VR4:n käynnistymisongelma

P

pakimummu

Guest
Tere!

Pakko kysellä apuva viisaammilta tällaiseen pulmaan.
Autohan on Dyn4 GTI , johon vaihdettu vr4 / evo3 tekniikka.
Eli kylmänä auto käynnistyy aivan normaalisti, mutta kun kone kerkiää vähän lämmetä, sitä ei saa enää kirveelläkään käyntiin, PAITSI kun odottelee kaikessa rauhassa 1-2 minuuttia.
Kone käy koko lämpötila-alueella normaalisti, mutta vika on siis vain lämpimänä käynnistettäessä.
Moottorinohjauksesta vastaa haltechin boksi. Lämpötila-anturit ja kaasuläpän asentoanturi on mitattu Autodatan arvojen mukaan-> kaikki ehjiä.
ST-Motorssilla epäilivät kampuran asento anturia, joka lämmetessään rupeaa pätkimään.
Mistähän tämä mötikkä löytyy vai antaako nokka-akselin asentoanturi tätä tarvittavaa tietoa?

Ideoita kaivataan jotta saadaan mitsu penkkiin, kun on kerran justiinsa vaihdettu isompi ahdin ja coolerit keulille.

Projektikuvia jos jotakuta kiinnostaa löytyy täältä : http://picasaweb.google.fi/pakimummu/Mitsu
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

onkos joskus toiminu tolla kyseisellä haltecin poksilla?onko seqventiaali vai batch ruiskutus?
nokka-akselissa ovat molemmat anturit.potkiiko se takas lämpimänä vai starttauttaa vaan?
käytä tiedonkeruuta ja katso mitä tapahtuu!! sieltähän näät reaaliajassa mikä siellä viduilee..


ps. kauanko meinaat että kiinan hilut kestää.. ;)
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

On toiminut Haltechilla aiemmin orkkis ahtimella ja hiluilla viimeiset 5 vuotta, mutta käynnistysongelma oli sama parina viime vuonna.
Katsotaan kauan kestää, tää on näitä halpoja kokeiluja, ja kun hajoaa, pannaan orkkiskamat takasin kiinni. Onhan tuo jo muutaman sata kilometriä kestäny ja ahdin ei oo muuten kiinasta ::)
Ei potki takasin, joskus pikkasen hörähtää heti starttauksen jälkeen mutta sen jälkeen ei lupaa yhtään ennen kun odottaa sen minuutin pari.
Kipunaa kyllä tulee ja pilotilla paukahtaa samantien tulille lämpösenäkin.
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

pääsetkö kattoon tiedonkeruuta?
mulla kesti kiinanpakosarja 7km tosin sprintti käytössä..
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

Joo mulla ei oo enää sitä kaapelia boksin ja läppärin väliin, pitää koittaa metsästää jostain jos nurkista löytyis.. :-\
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

Mutta jos suuttimet vuotavat niin koneen pitäisi kyllä lähteä käyntiin kun pitää kaasua päällä/pohjassa startatessa ja tuulettaa liiat putkiston kautta ulos samalla.

Kuulostaa minusta siltä että Haltechin säätö on jäänyt vähän puolitiehen eikä käynnistysrikastuksia ole säädetty kunnolla. Onko se ylipäänsä koskaan toiminut tuon paremmin tuolla boksilla?
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

joo,saumat repes,putos hilut pohjapanssarin päälle ;D oishan ton 150 ekeä voinu huonomminkin sijoittaa ;)..
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

ast sanoi
Mutta jos suuttimet vuotavat niin koneen pitäisi kyllä lähteä käyntiin kun pitää kaasua päällä/pohjassa startatessa ja tuulettaa liiat putkiston kautta ulos samalla.

Kuulostaa minusta siltä että Haltechin säätö on jäänyt vähän puolitiehen eikä käynnistysrikastuksia ole säädetty kunnolla. Onko se ylipäänsä koskaan toiminut tuon paremmin tuolla boksilla?

Eipä sano mittään kaasun asennosta riippumatta.
Viimeksi boksi on säädetty st-motorssissa muutama vuosi takaperin.
Tuo auto oli tossa 1½ vuotta pukeilla akku irti koneen räjähdettyä ja toimi sitä ennen moitteetta.
Mutta kyllähän haltechin pitäis muistaa tietonsa vaikka akku ei ole kytketty? ???
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

:eek:fftopic paljon makso pakosarja,ahtoputket,silikooni pätkät ja cooleri? ja mistä hommasit? :)
olis tarvetta omaanki.. :)
mikä ahdin sulla on kii?
komeen näkönen on konehuone :peukku
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

OT.

Oletkos laittanut volkkarin paisarin,ja miksi (!)?
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

silverstone sanoi
:eek:fftopic paljon makso pakosarja,ahtoputket,silikooni pätkät ja cooleri? ja mistä hommasit? :)
olis tarvetta omaanki.. :)
mikä ahdin sulla on kii?
komeen näkönen on konehuone :peukku

Jenkkilästä tulivat. Pakosarja, putket, letkut, cooleri, hukkaportti, dumppi, bensapaineensäädin ja muuta pikkusälää jäi maksamaan jotain 200e kieppeille.
Ahdin on Garretin T04.

ST sanoi
OT.


Oletkos laittanut volkkarin paisarin,ja miksi (!)?


Tuli tilaongelmia orkkis syylarin kanssa ja oli pakko siirtää eteenpäin (ahdin oli millin päässä syylarista), mutta orkkista ei pysty siirtämään ylä- ja alapalkkien takia joten, Gti 16v Golffin syylari keulille joka on ilman korkkia ja siksi umpinaisen järjestelmän paisari. :peukku
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

pitäishän sinne jäädä tiedot talteen..mut on mullakin haltecci sekoillu välillä,yhtäkkiä oli sytkä 20 astetta myöhäisellä, latasin vaan saman ohjelman uudelleen niin pelas taas normaalisti..
tottakai sekin vaikuttaa asiaan mitä oot koneen sielunelämälle tehny räjähdyksen jälkeen..
hommaat sen piuhan ja eikun säätämistä opetteleen ;)..
 
Vs: VR4:n käynnistymisongelma

Omassa ruiskussa ainut tieto minkä se hävittää jos sähköä ei ole kytketty on kaasuläpän asento. Eli siis potikan min. ja maks. asennon.
Ruiskuna ei ole Haltecci vaan vastaava muulta valmistajalta.
 
Takaisin
Ylös Bottom