voimaton 4G52 moottori

K

kössi

Guest
mistä voi johtua moottorin tehottomuus (ei ota kierroksia kunnolla) onko jotain muita ideoita kuin että jakopää olisi hampaan pielessä käy ja kukkuu muuten nätisti
 
Omassa (tosin1,6) oli ja tehottomuutta, joka osin johtui äänenvaimentimen villojen liikkeelle lähdöstä. Tosiaan vaimentimen villat läksi ja aiheutti ensin tehottomuutta ja sitten melkoista meteliä. Korjaantui putkiston vaihdolla.

Tosin tuskin samaa vikaa sulla, kun itsellekin oli aivan outo juttu moinen.
 
tarkasta sytytyksen ajoitus ja alipainekellon toimivuus
jos kärjellinen jakaja tarkasta kärjet ja kärkiväli
 
ks. autosta on tarkastettu sytkän osat ja melkein kaikki vaihdettu uusiin kaasuttimet putsattu ja säädätetty.
ottaa kierroksia n.3000-4000rpm suht helposti mutta ei nouse siitä ylöspäin millään ???
 
Onkos tuossa jotain kierroksen rajoitinta? Ja jos, niin miten toimii?
Kaverin Polossa oli rajoitin virranjakajassa ja oli turhan herkkä, muistaakseni mekaaninen laitos, esti siten isommat kierrokset.
Voisko tommonen vaikuttaa? Tai onko tuossa mitään rajoitinta?
 
ahaa (kiinnostava ominaisuus)

tuon osaisin tutkia ;)

bensapumppu tai alipaine säädin sökö..

1. jos bensa pumppu sökö niin / ei tee painetta kunnolla.. niin oireet ois että puutuu ja lähes sammuu isoilla kiekoilla..
mutta jos kiekat tasan 3-4000rpm niin vika ei bensan saannissa.

2. jakajan alipainesäädin/perusennakko pielessä, jos perus ennakko pielessä ottaa kiekkaa,mutta pätkii / paukuttaa putkeen/imusarjaan.. ja sanois boo kaasuttaessa.. jos alipaine säädin, jakajassa sökö niin silloin ottaa kiekkaa täpötkin, mutta nousee laiskasti kun ei saa ennakkojen apua..

3. jos kiekat ei vaan nouse kunnolla, mutta käy tasaisesti niin syynä on (luulisin) että alipaine säädin tuplien toisissa kurkuissa vuotaa / on sökö / letku litissä.. silloin ei kierrä kun ei saa lämiskää riittävästi.. oireena on kuin nostais tyhjäkäyntiä, kun kaasuttaa..

4. yksi perus on tietenkin alipaine läppien oikea asetus, ilmaruuvien säätö, kaasuvaijerin säätö.. yms.

eli tarkennatkos pikkuisen millai se käy niin voisin miettiä lisää, kun samoje´n onkelmien kanssa olenb joskus myös joutunut painimaan..

edit: Misäs muuten auto on ? pääseekös näkemään? olihan siinä siis tuplat(solexit)?
Edit: Varaosiakin löytyisi.. ;)
 
vastaan kössin puolesta kun ei ole maisemissa
-jakajan alipanesäädin toimii katsottu strobolla että ennakko muuttuu kun kaasuttaa
-kone ottaa kierroksia ihan hyvin tuohon maagiseen 3000-4000 niinkuin pitääkin tyhjäkäynti pysyy normaalina ei muutu mihinkään
-pääsee näkemään auto on riihimäellä tervetuloa ratkaisemaan ongelma ;D
tuplat on solexit. minkäkokoiset suuttimet siinä muuten pitäisi olla?
 
vois tullakin jos vastapalveluksena selvitätte mun celesten puhinan.. ;)
 
siis sulla 40mm vaakat vai? sisäkurkun halk. pääsuuttimien koko ,lisäilmojen koko, tyhjäkäynti suuttimien koko?
 
solex= kaasutin säätäjän painajainen ja työllistäjä.. pysyy pariviikkoo säädöissä kerrallaan.. ja se alipaine toiminta on todella kiitollinen toisissa kurkuissa.. viikon pysyy säädön jälkeen tuplien läpät 100%ssa balanssissa..

Kyllä minulla olisi nyt vahva epäilys että jos sinun celessä on orkkis tuplat /solex.. niin vika löytyy ailpaine ohjatuista läpistä.. eli joko alipaine säätimen kalvo pasana, letku litissä/tai tukossa tai sitten luistin sokka/liitos poikki/jumissa..
helppo testata..

Palailes vaikka by phone, kun auton parissa.. miel iltaisin 0443427322
 
Samantyyppinen ongelma itselläni.

Kärjetön sytkä. Käytin autosähkössä niin kertoi että keskipakoissäädin ei toimi. ei pitäisi vaikuttaa noin paljoa?. Sytkäboksiin (tiiliskiven kokoinen laatikko akun vieressä) on vaihdettu kondensaattori edellisen omistajan aikaan, arvo ilmeisesti tempastu hihasta.. voisiko sillä olla vaikutusta ?

Nyt kun auto saatu sisätilaan seisomaan niin saan purettua jakajan ja tsekkailtua. mitenkä testaan ne solexien alipaineohjatut läpät ?
 
Mulla teki cele tuon hyytymisen kierroksilla silloin ku
oli ilman putsari irti, ja säädöt pielessä, "tokelteli" aina kakkos kurkkujen avauduttua kierti n.4-5 tonttua ja hyyty...

laitoin uuden suodattimen ja ruuvasin kylmästi kaikki säädöt kiinni ja sit 2,5 kierrosta auki jokaista näin sain toimimaan jollain tavoin koneen, sitten hieno säätö päälle kokeilemalla ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom