vr-4:seen megasquirttia

M

mitzuvr4

Guest
onko jollai tietoa mistä tai keneltä sais tai olisko jollai kyseistä laitetta ylimääräistä??
tarvis sopia tohon e3* koriin eli 4g63 moottoriin ja jos olis vielä johtosarjaa ni olis vähän helpompi asentaa...
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Hommaa mieluummin joku muu esim. itsellä Greddy:n e-manage, saa valmiin paketin ja johdot kiinni ja eikun penkkiin säätöön...
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

TeamMitsubishi sanoi
Hommaa mieluummin joku muu esim. itsellä Greddy:n e-manage, saa valmiin paketin ja johdot kiinni ja eikun penkkiin säätöön...

Ja paljonko maksaa toi greddy verrattuna megaaan. Omaan gti dynyyn tulossa kesällä mega (turbotettuna), enkä kyllä näe järkeä ostaa kaupallista boxia. Tietty esson baarissa se kaupallinen toosa kuulostaa paremmalta(kalliimmalta) kuin mega :kuningas
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

megasquirtin kanssa joutuu ehkä näkemään hieman enemmän vaivaa (juuri se johtosarjojen teko, antureiden mittaukset ja niille uusien karttojen teko ym.) mutta siinä pääsee hyvälle tuntipalkalle ;) samalla oppii aika hyvin myös tiettyjä perusasioita näistä sähköruiskuista... (ja mksei myös itse moottorin toiminnasta, jos se ei ole vielä ihan 100% selvillä...)

itse ostin valmiiksi kasatun megasquirtin (mun käsillä kun ei enää tinailla mitään pikkuosia, kun alkaa vissiin tuo ikäkin painaa ja tuntuu, että menee sormista loppukin motoriikka :-\) ja teetin siihen vielä muutaman lisäominaisuuden (vesiruiskun ohjaus, kierroslukumittarin signaalin ulostulo, lähtörajoittimen kytkin jne.) itse megasquirttiin oheistoimintoineen on mennyt nyt rahaa alle 300 € enkä minä ainakaan ole katunut ::)

nykyään megasquirt on entistäkin parempi vaihtoehto, kun siihen on saatavilla mm.hi-res extra koodi, tuskin on enää suurillakaan suuttimilla ongelmia saada tyhjäkäynnin seoksia vaaditulle tasolle (mulle asialle ei ole niin väliä ollutkaan, kun ei tule tieliikenne käyttöön...)

sillä rahalla mitä säästin valitsemalla megasquirtin moottorin ohjausjärjestelmäksi, olen saanut hankittua esim. laajakaista lambdan, 760 cc/min polttoaine suuttimet ja ison turbon (tai ainakin puolet siitä) 8)

megan suosio on muuten hieman pudottanut kaupallisienkin ruiskujen hintoja, joten en ole ihan varma mikä tuo lopullinen säästö on nykyään...
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

megasquirtin kanssa joutuu ehkä näkemään hieman enemmän vaivaa (juuri se johtosarjojen teko, antureiden mittaukset ja niille uusien karttojen teko ym.)

Teitkö kokonaan uudet piuhat vai vain koplauspiuhan omaan johtosarjaan?
Omaan boxiin täytyy vaihtaa tuoreempi prossu, niin isommatkaan suuttimet ei ongelma,
ja hinta jää edelleen alle 300€, 3 bar mapilla :peukku
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Mä asentelin noin vuosi sitten kaverin harrasteautoon Tatech:n boxin. Ei varmasti halvin mutta ominaisuudet on loistavat ja mikä parasta, ongelmien sattuessa apua saa suomenkielellä, suoraan valmistajalta ja vieläpä melkeen kellonajasta riippumatta ja päivitykset tulee suoraan sähköpostiin. Voin lämpimästi suositella. :peukku
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

RapajuoppoPutkiMies sanoi
megasquirtin kanssa joutuu ehkä näkemään hieman enemmän vaivaa (juuri se johtosarjojen teko, antureiden mittaukset ja niille uusien karttojen teko ym.)

Teitkö kokonaan uudet piuhat vai vain koplauspiuhan omaan johtosarjaan?
Omaan boxiin täytyy vaihtaa tuoreempi prossu, niin isommatkaan suuttimet ei ongelma,
ja hinta jää edelleen alle 300€, 3 bar mapilla :peukku

kaikki johdot uusiksi... ja kone oli 6g72, unohtui mainita edellisestä viestistä... mutta sovelsin sentään tuon 4g63 moottorin ohjeita, kun tuon kutoskoneen oman CAS anturin käytöstä ei ollut silloin vielä mitään ohjeita olemassa.

saattaa olla että olin eka suomessa joka oli megasquirtin laittanut tuollaiseen koneeseen ja ensimmäisiä koko maailmassa ??? (ainakin moottorin omilla antureilla ;))

ps. myös tämä on megan yksi ominaisuus "ongelmien sattuessa apua saa suomenkielellä ja vieläpä melkeen kellonajasta riippumatta"

missään tapauksessa megaa ei enää voi pitää huonona vaihtoehtona, halpana kylläkin...

useimmat ongelmat megan kanssa johtuvat nykyään joko käyttäjän/asentajan virheistä, itse koodissa ja raudassa on niistä päästy aika hyvin eroon...

hieman tuo mega tietysti vaatii myös "kovapäisyyttä", varsinkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta sähköruiskuista (mulla ei ollut oikeastaan mitään kokemusta uusista bensa ruiskuista, viimeisin bensa auto joka mulla on ollut oli -79 mallin saab kahdella kaasarilla... sitten siirryin dieseliin)
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Mega on ihan jees omine rajoituksineen. Suurin puute on ehkäpä hajainen piirilevytilanne. Perus 2.2 on jo esihistoriaa, siinä ei ole mm. suoraan sytytysohjaimia kortilla. Toki niitä voi erilaisille lisäkorteille viritellä mutta tulokset ovat sitten aika vaihtelevia, samoin mekaaninen kestävyys. Uudemmassa virallisessa levyversiossakin on vain yksi sytytysohjain eli ei suorasytytystä ilman muutoksia jne. Itse Megan koodi on varsin hyvä ja toimiva mutta säätö-ohjelma jossain määrin kankea. Esim seoksen ja sytytyksen säätöjen välillä on hankalaa hyppiä mikä haittaa ja hidastaa toimintaa dynossa säädettäessä.

Kannattaa katsoa esim. tästä videosta miten Autronic hakee asetettujen AFR-targettien mukaan automaattisesti bensakartan dynossa kohdalleen: http://www.autronic.com/movies/Autotune.avi

On megassakin vastaavia virityksiä mutta ne ovat aina vähän vanhan päälle rakennettuja eivätkä kovin yleisesti käytössä.

Megan lämmityskäytön säätömahdollisuudet ovat myös varsin rajalliset, itselläni oli eniten ongelmia tyydyttävän lämmityskäytön ja kiihdytysrikastuksen saavuttamisessa. Käyntilämpöisenä toimii hyvin ja kiihdytysrikastuskin lopulta riittävän hyvin. Sama kone pelitti hyvin lämmityskäytössä alkuperäisellä boksilla eikä kiihdytysrikastusongelmia ollut. Megasta kokeilin kutakuinkin kaikki saatavilla olevat moodit ja säätöjä tehtiin ahkerasti.
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Ja paljonko maksaa toi greddy verrattuna megaaan. Omaan gti dynyyn tulossa kesällä mega (turbotettuna), enkä kyllä näe järkeä ostaa kaupallista boxia. Tietty esson baarissa se kaupallinen toosa kuulostaa paremmalta(kalliimmalta) kuin mega

No joo, mut jos on säästössä rahaa kun rakennetaan niin sellainenkin asia kannattaa ottaa huomioon kuin aika, jos on kiire niin mikäjottei ;D
On tuossakin niin pirusti kaikenlaisia ominaisuuksia esim. tiedonkeruu,tyhjäkäynnin säätö,ym.ym.ym. mutta se nyt oli vaan ehdotus, itse enemmän kuin tyytyväinen :driver
Ainahan sitä joku leveilee jollakin joku vanteilla joku itsetehdyllä korisarjalla kolmas omenoilla jne.. ei siltä voi välttyä...
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Höylä sanoi
kaikki johdot uusiksi... ja kone oli 6g72, unohtui mainita edellisestä viestistä... mutta sovelsin sentään tuon 4g63 moottorin ohjeita, kun tuon kutoskoneen oman CAS anturin käytöstä ei ollut silloin vielä mitään ohjeita olemassa.

Sattuuko sulta löytyyn kyseiseen koneeseen tohon CAS anturiin ohjeita?
Itse olen laittamassa VEMS:siä tohon tonnariin kesän aikana. ja ton anturin asetukset on vielä kysymysmerkki.
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Rokki sanoi
Sattuuko sulta löytyyn kyseiseen koneeseen tohon CAS anturiin ohjeita?
Itse olen laittamassa VEMS:siä tohon tonnariin kesän aikana. ja ton anturin asetukset on vielä kysymysmerkki.

ei kai siihen muita ohjeita ole olemassa, kuin että teippasin CAS anturista alumiiniteipillä pari ylimääräistä reikää umpeen, niin sain rakennettua alkuperäistä hukkakipinä systeemiä vastaavan järjestelmän ::) (tarkoitus oli aluksi vain kokeilla toimiiko ja teettää sitten uusi pyörä, mutta koska tuo toimii noinkin ihan hyvin, niin olen sitten unohtanut koko pyörän uudelleen rakentamisen...) jos teippaisin vielä yhden reijän lisää umpeen sisäkehältä, niin voisin ottaa käyttöön "oikean" suorasytkän, mutta vielä ei ole sellaiselle tullut tarvetta, ehkä sitten myöhemmin...

teipit CAS anturissa, elikkä kun eliminoin nuo kaksi reikää anturista, sain megan luulemaan, että anturi välittää tietoa kampiakselilta (eikä nokka-akselilta) 3 hampaiselta trigger pyörältä ::) (noin ainakin itse luulen...) sitten vain asetukset megassa (tai missä tahansa muussa boksissa) sellaisiksi, että se tulee toimeen tuolla tiedolla... onko tuo nyt sitten 4-1 pyörä vai mikä ???

tuo siis vaatii sen 2 nd trigger käyttämistä... kai se on vemsissäkin ::)

jenkit on nyt vissiin pian vuoden yrittäneet koodata megalle koodia tuolle muokkaamattomalle CAS anturille/niille 2 eriliselle hall anturille, mutta en ole ainakaan vielä vakuuttunut, että se olisi saatu toimivaksi ::) tuo mun ratkaisu ainakin toimii ihan ok. eikä ole riippuvainen vain tietystä koodista, kaikki koodit toimivat tuolla systeemillä 8)
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

aivan. Suurkiitos.
Itse ajattelin tyytyä ainakin alkuun myös tohon vakio hukkakipinä systeemiin.

juu on vemssissäkin 2 nd trigger.
Jos Höylä säädät Megatunella, niin viitsitkö ottaa screen shotin asetuksista millä se sinulla toimii?
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16881.0
Olisi liian helppoa asentaa ja säädettävyyskin on huono + Eihän mitsubishin insinöörit ecua osaa tehdä ;)
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Rokki sanoi
aivan. Suurkiitos.
Itse ajattelin tyytyä ainakin alkuun myös tohon vakio hukkakipinä systeemiin.

juu on vemssissäkin 2 nd trigger.
Jos Höylä säädät Megatunella, niin viitsitkö ottaa screen shotin asetuksista millä se sinulla toimii?

sytkä ja bensakartoista vai ::)

ne löytyy vaikka heti :peukku (mutta epäilen ettei niistä ole vielä pahemmin hyötyä, kun en ole saanut autoa vielä ajoon :-\, eli oikeastaan vasta tyhjäkäynti seokset on joten kuten kunnossa...)

sytkäkartta on oikeastaan suora kopio tt gt3000 kartasta.

voin kyllä ottaa lisääkin niitä screen shotteja, jos niitä kaipaat...

sytkäkartta
2 nd trigger setup
sytkä asetuksia
AFR target kartta
VE kartta
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Jaha tossa ruutassa onkin näköjään aivan erilaiset noi triggeri asetukset kun vemssin megatunessa.
Mistäs toi ohjelma nyt sitten tietää mitä kahta pyttyä se lähtee sytyttään käynnistettäessä?

En nyt viel tässä vaiheessa olis sytkä ja bensa karttoja tarttenu, mut onhan ne sit hyvä olla valmiina kun saa sen poksin ensin kotio ja muuten valmiiks.
Ton ohjelman kanssa oon vasta vähän leikkiny, eli ei oo viä oikeen lapasessa nää hommat, mut koko ajan opitaan lisää.
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Rokki sanoi
Jaha tossa ruutassa onkin näköjään aivan erilaiset noi triggeri asetukset kun vemssin megatunessa.
Mistäs toi ohjelma nyt sitten tietää mitä kahta pyttyä se lähtee sytyttään käynnistettäessä?

En nyt viel tässä vaiheessa olis sytkä ja bensa karttoja tarttenu, mut onhan ne sit hyvä olla valmiina kun saa sen poksin ensin kotio ja muuten valmiiks.
Ton ohjelman kanssa oon vasta vähän leikkiny, eli ei oo viä oikeen lapasessa nää hommat, mut koko ajan opitaan lisää.

samahan se oikeastaan on mitä siellä triggeri asetuksissa on, kun kolme johtoa kuitenkin lähtee boksilta sytkäyksikölle, niin myös niiden järjestys vaikuttaa mitkä pytyt antavat milloinkin kipinää ;)

mutta aina 2 nd trigger pulssin jälkeen se siis aloittaa siinä järjestyksessä laukomaan kipinöitä mitä on määrätty (käynnistys tilanne ::)), kunnes taas aloittaa 2 nd trigger pulssin jälkeen alusta... (pitäis jaksaa vaihtaa omien johtojen järjestystä, niin pääsis eroon tuosta 3, 1, 2 asetuksesta, kun se voi kuulemma aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa... eli se 1, 2, 3 on kai parempi mille tahansa ruiskulle...)

eikä tuosta mun VE kartasta kannata paljoa ottaa mallia, mutta sytkä kartta pitäis olla ihan hyvä lähtökohta säätöjen aloittamiseen ::)
 
Vs: vr-4:seen megasquirttia

Semmonen tässä tuli vielä mieleen, että jos käyttää tonnarin vakio PTU:ta niin eikös ne sytytyksen lähdöt pidä invertoida?
Kun eikös toi toimi alkuperäsenä niin että moottorin ohjaus syöttä loogista 1:stä ja kun looginen tila muuttuu 0:aan niin PTU:n
transistori ei enää johda maihin ja sytytys tapahtuu?
 
Takaisin
Ylös Bottom