Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

puerco

VW Scirocco R look
Liittynyt
2 Heinäkuu 2008
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
#1
Tässä pienet ohjeet jos joku ryhtyy urakkaan.

Tarvikkeet:

-Ristipää ruuvvari
-Talttapää
-10mm räikkä
-Uuni (mieluummin hieman isompi kuin mulla :p )
-Spraymaalia (mulla ihan perus mattamusta)

-Parkkipolttimot (kannattaa samalla vaihtaa kun valot on käsissä)
-Vilkunpolttimot (mulla mallia silver joka vilkkuu keltaisena koska otin amberin vallan pois)
esim: www.scoobyparts.com löytyy vaikka onkin sinisien mesta ;)

1. Puskuri pois.
2. lyhty irti
3. uuni 100c ja levylle leivinpaperi (ettei lyhty sula kiinni uuniin)
4. n. 10min uunissa, välillä voi koittaa josko jo lähtisi auki, mutta yleensä tuo 10min on optimi.
5. Lasi auki
6. Lyhdystä se kirkas kromi osa pois
7. Kromiosan maalaus
8. Kromiosa takaisin lyhtyyn
9. Lyhty suurinpiirtein kasaan
10. Takasin uuniin hetkeksi jotta alkuperäinen massa sulaa niin että tarttuu taas kiinni.

ja sitten kokopaska käänteissä järjestyksessä takaisin. ;)
Toimii joka kerta.

Sellainen varoituksen sana että kannattaa hieman varoa sitä "sulanutta" liimamassaa ettei pahemmin osuisi siihen kromiosaan kun sitä on kamala hinkata / putsata pois, opin jopa jo toisessa lyhdyssä varomaan.

Muutama kuva aiheesta
http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Autoja%20ja%20moottorivekottimia./Mitsubishi%20-%20Evolution%20VIII/Baked_headlights_ala_puerco/

 

Sudo

New Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Tykkäykset
0
#3
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Hyvältä näyttää!

Riittikö se orkkis liimamassan määrä myös kiinnittämään lasin tiivisti takaisin, vai jouduitko lisäilemään tököttiä?
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Vantaa
#4
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Itse en laittaisi umpiota uuniin. Liian iso riski sulaa jostain kohtaa, varsinkin kun niissä on yleensä vastukset paljon kuumemmat. Kaikkiin uuneihin tuo ei mahdukaan.
Itse availen umpiot ihan kuumailmapuhaltimella ja kärsivällisesti kaukaa lämmittäen. En luota siihen, että vakiomönjä riittää, joten lisään aina ylimääräistä. Sitkeää ja sotkevaa kamaa kyllä, kannattaa varoa vaatteitaan.
 
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Uusmaa
#5
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Biim sanoi
Itse en laittaisi umpiota uuniin. Liian iso riski sulaa jostain kohtaa, varsinkin kun niissä on yleensä vastukset paljon kuumemmat. Kaikkiin uuneihin tuo ei mahdukaan.
Itse availen umpiot ihan kuumailmapuhaltimella ja kärsivällisesti kaukaa lämmittäen. En luota siihen, että vakiomönjä riittää, joten lisään aina ylimääräistä. Sitkeää ja sotkevaa kamaa kyllä, kannattaa varoa vaatteitaan.
Tässä on vaan vaarana että lasi halkeaa kun lämpötilaerot kasvavat liian suuriksi. Uunissa on PALJON tasaisempi lämmitys kuin kuumailmapuhaltimella.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Vantaa
#6
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

osku sanoi
Tässä on vaan vaarana että lasi halkeaa kun lämpötilaerot kasvavat liian suuriksi. Uunissa on PALJON tasaisempi lämmitys kuin kuumailmapuhaltimella.
Lasi? Muovia tuo on. Lasia siellä on vain linssi polttimon edessä.
 
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
#7
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

osku sanoi
Tässä on vaan vaarana että lasi halkeaa kun lämpötilaerot kasvavat liian suuriksi. Uunissa on PALJON tasaisempi lämmitys kuin kuumailmapuhaltimella.
Ääni täältäkin uunille. Kuumailmapuhaltimella niitä vahinkoja enemmän sattuu. Kun ei sitä pysty tasaisesti lämmittämään jokapuolelta, sitten todennäköisesti menee hermo = tehoa lisää ja sitten se muovi vasta sulaakin.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Vantaa
#9
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Twilight sanoi
Ääni täältäkin uunille. Kuumailmapuhaltimella niitä vahinkoja enemmän sattuu. Kun ei sitä pysty tasaisesti lämmittämään jokapuolelta, sitten todennäköisesti menee hermo = tehoa lisää ja sitten se muovi vasta sulaakin.
Kirjoitinkin tuolla että kärsivällisesti. Helposti tuollainen umpio silti parin minuutin puhaltelulla aukeaa. Ilmeisesti kaikilla ei sitten ole hermoja. ;D
Kirjoittelussani aiemmin viittasin vain CT9A umpioihin, joista tämäkin threadi tehtiin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
25
Sijainti
Manse
#10
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

osku sanoi
Tässä on vaan vaarana että lasi halkeaa kun lämpötilaerot kasvavat liian suuriksi. Uunissa on PALJON tasaisempi lämmitys kuin kuumailmapuhaltimella.
Itse olen MONET lasit lämmittänyt auki puhaltimella jonka "suuaukko" ~10*25cm,ja tasaisesti lämpiää kun tohottaa "suoraan" lasiin.
 
Liittynyt
6 Huhtikuu 2008
Tykkäykset
0
#11
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Biim sanoi
Itse en laittaisi umpiota uuniin. Liian iso riski sulaa jostain kohtaa, varsinkin kun niissä on yleensä vastukset paljon kuumemmat. Kaikkiin uuneihin tuo ei mahdukaan.
100 asteessa PC- ja PMMA-muovit yleensä vasta pehmenee, samoin kuin liimat.
Ja kukaan ei varmaankaan käske laittaa valoja niin ylös että ovat liian lähellä vastuksia. Jos on liian pieni uuni niin parempi jättää tekemättä :)
Itse käytän mieluummin fööniä. Ihan jo siitäkin syystä että sillä on vaikea saada muovia sulatettua, toisin kuin esim. kuumailmapuhaltimella jonka 400 astetta sulattaa todella hienosti hetkessä muovit. Lisäksi kun fööni on sellainen pitkulainen dildomallinen sillä on hyvä puhaltaa umpion sisään polttimon aukosta lämmintä ilmaa ettei jää umpion sisään viileämmän ilman taskua.
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Seinäjoki
#12
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

teen juuri dynamic-4 galluun tätä juttua. hyvin aukes jo eka umpio uunittamalla. 100c 15min.
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
1
#15
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Missä lämpötilassa nä sit uunnittelit jos eka meni paskaksi? ;D
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Seinäjoki
#16
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

lämpötilassa oli tuskin mitään vikaa. oli vaan niin maan p**kelee lujassa ku sitte siin vääntelin sitä auki niin eiköhä se ropsahtanu. 100c 15min oli aika.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#17
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

aavikko-mursu sanoi
lämpötilassa oli tuskin mitään vikaa. oli vaan niin maan p**kelee lujassa ku sitte siin vääntelin sitä auki niin eiköhä se ropsahtanu. 100c 15min oli aika.
mikä oli oikea aika ja lämpö?
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Seinäjoki
#18
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

no ite käytin 100 celcius astetta ja 15minuuttia. täältä forumilta nuo lämmöt ja ajat vetäsin. hyvin se liima ainaki oli elastiseks muuttunu tuossa ajassa. vilkut aukes kyllä huomattavasti helpommin ku etuvalot. eikä lämmenny osat niin kuumaks että ei ois pystyny käsittelemään paljain käsin. asentelin vielä H4 bi-xenonit paikalleen. valokuvio on ainaki aika surkea kirkkaat ne on kyllä. en tiiä johtuuko siitä kun siellä umpioitten sisällä on niitten H4 polttimoiden ympärillä jonku sortin varjostin että oisko se pitäny ottaa pois ku siinä xenon sarjassa oli myös niitten polttimoiden ympärillä samanlainen. mene ja tiedä.
 
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Hyvinkää
#19
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

Kanna oman korteni kekooon.

Outlanderin etuvalot tein talvella. Kuumailmapuhaltimella aukesi todella nätisi. Tuntui olevan tosi notkeaa liimaa. Samoilla liimoilla kasaan ja ei tähän päivään mennessä ole kosteutta sisään päässyt.
Takavaloille meinasin tehdä saman homman, mutta siellähän se lasi on sulatettu kiinni suoraan siihen runkoon ilmaan liimaa. :seina
 
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Saviseutu
#20
Vs: Valojen kokkailu ( etulyhtyjen tummennus)

_AH_ sanoi
Outlanderin etuvalot tein talvella. Kuumailmapuhaltimella aukesi todella nätisi. Tuntui olevan tosi notkeaa liimaa. Samoilla liimoilla kasaan ja ei tähän päivään mennessä ole kosteutta sisään päässyt.
Takavaloille meinasin tehdä saman homman, mutta siellähän se lasi on sulatettu kiinni suoraan siihen runkoon ilmaan liimaa. :seina
Piti kanssa jo alku keväällä kokkailla omasta moiset auki mutta en oo yhtään varma onko noi sitte sinisessä paremman näköset.
 
Ylös Bottom