Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
kyseinen auto mitsu galant vm 88 2.0i ! ja kokeilin tossa vapaavistaus suodatinta autooni soundit on kivan kuuloiset! mutta mites ku siellä on se anturi oisko ilmamassamittari tai joku sellanen, kun sen otta irti(johdon) niin syttyy chek engine merkki valo kojetaulussa! ??? joten miten sen sais sinne ettei mikään merkki valo syty jne.!kiitokset vastauksista!
Ja Hauskaa uutta vuotta kaikille! etenkin näitten sivujen ylläpitäjille!
 
jenkkilässä ne käyttävät semmosta "systeemiä" jossa siihen ilmamäärämittarin päälle tulee semmonen samanlainen ilmanpuhdistin kun vakiona mutta se on sitten vaan vapaammin hengittävä :)

kaikista paras oli eräs ratkaisu johon tässä törmäsin kun oli tehty vakio ilmanputsarista "Vähän" vapaammin hengittävä leikkaamalla se pönttö semmoseksi että se ilmansuodatin sai paremmin ilmaa ;)
 
no saa nähä sitten! miltä näyttää!
se operaatio!:p kiitti vastauksesta! mut jos joku olis tehny jotain sen tyylistä niin pliis kertooka siitä ja miten!
 
juuuri tuommoinen ;D
minusta kyllä tuntuu että eiköhän mitsuissa tuo ilmansuodatin virtaa ihan riittävästi meille pentti perusvirittäjille..
 
Onko siinä siis joku vakio ilman suodatin? vai kui? helv. ku ei oikee mee perille ja mitä se meinaa tossa siitä anturista et jos ottaa jotain irti vai mitä? ää pientä käännöstä!:p:p ei olla ihan guruja tos enkussa!
 
Webtrap_86 sanoi
Onko siinä siis joku vakio ilman suodatin? vai kui? helv. ku ei oikee mee perille ja mitä se meinaa tossa siitä anturista et jos ottaa jotain irti vai mitä? ää pientä käännöstä!:p:p ei olla ihan guruja tos enkussa!

Ei tuossa tehdä muuta kuin siis leikata tuo kotelo auki, anturit ja muut osat jää paikoilleen. Siinä on k&n suodin.
 
otetaan siinä imuilmaa vaimentava, imuilman oikaisija (suoristaja) pois ns. tähtikenno MAF:fin alta..

jokaisen ylpiän kallemiehen se nyt heti täytyy poistaa turhaa ahistamasta..
Ja sitten se kannattaa kanssa muistaa tukkia se tankin huohotus kaasuläpälle..
 
Ennenkuin tuota Molmiksen suosittelemaa "loistavaa" modia menee tekemään niin kannattaisi varmaan lukea tämä. Siitä UPDATE-kohdasta eteenpäin löytyy tietoa sivuvaikutuksista.
 
oon kokeillu poistaa tuon imuäänen vaimentimen...
eipä se ainakaan pers dynossa tuntunu...
tosin ei ollu vapaavirtasuodatinta eikä modeja tehty ilman putsarin koppaan...

ja Molmiksen tarkoittama pahvinen hässäkkä ei vaikuta mittarin toimintaan...
se taas kuten tuossa Maxflowerin jutussa että niit ohivirtaus kanavia suurennetaan/modataan,
sekoittaa tuon Maffin toiminnan...

sen pahvisen tähden muotosen palikan poistaminen siel tekee vaan mahtavat imuäänet  ;D

nämä siis mun kokemuksia

Molmis sanoi
otetaan siinä imuilmaa vaimentava, imuilman oikaisija (suoristaja) pois ns. tähtikenno MAF:fin alta..

jokaisen ylpiän kallemiehen se nyt heti täytyy poistaa turhaa ahistamasta..
Ja sitten se kannattaa kanssa muistaa tukkia se tankin huohotus kaasuläpälle..

ei se suorista virtausta vain vaimentaa imu ääniä ;D
ja tuon tankin huohotusta ei kannata tukkia... erg sen kotelon likaa... ei tuo aktiivihiilen läpituleva bensan katku..

MaxFlower sanoi
Ennenkuin tuota Molmiksen suosittelemaa "loistavaa" modia menee tekemään niin kannattaisi varmaan lukea tämä. Siitä UPDATE-kohdasta eteenpäin löytyy tietoa sivuvaikutuksista.

Joo tuota ei parene kyl mennä tekeen että iso pala pois... tehdä
niikun tuossa sanotaan "...and start looking for a 2G MAF"

Ja huom!  SITÄ HUNAJAKENNOA EI SAA POISTAA!/rikkoa, sit ei kyllä toimi enää ollenkaan...
 
Eli lyhyesti suomennettuna:

"Älä yritä tätä kotona ellet pysty seuraamaan ja hallitsemaan polttoaineen syöttöä/seoksia, koska tämän modin ansiosta koneeseen tulee menee ilmaa josta ECU ei koskaan tule tietämään"

ja Update kohta:

Modin ja säätöjen jälkeen on ollut sammumis ongelmia pienillä kierroksilla (< 4000, ISC) johon löytyi ratkaisuksi säätämällä tyhjäkäynti 1100 rpm, jonka jälkeen kytkimen kanssa sai tanssia balettia parkkipaikka nopeuksissa jne, kaikki viat korjautui asentamalla "turha" kennosto takaisin, (tässä kuitenkin räppäillään aika "fine piece of electronicsin" kanssa ja ei se siellä turhaan ole) ja voidaa muistaa että artikkelin kirjoittajalla on vielä ollut FPR / AFC jne joita perustuunajalla ei ole..
 
sen pahvisen voi poistaa... mut jätä se hunaja kenno rauhaan ;D

tosin en mä ainakaan huomannu siit mitään käytännön
hyötyy... imu äänet vain vonku ja siks laitoin takas...
 
Se imuäänenvaimennin mikä "muka" vaikuttaa jotenkin käytiin!!! on sen koko maffi höskän takana siinä imuputkessa. Se ei todellakaan vaikuta mitenkään sen maffin toimintaan vaan se vain vaimentaa imuääniä. sen voi ottaa ihan turvallisesti pois.
Tämmonen yhteenveto tähänväliin ;D
ja toi sivu---> http://www.vfaq.com/mods/filter-print.html
siinä ainoastaaa modataan tota suodatinkoteloa jotta se ilma tulisi sille suotimelle muustaki ku yhdestäkohtaa.
ja sit tossa on vaihdettu vakio suodin k&n suotimeen. koska vakiosuotimellahan tuo ei onnistuisikaan.
 
otin tossa sen ilma-anturin pahvisen tähden sieltä irti! koneen käyntiin se ei vaikuttanut mitään! eikä se äänikään muuttunu mitenkään muhkeammakskaan :mad:!! eli ei oikein apua siitä! kait sitä joutuu rälläköimään jotenkin hienosti ton ilmanputsarin kotelon auki!!heh! ;)
 
täytyis varmaan räpsästä kuva erään nimeltä mainitsemattoman J.korpelan luomuksesta nimeltä "vapaavirtaus" ilmansuodatin ;D
 
laitas muuten vaan niitä kuvia!heh! ;D

Kävin tossa tiistaina hakemassa itelleni purkaamosta ton ilman putsarin ns. kotelon kattoo mitä siítä vois kehitellä! ;D ;)
 
ajattelin tehdä vähän toisenlaista! sellasta ritilä tyylistä! tai jotain! laitan sitten kuvia kun saan jotain aikaisiksi! (sit ku joku näyttäis miten se tehdään viel!)

vähän off topic mut mistäs sul on poikittais tuki galanttiin? vai rakensitko itse?
 
Saisko sulta jotain mittoja? kun tuli mieleen et mitäs jos itekkin rakennan ;D!!?
 
Pitäiskö itekin väsätä tommonen poikkituki. Valmiit kuiteski maksaa hunajaa, jos ny ees löytyy mistää. OT edelleen ;) samalla vois laittaa myös ton suodattimenki ku pellin alla kerran lymyää ;D
 
Noista vapaavirta suodattimista... vois olla tulossa e3x galanteihin bolt on sovittimia ja suodatinta...  ;D ;D

O.T poikku tuesta... ei mulla mitään mittoja ollu tein sapluunan pahvista ja leikkasin pikku rälläkällä laipat ja hitsasin siihen korvat ja putkesta taitoin väliosan ja "paikalle" päin hitsasin vähän kiinni päitä ja sit irti ja kiinni kunnolla...

ps. ei oo myynissä ;D suodattimia ehkä voi/saattaa olla tulossa ;D ;D mallia bling bling... ;D

Edit: ps viel : voi kannattaa olla clubin jäsen ;D ;D ;D
 
Itte poistin nua molemmat. Alumiiniritilän ja sen pahvihässäkän. Mitäs niitä turhia ::)

Vetoa tuli perstuntumalla enemmän, jokseenkin se tyhjäkäynti jäi sellaaseksi että saattaa ittekseen, kylmällä moottorilla sammua. Samaa vikaa on siinä ollut kuitenkin ennenkin.

Takaasi en laita 8)

samat tehty dynamicin mittarille

Tosin en tiedä onko tästä ilmamäärämittarin modauksesta paljoa iloa, jos ei oo leikattu ilmanputsari -pönttöä auki.
 
osku sanoi
Itte poistin nua molemmat. Alumiiniritilän ja sen pahvihässäkän. Mitäs niitä turhia ::)

Vetoa tuli perstuntumalla enemmän, jokseenkin se tyhjäkäynti jäi sellaaseksi että saattaa ittekseen, kylmällä moottorilla sammua. Samaa vikaa on siinä ollut kuitenkin ennenkin.

Takaasi en laita 8)

samat tehty dynamicin mittarille

Tosin en tiedä onko tästä ilmamäärämittarin modauksesta paljoa iloa, jos ei oo leikattu ilmanputsari -pönttöä auki.

älä ihmettele sitten jos alkaa bensa maistumaan ja tyhjäkäynti häiriöitä tulla... sillä se alumiininen "hunajakenno" on todella tärkeä osa sitä ilmamäärä mittaria :-*
 
[offtopic]Ei se tavallista enempää nyt vie. Sama mitä viimevuonna kesärenkailla.

Mitä virkaa sillä alumiiniritilällä näin virallisesti oikeen on?[/offtopic]


Halvimmalla minulle K&N vv -suodattimen myi polar autovaruste

tuotenumero on E-2875
 
Kylmän ilman otto? vai?

Itte en usko niihin että puskurista ilma-->suodattimeen-->suodattimesta ilmamittariin jne. kuva

Luulisin että se on etenkin pienillä vauhdilla kuin hankeen kusisi. Sinne menöö mutta mitään ei saa :p Sama ongelma kuin alkuperäisellä suodattimella. Moottori joutuu imemään putkesta ilmat ensin suodattimeen ja siitä moottoriin. Suuremmissa vauheissa siihen kuitenkin voi jopa tulla hieman ylipainetta, joskin ecu ei välttämättä sitä ymmärrä jolloin on taas moottori vaaras

Eri asia jos siinä on sellainen hieman koteloitu suodatin jonne johdetaan ilmaa sieltä edestä, muttei oo täysin riippuvainen siitä puskurin putkesta.
 
osku sanoi
Mitä virkaa sillä alumiiniritilällä näin virallisesti oikeen on?

se alumiini "hunajakenno" "suoristaa" ilmavirtauksia että sensorit pystyvät haistamaan ilmamäärän mikä menee läpi
jos tämä suora virtaus häiriintyy niin saattaa ihan tasaisellakin ajolla nykiä ja tokia
sekälamda arvot heittelehtiä kun sensorit luulevat ilmamäärän muuttuilevan

se että täys kiihdytyksessä toimii ok johtuu siitä että ecu lukee 90%sesti (oma arvio) valmiita kiihdytys (seos)karttoja eikä näin ollen huomio ilmamäärää niin tarkasti
 
Kaveri leikkas sen gti galantista sen ilmanputsarikotelon ja kehu että tuli älyttömät imuäänet eikä enää kulje mihinkään.

Ittellä ei äänet gti:s paljon muuttunu, mutta vääntöä tuli lisää.

Pitää vissiin kattoa onko siinä kaverin pirssis sama ruiskuboksi ku meirän omas. Samoon ilmamäärämittari... :p
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Aihe tuntuu olevan wanha ku taivas mut palataan tähän nyt silti ::)

Onko ketää clubissa tehnyt http://www.vfaq.com/mods/filter-print.html tuota modia? huonoja tai hyviä puolia tosta?

Mitsu pitäis saada hengittämään paremmin, tuo näyttää suht helpolta vaihtoehdolta.
tai sitten niinkuin tossa joku mainitti että 2g maf, mistä tuollaisen mahtaa saada ja onko siinä kauhea säätö että sen saa dynyyn kiinni ja toimimaan?
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

P.Kaunisto sanoi
Aihe tuntuu olevan wanha ku taivas mut palataan tähän nyt silti ::)

Onko ketää clubissa tehnyt http://www.vfaq.com/mods/filter-print.html tuota modia? huonoja tai hyviä puolia tosta?

Mitsu pitäis saada hengittämään paremmin, tuo näyttää suht helpolta vaihtoehdolta.
tai sitten niinkuin tossa joku mainitti että 2g maf, mistä tuollaisen mahtaa saada ja onko siinä kauhea säätö että sen saa dynyyn kiinni ja toimimaan?

ei mitään hyötyä leikata tota kuorta auki,
2g maf tarkoittanee ihan erilaista ilmamäärä mittaria, senkään vaihtaminen vakioon tai edes
vähän viritettyyn koneeseen on hyödytöntä
esim AMG galantissa on ihan vakio ilmamäärä mittari ja siitä revitty sen 170hv irti...

todistetusti ainakin gti lancerin maf riitänee 180hv tietämiin... miksi ei siis galantin sinne riittäisi...

item sain vain kulutusta tippumaan n.0,5l/100 kun laiton vapaavirta suodattimen ja revin kotelon maata kiertävälle radalle...
ongelmia sitten kyllä oli esim. likaantuminen on aika kovaa :-\
tehoihin ei kyllä vaikutanu 2,5" putki ja vapari yhtään mitään...
hirveet teini imuäänet mutta ei mitään vaikutusta kulkemiseen.
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Mr mmc sanoi
ei mitään hyötyä leikata tota kuorta auki,
2g maf tarkoittanee ihan erilaista ilmamäärä mittaria, senkään vaihtaminen vakioon tai edes
vähän viritettyyn koneeseen on hyödytöntä
esim AMG galantissa on ihan vakio ilmamäärä mittari ja siitä revitty sen 170hv irti...

todistetusti ainakin gti lancerin maf riitänee 180hv tietämiin... miksi ei siis galantin sinne riittäisi...

item sain vain kulutusta tippumaan n.0,5l/100 kun laiton vapaavirta suodattimen ja revin kotelon maata kiertävälle radalle...
ongelmia sitten kyllä oli esim. likaantuminen on aika kovaa :-\
tehoihin ei kyllä vaikutanu 2,5" putki ja vapari yhtään mitään...
hirveet teini imuäänet mutta ei mitään vaikutusta kulkemiseen.

No hitto, alkaa aika vahvasti tuntua siltä että jos ton dynyn haluaa kulkemaan enemmän ni ainut vaihtoehto on lykätä turbo koneen kylkeen, en kyllä haluais mennä tähän kun on ainut käyttöauto.

kai tuosta nyt jotenkin saa noita tehoja irti vähän? nokat vaihtamalla, männät tai jotain? ??? Sori meni vähän off topicin puolelle
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Jep saahan kyllä vapareista tehoja irti ilman fööniä mutta maksaa maltaita ja jos tietenkin on tarpeeksi ylimääräistä niin sitten ;D. Sitten tuleekin kysymykseen vaan se et onko se niin järkevää.
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

calle sanoi
Jep saahan kyllä vapareista tehoja irti ilman fööniä mutta maksaa maltaita ja jos tietenkin on tarpeeksi ylimääräistä niin sitten ;D. Sitten tuleekin kysymykseen vaan se et onko se niin järkevää.

Miksi ei olisi? ;) niinkuin eräs jäsen vastasi melko samanlaiseen komenttiin että "tämähän on harrastus :peukku"

Auto kumminkin ostettu myös harraste käyttöön, pikkuhiljaa rakentelee siitä mieleisen, tietty olisi jos löytyisi toinen dyny niin siihen voisikin sitten laittaa vaikka mitä kun olisi tuo toinen sitten arkiajossa, mutta ei tunnu löytyvän toista millä on ajettu vain 134tkm, ruosteeton ym. ei viitti mitään loppuun rullattua hankkia ::)

Kumminkin jos joku tietäisi jotain vinkkejä tuommoisen virittelyyn muuta kun tuo turbo niin laittakaa vaikka yv:llä viestiä tai jotain ettei mene tämä keskustelu täysin off topiciin :peukku
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

P.Kaunisto sanoi
No hitto, alkaa aika vahvasti tuntua siltä että jos ton dynyn haluaa kulkemaan enemmän ni ainut vaihtoehto on lykätä turbo koneen kylkeen, en kyllä haluais mennä tähän kun on ainut käyttöauto.

kai tuosta nyt jotenkin saa noita tehoja irti vähän? nokat vaihtamalla, männät tai jotain? ??? Sori meni vähän off topicin puolelle

ihan perus jutut eli,
-nokat
-kannen siistiminen & puristuksien nostaminen
-pakosarja
-putkisto
-sääd.nokkapyörät
-kevyet hihnapyörät yms.
-ruiskulle piggypäkki tai kokonaan ohjelmoitava.
-pa-paineesäädin
-takomännät
.....

ohantuota listaa... epäilen että halvemaksi tulee turbottaa :p
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Hommasin tommosen adapterin tuohon maffiin perään , että saa vapaavirtaus suodattimen kiinni.
Kysymys kuuluukin että miten tuo olis järkevintä laittaa.
Tyrkkääkkö kartio suoraan adapteriin kiinni vai vetääkö sitä putkella johkin päin (mihin?)
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin galanttiin!

Ulterior sanoi
Hommasin tommosen adapterin tuohon maffiin perään , että saa vapaavirtaus suodattimen kiinni.
Kysymys kuuluukin että miten tuo olis järkevintä laittaa.
Tyrkkääkkö kartio suoraan adapteriin kiinni vai vetääkö sitä putkella johkin päin (mihin?)

paras olematon hyöty saadaan kuhan ei ime lämpöistä ilmaa kone huoneesta, eli jos laitat
vv suodattimen niin ota ilma sille keulalta... rakenna vaikka kotelo jos on avoin mihin johdat kylmän ilman.

sillä jos jätät avoimen suodattimen konehuoneeseen niin varmasti tehot tippuu kun imee lämpöisen ilman kitusiin...

paras 0% hyöty pelkästä vaparista saadaan kun sille tuo kylmän ilman puskurista.
sen vuoksi suosittelen koteloituja malleja :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom