29.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/t021kgjnwp1l4jn/Photo%201.3.2016%2020.18.35.jpg?dl=0
Uutta tilalle:
https://www.dropbox.com/s/hkw4c6siliuqv3j/Photo%201.3.2016%2020.24.42.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ffyfzh9rtvxg6bs/Photo%201.3.2016%2020.26.33.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/mh1pqdpcmqdcyi2/Photo%201.3.2016%2020.32.37.jpg?dl=0
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
6
Sijainti
Polvijärvi
#36
eipä ole tullut hetkeen päivteltyä kuulumisia... ehkä kun ei ole ollut kuin perus huollot ja kovaa ajoa :p

ajettu jo 290tkm... eli yli 200tkm meidän omistuksessa.
perus huollot mitä on välillä tehty:
-öljyt suodattimet
-jarrupalat levyt
-jarru satulat
-parit puslat taakse

eli luotettavat ajot on ollut...
auto on vieläkin vakio, amw oli tarkoitus käyttää säädössä mutta eipä ole aikaa jäänyt omien työkuvioiden vuoksi.

ja talveksi taas keulalle ämpärit... :D
 

Liitetiedostot

Ylös Bottom