Venttiivarsien kumien vaihto 4G63

zuikkeli

New Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2008
Joo elikkä paljon on kyseisestä aiheesta kirjoiteltu mutta en oikeen mistään saanut kunnon tietoa kyseisestä hommasta :D
elikkä olis muutama kysymys: kuinka helppo operaation se on? mitä kannattaa muistaa? Ja onnistuuko se pelkällä venttiilikopan irroituksella vai pitääkö myös kansi ottaa pois? Tosin voi olla että myös kannentiiviste vuotaa eli täytyy se varmaan muutenkin irroittaa. Olisi kans hyvä jos jollain olisi jonkinsortin kuvallisia ohjeita? muistaisin nähneeni sellaisen jossain mutta en nyt millään löytänyt.. eli kiitos vastauksista jo etukäteen. :D
 
Vs: Venttiivarsien kumien vaihto 4G63

olettaisin autosi olevan 8 venttiilinen.

Vanha kikka, eli muovinarua tulpan reiästä ja mäntä ylös, ettei venttiilit tipahda. Saattaa toimia, mut ei me ainakaan saatu pakoventtiileihhin vaihettua kumeja sillä, eli kansi pois.

Keinuvivustonhan joudut ainaki purkaan eestä pois jokatapauksessa, niin kattele vähän ettet tiputtele niitä hydraulisia tasureita pitkin poikin konehuonetta. Ite oon vissiin 3 tiputtanu, mut onneksi sillon ku vaihdoin niitä tasureita :p
 
Vs: Venttiivarsien kumien vaihto 4G63

colttiin vaihdoin silleen että mäntä alas ja tulpasta tehdyllä adapterilla paineilmaa perään. jos venttiilit tiiviit ni onnistuu ihan kätevästi.
 
Vs: Venttiivarsien kumien vaihto 4G63

Niin. jos saa ne venttiilin lukot aukeamaan. jos auto on 400 tkm rullattu niin voipi olla ettei aukea ne lukot enää helposti. Jos lyöt jollain hylsyllä siihen päälle niin sitten on riski siittä venttiilin putoamisesta. Siksi mäntä pitäis aina olla ylhäällä, mut aika inhottava saaha se pysyyn ylhäällä paineilman kanssa. Saattaa se silläkin onnistua, mut yleensä aiheuttaa kohtuuttomasti päänvaivaa.

nimim. kerran onnistunu ja kahesti epäonnistunu paineilman kanssa.
 
Vs: Venttiivarsien kumien vaihto 4G63

jep eli eilen vaihdettiin ja se oli helpompaa kuin kuvittelin...ensimmäisen venttiilin kanssa meni enemmän aikaa mutta siitä se sitten nopeutui koko ajan... paine ilmalla se tehtiin ja motonet venttiilityökalulla.. lautaset oli kyllä paikoin kovin kiinni mutta kyllä ne siitä sitten aukeili...tosin ilman vastoinkäymisiä ei selvitty..kompuran paine oli tippunut ja toiseksi viimeinen pakoventtiili tippui tietenkin alas... siitä sitten pakosarja irti ja sitä kautta venttiili takaisin ja homma jatkuu... nyt on uudet kumit, ei savuta eikä onneksi ainakaan haise niinkuin ennen. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom