Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Miten on onko kellään kokemusta vapaavirtaussuodattimen laitosta -95 malliseen lanceriin?
Miten ootte suodattimen kiinnittäny ja mistä saitte sopivan laipan mihin suodatin tulee (siis ilmamassamittarin jälkeen)?
Kuulin jostain että tällänen suodatin rikkoisi ilmamassamittarin niin onko jollakin jo kauemmin ollut kiinni että tietäisin miten on kestäny!?
Ja tuuleko hyvät imuäänet???
 
Tein itse alumiinista siihen semmoisen sovitekappaleen, eli sopiva laippa ja putken pätkä ja hitsaamalla toisiinsa kiinni ne. Ja siihen väliin tein paksusta kumista tiivisteen. Imuäänet nyt ei ainakaan mulla mahdottomat enkä ymmärrä miten se voisi ilmamäärämittarin hajottaa...tietysti sitä öljyä millä jotkin suodattimet pitää öljytä ei kannata varmaan litrakaupalla laittaa :)
 
mitsuissa ei ole kuumalanka mittaria joten ei tarvi pelätä öljyn hajottavan ilmamäärämittaria...

jossain vag konsernin autoissa ne poksahtelee juuri liiallisen öljyn vuoksi mutta ei mitsuissa, mitsuissa perustuu karman vortex mittaukseen eli ulrtaäänellä, kun esim. vag:eissa kuumalankaan (jos kuumalankaan menee öljyä se palaa)
 
JKorpela sanoi
mitsuissa ei ole kuumalanka mittaria joten ei tarvi pelätä öljyn hajottavan ilmamäärämittaria...

jossain vag konsernin autoissa ne poksahtelee juuri liiallisen öljyn vuoksi mutta ei mitsuissa, mitsuissa perustuu karman vortex mittaukseen eli ulrtaäänellä, kun esim. vag:eissa kuumalankaan (jos kuumalankaan menee öljyä se palaa)

Vähän offtopic mut muistelisin että Saabeissa on tuo kuumalanka kanssa... Aika kallis paukku jos se hajoaa.
 
Niin tarkottaako se mitä http://www.fastmagna.com/tech/tech1.html luki että mitsuissa jossa on tämä MAS mittari niin käy vaan tälläinen erikoinen (ovaali) suodatin ja että mitään tavallisia pyöreä kaulasia suodattimia ei kannata laittaa ???
 
Evo driver sanoi
Niin tarkottaako se mitä http://www.fastmagna.com/tech/tech1.html luki että mitsuissa jossa on tämä MAS mittari niin käy vaan tälläinen erikoinen (ovaali) suodatin ja että mitään tavallisia pyöreä kaulasia suodattimia ei kannata laittaa ???

RPW myy K&N:n suodattimia, mutta eivät ne ainoita toimivia ole. :peukku
 
itselläni on greenin suodatin ja helsingin autoreisingistä saa laipan muistaakseni 40€ ja käy suoraan pulttaa kinni tyylillä :peukku
 
Vs: Re: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

jamppa sanoi
itselläni on greenin suodatin ja helsingin autoreisingistä saa laipan muistaakseni 40€ ja käy suoraan pulttaa kinni tyylillä :peukku

Löytääkö sitä tuolta verkkokaupasta? vai pitääkö kysyä erikseen? minä en ainakaan löytänyt.
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

mulla tuli muhkeet imuäänet lancerii ku laitoin kartio suotimen.. :) ja ostin siihen alumiinisen laipan ja sain väsättyä sen kiini siihen ilmamassamittarii.. ja hyvin on pelannu auto oli vm96 lanceri glxi 1.6l kone..
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Anzzu sanoi
mulla tuli muhkeet imuäänet lancerii ku laitoin kartio suotimen.. :) ja ostin siihen alumiinisen laipan ja sain väsättyä sen kiini siihen ilmamassamittarii.. ja hyvin on pelannu auto oli vm96 lanceri glxi 1.6l kone..

mistä ostit laipan??????
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Jos on joku tuttu koneista ni kannattaa kysyä et tekiskö laipan. Mulle teki kaveri yhdestä alumiini palikista laipan Apexin suodattimelle.
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Joo. saatan tehä itekki mutta alumiini/rauta hitsi puuttuu :( levyä ja putkea löytyy.
tuolla autoracingissa pitävät suolasta hintaa nuilla laipoilla 83mm x 37mm :48€
ja samallainen mpm-performancesta 12€ :D mutta mulla on pienempi väli siinä kun 83mm ni sitä pitäs viilata ja nuissa ei näytä viilaus varaa olevan. tehä ite ja käyttää muualla hitsuussa..
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Jyrsii yhdestä palasta ni ei tule mitään vuotavia hitsi saumoja. ;)

19305_1176133389.jpg
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

Saakos tätä nykyä jostain paikasta valmiita adaptereita näihin vekottimiin?
 
Vs: Vapaavirtaussuodatin Lanceriin

GTiLanttu sanoi


1. tarvit filtterin
2. tarvit sopivan adapterin oli sitten mas/maf/map jossain mallissa on sellanen juttu ettei vaan saa adapteria... suodatin on tuollainen kuin viimeisessä
linkissä.... ainakin 88-92 (e3x) ruisku galanteissa ainut vaihtoehto + kotelon aukileikkaminen ja hyöty olematon kun imee lämpöisen ilman
koneeseen...
3. alkuperäiseen koteloon oleva "parempi" suodatin
4. mulla ei kone näytä kuvaa... en tiedä.....
 
Takaisin
Ylös Bottom