Ventiiliennostajien puhdistus!!

jake241

New Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Elikkä autoni on mitsu galant 2.0 gli vm.90, koneesta kuuluu kylmänä naputusta, aikaisemmin hieman enemmän mutta sain hieman vähentymään vaihtamalla öljyt valvolinen max lifeen mutta varsinki kylmänä naputtaa edelleen. Olisiko toi venttiiliennostajien puhdistus paha operaatio? mitä pitää purkaa? jne. jos jossain on jo tästä aiheesta keskusteltu niin linkit olis tervetulleita:)
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

Tuolla on karkea ohje:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7748.msg109696#msg109696

Ja tuossa on noiden tasureiden puhdistuksesta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10830.msg191819#msg191819

Suosittelen kokeilemaan hakutoimintoa, niin löydät vielä lisää keskustelua aiheesta. :peukku
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

Kiitos:) noista oli jo apua, muuten, pitääkö öljyt laskea pois ennen operaatiota? olen hieman aloittelija näissä asioissa ;D
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

En muuten katsonut tarpeeksi tarkasti vuosimalliasi, joten purkuohje ei välttämättä päde sinun tapauksessa, mutta ei se ole kuitenkaan paha rasti. Öljyjä ei tarvitse laskea pois tässä operaatiossa.
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

Oli helppo puhdistaa noi tasurit:) mutta olen ymmälläni tuon minun momenttiavaimen kanssa, siinä näkyy vain newtonin asteikot, monta newtonia on 2kiloa? converter ohjelma näyttää että olis 19.6 newtonia, omassa avaimessa ei saa säädettyä noin pienia lukemia.
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

20Nm pitkät pultit,~22Nm lyhyet pultit.

Kilo on ~100Nm,mutta keinujen pultit menee poikki TODELLA helposti (kokemusta on..).
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

ST sanoi
20Nm pitkät pultit,~22Nm lyhyet pultit.

Kilo on ~100Nm,mutta keinujen pultit menee poikki TODELLA helposti (kokemusta on..).

joo ei ihme et oot saanu poikki... ;D
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

ast sanoi
9.81 Nm = 1 Kg/m eli ei tossa ole kuin dekadin heitto :)
Hohhoijaa,ei pitäis mitään ajatella/tehdä väsyneenä..

Noh,olin juuri vain sen pajen motin kasannut..
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

No nyt on puhdistus suoritettu ja paketti laitettu kasaan:) ja tuntui auttavan toi puhdistus, ei ainakaan vielä kuulunut nakutusta paitsi silloin kun eka kertaa puhdistuksen jälkeen starttasin mutta sehän kuuluu asiaan. Tuli siinä samalla maalattua venakoppa jne..:)
 
Vs: Ventiiliennostajien puhdistus!!

Ihan vain crc:tä ruiskutin rasian pohjalle ja upotin nostajat sinne vuorotellen ja painelin sieltä sisältä sitä kuulalaakeria, toistin saman muutaman kerran ja aina vaihdoin rasiaan puhtaat crceet, lopuksi sitten uitin niitä puhtaassa öljyssä.
 
Takaisin
Ylös Bottom