Vikaa cd soittimessa

lancer fani

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Sijainti
Oulu
Eli mikä voisi olla vikana/väärin kytketty kun mulla 91 lancerissa polttaa mittarivalojen sulakkeen kun käyttää soitinta? Tarkistin johdotuksen ja pitäs olla oikein: Soitin ollut autossa jo noin vuoden ja vaihdoin nyt sulakkeen niille mittarin valoille ja se paloi taas. :seina On ne mittarivalot ollut mykkänä koko tän ajan mut vasta nyt perehdyin että miksi ne menee aina mykäksi.Olisin kiitollinen jos jollain olisi tietoa asiasta kun olen kysynyt 3 eri sähkö insinööriltä ja kaikki sanonut että johdot olisi oikein:
 
Mistä sulla on soittimelle "varastettu" virta, heräte ja maadoitus.. epäilen että on maadoitus vikaa.
 
on varmaan vika tossa maadotuksessa, jos sulla on maa niissä "alkuperäsissä" piuhoissa, ni vedä kunnon maajohto vaikka rungosta mankan takaa!? :)
 
virrat on otettu suoraan niistä johdoista joista se oli otettu vakio mankassakin.Olen tehnyt sen asennuksen itse keväällä 05 mut senkin on tarkastanut yks tuttu sähkö asentaja ja pitäisi olla oikein.
Maata sen kyllä pitäisi saada kun mittasin ja niin sanoivat ne sähkö miehetkin jolta olen kysynyt neuvoa.
Eli mitä voisin yrittää tehdä kun en vielä raskisi viedä auto sähkö-asentajalle.
Soitin ei ole nyt paikalla kun se konehuoneessa oleva mittaristolle tulevien sähköjen 10 ampeerin sulake kärähtää aina kun sen laittaa paikalle ja on ajellut noin 2-5km :seina
 
joo se maa on kyllä otettu suoraan siitä alkuperäisen mankan maa johdosta.Et vetäisinkö sen kokonaan uudestaan runkoon?
 
Haku-toiminnolla löytyy jo vastaus tähänkin pulmaan.
Mitään maajohtoa ei ole siinä autossa olevassa radion johtosarjassa. Se mikä voi mitatessa näyttää maajohdolta on edelleenkin se illuminatio-johto eli mankalle tuleva valaistusvirta.
 
marlboro sanoi
...niin ja kun vedät antennin piuhan irti ni soitin sammuu!?

Siinä taisikin tulla ratkaisu ongelmaan... Omasta mielestäni... Kerroppa lancerfani sitten mikä oli syy kun ratkaiset pulman.
 
joo se vika on siinä maa johdossa.laitan tänään uuden johdon suoraan rungosta niin eiköhän taas pelitä(toivon mukaan) :peukku
 
Joo nyt tuli vedettyä se uusi johto suoraan rungosta ja nyt ainakin on toiminut ihan moitteettomasti,eikä ole polttanut yhtään sulaketta :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom