VR nelosesta yli 300hp??

K

KUUPPA_VAAN

Guest
eli siis pystyyks tuon kyseisin koneen virittään kui helposti yli 300heppaseks??
ja kui paljo ootte saanneet kutiteltua tuosta myllyst??
 
Joku 1030hp taitaa olla suurin lukema mitä oon jostain lueskellu.

"pienillä" muutoksilla saa helposti sinne 400hp tienoille.
 
VM:n N-ryhmäläisten vertailussa VR-4 Galantista oli MITATTU 294hv -tämä siis ajalta jolloin nasse ryhmäläisissä ei ollut kuristimia.... (ainakaan näin pieniä kuin nykyisin). Eli kyllä se 300hv varmaan ylittyy kun vähän nakertelee....
 
Jos lompakko kestää niin kaikki on mahdollista.

Lehdistä ja netin jutuista saa helposti kuvan että tehoa siunaantuu helposti lisää, aika harva kertoo mitä se tulee maksamaan.
 
En tiiä meneekö OT mutta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1085.0 jospas tästä olis apuja. Mainittu virityskeinoja ja muutamia nyno tuloksia. Saa itse päätellä kuinka helposti ne 300hv irtoaa.
 
joistain jutuist saa kuvan siittä. kui helposti tuommosen useamman tonnin arvoisen konee saa räjähtämää. komiasti taivaantuulii varsinki liittyen tuohon paukku systeemin. mihin tuo yks linkki johti ja mä en todellakaa aijo koneita ruveta hajotteleen. :mad:
 
silleen se vaan menee: mitään ei saa ilmaiseksi. Aina kun teho nousee niin osien rasitus kasvaa. Ei kilpamoottoreillakaan mitään takuuta ole, ne voi joku kaunis päivä oksentaa osat asvaltille ja se on vaan hyväksyttävä, se vähän niinku kuuluu lajiin.... :)
 
Mulla oli omassa galantissa 318hv/450nm,
se oli vanha a-ryhmäläinen jonka muutin siviiliin
konetta ei oltu muuteltu suuremmasti... boksi, ahdot 1,5bar, bensanpaineet,ahtimen putken lähtö muutettu
avarammaksi..eikä muuta, kylä lähti...
 
Kattelin tossa tota VR4 höpinoitä. Itsekkin autosta kiinnostuneena seurailin taannoin USAlaisten virityksiä.

http://turbomagazine.com/tech/0209tur_dynocell/

Galantista revittiin ilman ilokaasuja noin 397 hv ja ilokaasujen kanssa 436 hv. kunnioitettavia lukuja.
Sieltä technical articlesia selailemalla löytyy lisää
osia tuon galantin rakentelusta.
 
samita sanoi
 
Mulla oli omassa galantissa 318hv/450nm,
se oli vanha a-ryhmäläinen jonka muutin siviiliin
konetta ei oltu muuteltu suuremmasti... boksi, ahdot 1,5bar, bensanpaineet,ahtimen putken lähtö muutettu
avarammaksi..eikä muuta, kylä lähti...

Milläs ahtimella :eek:
 
samoja lukuja näytti st motorsin penkki mullekin 1.3-1.4 ahdoilla,vanha n:läinen ilman kuristinta isommalla putkella,k&n putsarilla ja ralliart boksilla.turbosta en tiiä onko sille tehty mitään luultavasti ehkä sisuskaluja vaihdettu siivet tai jotain?
ja bensa pumppu on vaihdettu.
 
Tais olla vakio ahdin mut siinä oli a-ryhmän kuristin paikallaan...siihen olis 20-30 heppaa tullu lisää jos ois ottanu kuristimen pois...
 
auttaskohan turbon ja välijäähyn vaihto isommiks mittään?? ja chipin teko nokka akseleita ja pyöriä maha kovin monesta paikkaa löytäkkää. ???
 
KUUPPA_VAAN sanoi
auttaskohan turbon ja välijäähyn vaihto isommiks mittään?? ja chipin teko nokka akseleita ja pyöriä maha kovin monesta paikkaa löytäkkää. ???

Lue vaikka tää, on paljon testattua juttua
vanha hyvä ja tuttu linkki

ja kun luet riviltä missä lukee:
TD05-16g turbo
Garrett T3/T4 (15psi)
Garrett T3/T4 (18psi)
saa hyvän käsityksen turbon vaihdon vaikutuksesta...

Ja kun luet riviltä missä lukee:
Spearco Intercooler
voit huomata mitä cooleri tekee

Ja noille muillekin kyssäreille löytyy vastaus...

Niin ja jenkki pojilla on MONTA puljua joka myy viritys osaa 4g63 koneelle
 
samita sanoi
     Tais olla vakio ahdin mut siinä oli a-ryhmän kuristin paikallaan...siihen olis 20-30 heppaa tullu lisää jos ois ottanu kuristimen pois...

Eli ei ollut tuota "14b" ahdinta.
 
14B... Noub....niinkus Tepi jo tiedätkin niin eihän tolla mandariinillä sellaisia tehoja oteta ;).
Nyt sen tarkemmin ks. auton ahtimesta mitään tietämättä uskallan väittää, että ks. tötterössä on joku variaatio 16:sesta. Onhan auto Ralliart-Englannin aikanaan puuhaama peli ja mallia VR4 Evo. Eli Samin kommentti vakioahtimesta tossa kohtaa on varmaan faktaa. Ks. peli on muuten melkoisen kovan rallitaustan sekä menestyksekkään sellaisen omaava, vai mitä Sami ;)
t:Arska
 
tiedämpä esim yhden dsm:n jossa 14b turbo ja sillä ajetaan 11 sekunnin varttimaileja...
Tehoja siinä käsittääkseni reilusti yli 400 hepan  ;)

Joten jos vain osaa niin kyllä sillä saadaan hyviä tuloksia aikaan  ;D
 
Ettei menis nyt puurot ja vellit sekasin.....

Pointti: "14b-ahdin" ilmoitettuna näin voi tarkoittaa mitä vain. Tarkoitan siis sitä, että voi olla 14b-kompurapesä muokattuna ym,ym...mutta..

Faktaa peliin. Missä noissa 11 sek. autoissa on TÄYSIN orggis 14b-ahdin ja "reilusti" yli 400hv:ta.
Linkkiä ks. autoon, onko?
 
Tässäpä tämä diamondstarmotorsportsin taloni.
vakio turbo ja vakio välijäähy, ilman nos 11.932s.
nos käytössä 11.448s.

http://www.diamondstarmotorsport.com/shoptalon.shtml
http://www.diamondstarmotorsport.com/talonmods.shtml
http://www.diamondstarmotorsport.com/talonpics.shtml

:p
 
Saattaa olla saivartelua, muttakun ;).

Huono esimerkki:kovasti jenkkipojat puhuvat stock 14b:stä.
Selkeästi kun modifikaatio-osastolla tulee niin hyvin ilmi, että ks. on "ported 7cm2 turbine housing"= ei vakio 14b ahtimen pakopesä.
Kompurapuolta kun yrittää tihrustaa niin mistään ei tule ilmi minkälaiset on kompurasiiven mitat :) niin hyvin jenkkipoika sen salaa= voi siis olla muutettu eli ei VAKIO.

Vieläkään en usko, että täysin vakiolla saadaan yli 400 hv:ta. ;D

Kovasti on tosin ks. Talonia räplätty ja noilla kaikilla muutoksilla mitä tos on tehty niin aika vartilla on täysin faktaa.
t:Arska
 
teme sanoi
Nii silti se on se vakio ahdin  ;D
Modattuna vain  ;D

No ookkeei ;D.
Laitetaan kategoriaan "kovimpaa 14b:llä" ;D
Sama kun hakkaa päätäsi seinään.

Muut kaverit menee vaan aikas paljo kovempaa kun on valkanneet heti oikean ahtimen ;).
 
varmaan pikku 16g tai evo3 16g...

Mutta mulla on hieman ongelmia ton luvan saamisessa tekniikan vaihtoon ja tässä nyt vähä hiinä ja hiinä saanko ees tehdä tota :mad:

Jos jotain kyseltävää niin iske vaiks privaan niin ei tarvitse tässä off topic vedellä.
 
Kylla on se on ihan rehti kaveri, olen kaynyt katsomassa autoa kaverin pajalla ja mukaan lahti samat wisecon mannat ja eaglen kanget milla hemmo itse ajelee.
Muodissa on isontaa turbiinin ulostuloa ja siipia varmaan leikattu. Mutta kompura pyora sakkaa huolella ja ilman virtaus karsii. Huomasin hurjan eron kun omasta 16g turbosta oli haipynyt 1mm turbiinin pyorista, ja uudella pyoralla ylakierros tehot putos rajusti !
 
Takaisin
Ylös Bottom