Vs: Lancer -96 Aut. Tukehtuu liikkeelle lähtiessä, ei kestä kaasua.

Otsikossa vähän parannettavaa, editoin puolestasi.

Itse vikaan, minä veikkaisin että ecu ei jostain syystä saa kunnollista tietoa ilmamäärästä. Olisiko imuvuoto? MUT testerillähän tuota olisi hyvä pällistellä.
 
ei mielestäni pitäs tukehtua vaikka lamda vika olis/pakosarja halkipoikki.ja taitaa tuo pakosarjan halkeilu olla enemmän vanhemman 1,5 koneen ongelma kuin tämän 1,6 16v koneen.

missä kunnossa muuten sytkävehkeet/ ilmanputsari???????
 
Jossei 96:sissa ole muuttunut jotenkin todella merkittävästi lambdan vaikutus ecun säätöihin ja toimintaan niin sen ei pitäisi tuollaista kyllä tehdä. Onko vika päällä aina, eli käytännössä autolla ei voi ajaa?
 
Morjes!

Mulla on tollanen vanhemmalla 1.5 12v koneella oleva Coltti, ja aika samanlaisia oireita on siinä ilmennyt. Kylmänä toimii hyvin, mutta kun kone saavuttaa normaalin käyntilämpötilan, alkaa täristää liikkeelle lähtiessä ja muutenkin kun konetta rasittaa enemmän. Pystyy kuitenkin ajamaan, mutta enemmän kaasua painettaessa tuntuu vähän kuin kävisi kolmella/täristää.

Mietin, että voisiko olla että jättää ryypyn päälle, ja sitten lämpimänä tukehtuu? Tai sitten jostain syystä jonkun sylinterin bensansyöttö katkeaa lämpimänä? Omituinen vika, kun ei kylmänä ilmene ollenkaan. Tuskin siis ainakaan sytytysjärjestelmässä vikaa on? ECU antoi vikakoodin 11 eli muistaakseni ilmamassamittari(?) tosin samaa vikaa antanut aikaisemminkin vaikka auto olisi hyvin toiminutkin --> haamukoodi? Autossa siis ruiskukone, jos jäi epäselväksi :D

Pahoitteluni threadin sotkemisesta, mutta aika samanlaisia oireita vaikutti olevan, joten päätin postata omat epäilykseni ja kyssärini tähän samaan. Ties vaikka olisi samaa ongelmaa?
 
Topicin lainailu on vähän niin ja näin. :p Mutta vastaan nyt kun tosissaan läheltä liippaa. Ruiskukoneessa ei varsinaisesti ole mitään ryyppyjä. Rikastusta lasketaan ainakin moottorinlämpötila-anturin tietojen perusteella. Ja varmaan ilmamäärämittarissa olevan imuilmanlämpötila-anturin tiedon mukaan myös.

Kummallekkin antaisin vinkiksi että ilmamäärämittarin liitin kannattaa tarkistaa, tosin harvemmin niissä mitään vikaa on kun mitsu käyttää aika tiiviitä liittimiä.

kaleen kannataa ehdottomasti lainata jostain ehjä ilmamäärämittari ja koittaa sillä, kun 1.5 lancereita ja coltteja on pilvin pimein. :) Jos sieltä vikakoodi tulee ja ecu on ok, niin ekana minä ainakin koittaisin toisella mittarilla jossei ole liittimessä/johdossa mitään hämärää.
 
Terve taas!

Joo, pitänee toi ilmamäärämittari vaihtaa sitten. Mitä nyt nopeasti koitin netistä selata (Motonetistä ym.) niin ei uutena osaa tuntunut löytyvän, eli autopurkaamolle tarvinnee lähteä. Tulpanjohdot varmaan kannattaa samalla vaihtaa. Onko kaikissa 1.5L koneissa sama ilmamääräanturi, vai onko noissakin eroja?

Jos nyt jossain kohtaa sais pirssin taas toimimaan entiseen malliin, muuten on ollut tosi hyvä auto! Laita 8mato viestiä, jos saat autosi kuntoon, valaiset ehkä vähän omaakin ongelmaani!
 
Tarkoitin että lainaat joltain kerholaiselta tai joltain ilmamäärämittaria testiksi. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom