Vikakoodi 46, pysyvänä

Romukupla

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2016
Sijainti
Meri-Lappi
Moi

Onkohan kellekkään tullut vastaan kyseistä ongelmaa...
Vikakoodi 46 ( Injection correction ROM system), pysyvänä
Auto ei jaksa oikein vetää 3000rpm jälkeen, ei sytytä moottorin häiriö valoa, ja kaikki muka pelaa, jotenkin ainakin, tuntuu ettei saa soppaa tarpeeksi
Ei ilmeisestikkään korjaile ruiskutusta mitenkään...

Ruiskutuspumpun hilut mitattu, mitä netistä löytyvässä 4d56 opuksessa on -----> ok
opuksen mukaan pumpun päällä olevalle "aivolaatikkolle", virta päällä, pinneihin 3 n.5V jännitettä ---->ok
mutta pinniin 4 jatkuva maa ----> ei ok... vastusta välissä
johtoja mittailtu, ei löydy mitään
purkuautosta hommattu ecu (kaikki softa vanhasta ecusta siirretty), ei auta
Alkaa loppumaan ymmärrys pikku hiljaa...

Auto L200 Double cab 2003 2.5TD 85kW

Kaikista vinkeistä erittäin kiitollinen
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Yleinen vika noissa..
Ahtopaineen ohjaus kusee..
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Jahvetti sanoi
Yleinen vika noissa..
Ahtopaineen ohjaus kusee..

Okei, kiitoksia. Pitääpä tutkailla sitäkin puolta sitten
eikö tuo 46 kuitenkin oo ruiskutuksen koodi... Ja eikö ahtojen ohjauksen koodin luulis poistuvan ainakin siks aikaa että käy vähän ajelemassa
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Juu mutta se ei anna sille ahtopaineelle vikaa kun ei se tee poikkeavaa.. Säätää vaan päin pe rsettä..
Ja kun on muuttuva ahdin niin tehot vaan katoo..
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Jahvetti sanoi
Juu mutta se ei anna sille ahtopaineelle vikaa kun ei se tee poikkeavaa.. Säätää vaan päin pe rsettä..
Ja kun on muuttuva ahdin niin tehot vaan katoo..

selvä homma
Eli tehon puute yläkierroksilla vois johtua ahtopaineen ohjauksesta
ja vikakoodi 46 puolestaan olis erillinen vika
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Mitenkäs tämä ahtopaineenohjaus vika korjataa meinaa on samanlainen häikkä ei vedä 3tonnin jälkeen
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

No joo vaihtamalle venttiili tietenkin ;D ebaystä tilattuna 40€. Ite olin tilaamassa jo uutta turboa luulin vian olevan siinä
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Joko vaihdoit sen venttiilin ja tuliko toivottu muutos?
Koska meillä lähtee se juuttuvageometrinen ahdin kuutamolle jossei ala pelaa
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Ite tilasin kans ebaysta, tais maksaa 15€ (kiinan pojat tekee halvalla)
jos yliahtoja herjaa ja venttiili ei auta, niin pitää vissiin ruuvata turbon kyljestä ylempää säätöruuvia
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Vena vaihettu ja kyllä mun auto alako pelaan ei nukaha enää täyskaasu kiihytyksessä :peukku
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Kyllähän se niin on että menee se turbo vielä vaihtoon :seina ei ole kaikki jerkku tallessa vieläkään tuntu vaan hetken hyvältä kun venan vaihto samassa rytäkässä tyhjäsin katin sillä se tuntu paremmalta kun alko hengittään paremmin. Taiwanin pojilta pistin ahtimen tiluuseen
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

tertsi sanoi
Kyllähän se niin on että menee se turbo vielä vaihtoon :seina ei ole kaikki jerkku tallessa vieläkään tuntu vaan hetken hyvältä kun venan vaihto samassa rytäkässä tyhjäsin katin sillä se tuntu paremmalta kun alko hengittään paremmin. Taiwanin pojilta pistin ahtimen tiluuseen

Ite kans just venttiilin vaihdoin, ei vaikutusta...
Varmaan itekki laittaa turbo tilaukseen, jospa se sillä sitten paranis prkl.
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Uus mutka paikallaan voi tätä riemun määrää vetoja niin perkeleesti :driver :driver :driver
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

tertsi sanoi
Uus mutka paikallaan voi tätä riemun määrää vetoja niin perkeleesti :driver :driver :driver

Loistava homma :)
Ite perjantaina tilasin Briteistä kiinanpoikien tekeleen, oli selkeesti jumissa, ja tuntu että löysää oli vaan se mitä liikku ku käytti säätövarren irti ja liikutteli siitä turbon kyljestä
Tuli tänään huomattua että hehkutulpatki pitäs vissiin vaihtaa ku meinannu käyntiin saada 10 asteen pakkasesta :seina

No turbo tulis ja hehkut vaihtaa niin muutako :driver
 
Vs: Vikakoodi 46, pysyvänä

Eikös näitä juuttuvasiipisiä turboja ole volkkarifoorumilla korjailtu uuninpuhdistusvaahdolla, jos siis siivissä vika?Joku anturi irti ja turbon pakopesä täyteen vaahtoa ja antaa vaikuttaa, sitten jonkin ajan päästä pihdeillä säätövarresta pikkuhiljaa nitkuttamalla siivet liikkeelle.
Ja joskus katoin jonkun toyotan turbon puhdistuksen. Siinä kaveri otti mutkan pöydälle ja avasi pakopesän ja irroitti säätyvät siivet, sitten varovasti hankaamalla, varoi naarmuttamasta, metallipinnat puhtaaksi, ja taas toimi.
 
Takaisin
Ylös Bottom