voi poistaa

Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

pitkä ja löysä jousi, mutta silti niin jäykkä, että pitää perän ylhäällä. ;D
Kuinkas lyhyeksi jousi painuu? ku eihän se voi kuitenkaan aivan sisäänjoustaneena kovin korkeaksi jäädä se jousitus. Iskee muuten kaatumatauti. Parashan ois jos sen jousen sais rungon viereen sisäpuolelle, eikä rungon alle.

Pitkät joustot taitaa kiusata kartaania aika paljon pätkässä ku muutenki niin lyhyt kartaani.

joku traktorin voimanulosottoakseleiden valmistaja tekee semmosia väliakseleita joissa ois semmonen HJ-tyyppinen tuplaristikko ja sehän on yks pitkä teleskooppi koko akseli. Hinta vain saattaa olla suolanen, ja 80km/h saattaa jäädä haaveeksi semmosella kartaanilla, mutta riittäis liikevara ja ne aika kovia voimia silti kestää.. Laitan sen kataloogin tähän kuhan taas silmiin osuu..
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

Ei se kiusaa kardaania, kun kääntää sitä akselia pikkusen parempaan suuntaan. Akselillehan on ihan sama, missä asennossa se siellä on. Jousipakan kohdistustapikat (keksin ite ton) laikalla pois ja sit liimaa ne parempaan paikkaan takas.

Mut miks et pudota sitä akselii sinne jousten alle?
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

Samanlaiset olis mullakin suunnitelmat, eli vieterit taakse. Minkäköhän auton jousia kannattais etsiä, että olis suurin piirtein samalle akselimassalle ja perä nousiskin vähän.
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

Kyllä se silti jonkuverran jyrkempiin kulmiin kääntyy ja pätkässä viel pahempi ku pitkässä. Mulla huomas jo ku vaihto pitkän jouset taakse, että alko täristään jonkin verran.
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

tuleekos muuten 1.kopan akseleilla? Jos hommaat 2.kopan akselit, niin ois mahollisuus tiheämpiin välityksiin ja siinähän ois lukko ja kierrejousetki taka-akselille valmiina
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

Kartaanin nivelkulmia voi muuttaa jos muuttaa molempia samanverran, eli molemmat nivelet murtaa yhtä paljon. Jos menee murikkaa perää kääntämään niin toinen nivelkulma oikeaa ja veto muuttuu nypyttäväksi.

Eli kun akselin toinen nivelristikko murtaa niin akselin pyörintä nopeus vaihtuu nivelen eri asennoissa, eli tuottaa sini aaltoa. Toinen nivel on vastakkaisessa asennossa joka korjaa pyörintänopeuden eli siniaallon tasaiseksi vedoksi.

Eli perä samaan asentoon vaihdelaatikon kanssa.
 
Vs: Pajeron takapään korotus/jousitus

Voi sitä kääntää ylöspäin sitä kartaanin lähtöä, mutta silloin melkein kannattaa olla kartaani paikoillaan, että näkee juurikin nuo yhtä suuret kulmat. Ei nimittäin onnistu kovin suuri korotus korjaamatta tuota perän asentoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom