VAROITUS EBAY TILIN OMAAVILLE!

teme

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Tänään tuli sähköpostiin meili otsikolla: Identity Theft Solutions [Thu, 11 Aug 2005 18:57:54 -0100]
Jossa kerrottiin että minun ebay account menee suspended jos en varmista henkilöllisyyttäni.

Linkkiä klikkaamalla menee aivan ebay:n tapaiselle sivustolle, jossa pyydetään syöttämään esin ebay tunnukset, sitten luottokortin tiedot.
Tämä vaikutti vielä ihan ok:lta mutta sitten pyydettiin luottokortin PIN:iä, samaa mitä esmes automaatilla käytetään. Tämä herätti niin suuren huomion että aloin ihmettelemään ja tarkisteleman meilin linkkejä.

Meili ei ollutkaan edes tekstiä, eikä linkki ollut se mikä siinä oli vaan ohjautu jonnekkin 218.4.140.130 ja jotain...
Edes TO: kenttä ei ollut oikein vaan joku luttinen sukunimenä, mikä ei tod. ole minun.

Eli älkää menkö halpaan, itse nopeasti väsyksissä samantein klikkailemaan, ja piti ebay.n salasanat käydä vaihtamassa uusiksi kun menin ne syöttämään kertaallen tuon urlin ohjatuvaan sivustoon.

Liittenä se meili kuva.
 
Juu sama tuli minulle ja spammifiltterikään ei ollut automaattisesti hyllyttänyt sitä. Epäilys heräsi välittömästi ja huomasin kanssa että linkki oli ohjattu ties minne. Bittitaivaaseen lähti se viesti. Lisäksi vähän aikaisemmin oli tullut eri otsikolla vastaava viesti joka oli ohjattu samaan paikkaan.
 
Sama sähköposti tullu mullekkin ja ohjasin sen suoraan ebay:n huijausilmoitus sähköpostiin, josta tuli myöhemmin ilmoitus että huijausta on ja tutkivay asiaa.

Teme, et kai antanut visa kortin numeroa, jos annoit ota yhteys luottokuntaan.
 
No kerkesin laittaa, mutta kun paino next, ei mennyt mihinkään kun en laittanut PIN koodia siihen... Tuli vain popup joka sanoi että Laita pin myös.

Mutta hyvä pointti, otan kyllä luottokuntaan ihan varmuuden vuoksi yhteyttä asiasta.
 
Maailman suurimmalla Internet huutokaupalla ei kuitenkaan ole varaa olla kovinkaan epämääräinen tai bisnes loppuu siihen. Voisitko perusteella tuota väitettäsi ebay:n epämääräisyydestä?
 
Onhan huijareiden lukumäärä kasvanut eBayn suosion myötä ja surutta siellä myydään kaikki "____-style" osat alkuperäisinä jne. jne.

Terveen järjen käyttö sallittu :peukku
 
ast sanoi
Voisitko perusteella tuota väitettäsi ebay:n epämääräisyydestä?

En. Jotenkin vaan tuntuu siltä :/ Ja joskus on jotain juttua siitäkin kuullut. Saattaa olla aivan luotettavakin paikka, ja pääosin varmasti onkin. Mutta tuollainen tuli vaan mieleeni. Paha sanoa kun omakohtaisia kokemuksia ei siitä ole.
 
Takaisin
Ylös Bottom