Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

RS_COS

VIII
Liittynyt
27 Heinäkuu 2011
Pystyiskö kukaan keski/pohjois-Suomen alueella (lue: 400 km Oulusta joka suuntaan maan rajojen sisällä) deaktivoimaan vikavalon joka aiheutuu kun poistaa katalysaattorin pakoputkesta? Lambdan korotuspalan laittaminen ei onnistu kun muuten ottaa lambda auton pohjaan kiinni :mad:

DTC:ltä Kiimingistä kysyin mutta heillä ei ollut asiasta tietoa.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35917.0
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Pietari sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35917.0

Kiitos linkistä, tuo olikin tullut jo luettua. Mulla ei valitettavasti ole käytössä laitteita tuon modin tekemiseen, siksi tässä vähän ulkopuolista apua kyselen..
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

RS_COS sanoi
Pystyiskö kukaan keski/pohjois-Suomen alueella (lue: 400 km Oulusta joka suuntaan maan rajojen sisällä) deaktivoimaan vikavalon joka aiheutuu kun poistaa katalysaattorin pakoputkesta? Lambdan korotuspalan laittaminen ei onnistu kun muuten ottaa lambda auton pohjaan kiinni :mad:

DTC:ltä Kiimingistä kysyin mutta heillä ei ollut asiasta tietoa.

Mun auto on säädetty DTC:llä edellisen omistajan toimesta ja sillon oli sanonu et saa ohjelmoitua pois mutta pitäis katsastusta varten ohjelmoida takas toimimaan...
Omasta se otettiin pois STmotorssilla, eikä pitäis olla konttorilla mitään ongelmia.
Mulla on sellanen 90ast käätyvä korotuspala ylimääräsenä. Ite en jaksanu vaan laittaa sitä ku ois putki pitäny irrottaa sitä varten ja toi säätö meni kivasti jakopäärempan yhteydessä.

Tällanen siis: http://www.modernperformance.com/images/vibrantjhookdefouler.JPG
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

emsii sanoi
Mun auto on säädetty DTC:llä edellisen omistajan toimesta ja sillon oli sanonu et saa ohjelmoitua pois mutta pitäis katsastusta varten ohjelmoida takas toimimaan...
Omasta se otettiin pois STmotorssilla, eikä pitäis olla konttorilla mitään ongelmia.
Mulla on sellanen 90ast käätyvä korotuspala ylimääräsenä. Ite en jaksanu vaan laittaa sitä ku ois putki pitäny irrottaa sitä varten ja toi säätö meni kivasti jakopäärempan yhteydessä.

Tällanen siis: http://www.modernperformance.com/images/vibrantjhookdefouler.JPG

Tehtiinkö sulle siis pelkkä ohjelmallinen muutos vai ettei vaan laitettu jotain sähköistä ratkaisua? Olisi mielenkiintoista tietää millä ammamiehet koodaa tuon niin ettei konttorilla tarvi jännittää koska siihen ei mun käsityksen mukaan ole yksinkertaista ratkaisua (siis että bitti päälle/pois ja menee leimalle myös obd:n puolesta).
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Pietari sanoi
Tehtiinkö sulle siis pelkkä ohjelmallinen muutos vai ettei vaan laitettu jotain sähköistä ratkaisua? Olisi mielenkiintoista tietää millä ammamiehet koodaa tuon niin ettei konttorilla tarvi jännittää koska siihen ei mun käsityksen mukaan ole yksinkertaista ratkaisua (siis että bitti päälle/pois ja menee leimalle myös obd:n puolesta).

Meinaatko, että obd testi kusee MIL valon palamiseen (tai vikakoodiin muistissa) vai ettei obd osatestit ole suoritettu? Jälkimmäisessähän tapauksessa tehdään ns. korvaava testi, missä katsotaan, että (etummainen) lambda reagoi kierrosten muutoksiin.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

artova sanoi
Meinaatko, että obd testi kusee MIL valon palamiseen vai ettei obd osatestit ole suoritettu? Jälkimmäisessähän tapauksessa tehdään ns. korvaava testi, missä katsotaan, että (etummainen) lambda reagoi kierrosten muutoksiin.

Ahaa, tarkoitin juuri tuota jälkimmäistä. Eli tuohon löytyy helppo tapa mutta selittelemätön tapa on hoitaa asia niin että myös obd testi menee läpi ja siihen en tiedä helppoa keinoa.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Pietari sanoi
Ahaa, tarkoitin juuri tuota jälkimmäistä. Eli tuohon löytyy helppo tapa mutta selittelemätön tapa on hoitaa asia niin että myös obd testi menee läpi ja siihen en tiedä helppoa keinoa.

Omassa ysissä takimmainen lambda on siirretty katin jälkeen, siltikään ei osatestit tule suoritetuksi. Vikakoodia ei tule. Vakioputkella ja lambda vakiopaikalla osatestit meni läpi.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

En sen tarkemmin tiedä miten ne sen teki. Kysyin juurikin tuota, että huomaavatko konttorilla niin sano ettei pitäisi ainakaan.
Ens kuussa pitää käydä katsastamassa niin voin kertoa miten kävi. :D
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

artova sanoi
Omassa ysissä takimmainen lambda on siirretty katin jälkeen, siltikään ei osatestit tule suoritetuksi. Vikakoodia ei tule. Vakioputkella ja lambda vakiopaikalla osatestit meni läpi.

Riittääkös tuo lambdan johto katin taakse (cat backin putkeen) ihan ilman kikkailua?
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

TvonS sanoi
Riittääkös tuo lambdan johto katin taakse (cat backin putkeen) ihan ilman kikkailua?

Ei taida riittää. muistaakseni vain noin 5-10 cm voi sijaintia muuttaa ilman mitään kikkailua.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Ok, kiitti. Näin itsekkin olin ajatellut, mutta Artovan kertomus toi hetkellisen valon pilkahduksen. Eli sitten kikkaillaan... Vaihtoehtoina taitaa olla nykyisen johdon puukotus, sopivan jatkopalan löytäminen tai vastaavan usdm anturin hankkiminen. Eiköhän sillä us versiollakin taida sama reititys olla, mutta johdon pituus vaan eri?
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Miksi se lambda pitää sinne saada? Mulla ja monella muulla kokonaan poistettu ja no problems.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

^Nii ja jos sen ehdottomasti haluu säilyttää niin voihan se olla vaikka keskikonsolissa :D
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

TvonS sanoi
Ok, kiitti. Näin itsekkin olin ajatellut, mutta Artovan kertomus toi hetkellisen valon pilkahduksen. Eli sitten kikkaillaan... Vaihtoehtoina taitaa olla nykyisen johdon puukotus, sopivan jatkopalan löytäminen tai vastaavan usdm anturin hankkiminen. Eiköhän sillä us versiollakin taida sama reititys olla, mutta johdon pituus vaan eri?

Asensitko uuden katin vaiko testiputken ? Eikös siinä ole anturille paikkaa ? Helpompi homma sen lisääminen kuin johdon jatkaminen ,jos sen anturin sielä haluaa pitää.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Metallikatti eikä anturi paikkaa. Eikä se johto taitaisi riittää edes kennon jälkeen.

Pietari sanoi
Miksi se lambda pitää sinne saada?
Silloinhan se anturi vasta pitää poistaa, jos sitä ei saa muuten toimimaan... ::)
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

2. lambda lienee vain EU autoissa ja sen tehtävä on ainoastaan tarkkailla että auto puhaltelee kukkasia. Sen voi siis poistaa ihan huoletta, ei vaikuta ECU:n toimintoihin. Epäilisin että sen laittaminen katinkorvausputken jatkeeksi johtaa ihan siihen samaan merkkivaloon kuin se, että se roikkuisi keskikonsolissa ::)

Jos ei halua poistaa niin voihan sen vaikka laittaa sitten siihen keskikonsoliin roikkumaan, kunhan kolvaa sen jatkeeksi Lambda simulaattorin.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Urran sanoi
2. lambda lienee vain EU autoissa ja sen tehtävä on ainoastaan tarkkailla että auto puhaltelee kukkasia. Sen voi siis poistaa ihan huoletta, ei vaikuta ECU:n toimintoihin. Epäilisin että sen laittaminen katinkorvausputken jatkeeksi johtaa ihan siihen samaan merkkivaloon kuin se, että se roikkuisi keskikonsolissa ::)

Ei aivan noinkaan mutta melkein :)

Jotta trimmit toimivat täydellisesti, ettei vikavalo kiusaa ja että obd on tyytyväinen pitää hieman kikkailla. Evossa (8 ja 9) tarkaillaan myös kakkosen jännitettä tietyissä erikoistilanteissa ja "väärällä" tavalla disabloitu lambda jäädyttää hetkellisesti lyhytaikaista trimmiä nostaen polttoaineen kulutusta. Paljonko se sitä nostaa en osaa sanoa ja riippuu myös hieman siitä millaista ajoa ajetaan, näkynee selvimmin kaupunkiajossa jossa nostellaan vähän väliä.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

^Hmm. Kuten varsin hyvin tiedät niin mulla on kovin sama softa omassa ECUssa ja moottorikin on lähes identtinen (siis antureiltaan jne). En ole kyllä Lambda Simulatorin olemassaolosta huomannut tähän päivään mennessä vielä mitään, muutakuin että vikavalo ei enää pala :D
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Urran sanoi
^Hmm. Kuten varsin hyvin tiedät niin mulla on kovin sama softa omassa ECUssa ja moottorikin on lähes identtinen (siis antureiltaan jne). En ole kyllä Lambda Simulatorin olemassaolosta huomannut tähän päivään mennessä vielä mitään, muutakuin että vikavalo ei enää pala :D

Sen valon saa kyllä piiloon silleen että auto "toimii enkä huomaa mitään" sekä menee testeistä läpi, puhuin ennenkaikkea trimmien täydellisestä toiminnasta yhdistettynä muihin asiaan liittyviin seikkoihin. Voi olla turhaa viilausta mutta häiritsevää kun asian tietää ja osaa katsoa. Tätä on demottu useammalla kuin yhdellä autolla ja näin se vain on, short time trimmin saa jäätymään joksikin aikaa vaikka +25% jos oikein tsägä käy. Omat kokemukset rajoittuu vain evoihin ja näissä sekä vastus- että softaturattuihin disablointeihin ja en osaa muista simulaattoreista sanoa mitään kun en ole sellaisia käyttänyt koskaan.
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

Hmm. Olisikohan jossain vaiheessa kuitenkin ajankohtasta tehdä jotain muutoksia tuolle ::)
 
Vs: Vikavalon deaktivointi katin poiston jälkeen?

emsii sanoi
En sen tarkemmin tiedä miten ne sen teki. Kysyin juurikin tuota, että huomaavatko konttorilla niin sano ettei pitäisi ainakaan.
Ens kuussa pitää käydä katsastamassa niin voin kertoa miten kävi. :D
Hieman vanha juttu mutta mites tässä kävi emsii, huomasivatko katsastuksessa?
 
Takaisin
Ylös Bottom