Xenon polttimon vaihto Evo 8

HyppyRotta

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2004
Sijainti
Jalasjärvi
Kuinkahan toi polttimon vaihto onnistuu???
saakohan ton polttimon vaihdettu ilman umpion irroitusta???
toivottavasti tohon vaihtoon on joku ihme konsti :)
ei oikein toi puskurin ja umpion irroitus innosta ;D

niin joo on kyse Jenkki mallisesta kasista.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Oisko sulla tietoa, mistä sais jenkki Evo 9:n tummapohjaiset etuvalot järkevällä hinnalla? Eihän niissä ole oranssia vilkkua ja niissähän on aina xenonit? ::)
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

jo tarkoitat sitä kromisia "heijastimia" niin kannattaa maalata itse.
vajaan päivän homma, eikä mitenkään kovin vaikee homma :)
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Mä siis haluisin ne just "kirkkaana", en mustiks. Siis se vilkun kohdan, muuten umpiot tummat. Näin nimittäin on takavaloissa, niin mentäs yhtenäistä linjaa. ;)
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
Mä siis haluisin ne just "kirkkaana", en mustiks. Siis se vilkun kohdan, muuten umpiot tummat. Näin nimittäin on takavaloissa, niin mentäs yhtenäistä linjaa. ;)

Meinaatko Peke tuollasina--> http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Autoilua/J%E4%E4ll%E4.JPG ? Toi musta osa lähtee erikseen irti ja on helppo maalata sellasenaan jolloin jää tuo vilkun kohta kirkkaaks. Heivaa vaan sen keltasen vekeen sieltä, se on irtonaisena sekin osa siellä.
Vielä siitä sumuvalojutusta niin se on se sisimmäinen paikka ja taitaa olla aikamoinen homma lisätä jälkeenpäin sitä.Ellei toki tuon maalauksen yhteydessä pura sitä ja hommaa ne rojut sinne sisälle ja ties miten laittaa ne sinne. Se taitaa olla umpinainen sieltä takaa sun valoissa?
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Maxxximus sanoi
Meinaatko Peke tuollasina--> http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Autoilua/J%E4%E4ll%E4.JPG ? Toi musta osa lähtee erikseen irti ja on helppo maalata sellasenaan jolloin jää tuo vilkun kohta kirkkaaks. Heivaa vaan sen keltasen vekeen sieltä, se on irtonaisena sekin osa siellä.
Vielä siitä sumuvalojutusta niin se on se sisimmäinen paikka ja taitaa olla aikamoinen homma lisätä jälkeenpäin sitä.Ellei toki tuon maalauksen yhteydessä pura sitä ja hommaa ne rojut sinne sisälle ja ties miten laittaa ne sinne. Se taitaa olla umpinainen sieltä takaa sun valoissa?

Yo Max ! :

Mitkäs valot sulla on ? tuli vaan mieleen...
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Mulla on ihan jaappanin valot jossa on Mitsun omat xenonit ja oon maalannu tuon sisäpinnan mustaks ja heivannu sen keltasen vilkunräppänän. Ja kyllä, on vääränpuolen kuvio ja ei ole E-merkkiä. En vaan halua luopua noista koska ovat helvetin hyvännäköset tuollei ja jos ostasin uudet "perusumpiot niin mitä tod.näk käyttäisin noita silti. On muuten ballasti aivan helkkarin fiksusa paikassa umpion pohjassa,, kannattaa käyttää jos vaan jotenki saa laitettua jälkiasennuballastit sinne. :peukku
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Maxxximus sanoi
Meinaatko Peke tuollasina--> http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Autoilua/J%E4%E4ll%E4.JPG ?

Haluan just tollaset, kiitos kuvasta. Käy hyvin näiden takavalojen kanssa 8)
Uudettummennuksettakavalot.jpg

Niin mä arvelinkin, että pääsen ilman maalaamisia, kunhan vaan poistaa sen oranssin kohdan.

Maxxximus sanoi
Mulla on ihan jaappanin valot jossa on Mitsun omat xenonit...

Mitähän nuo maksaa(siis polttimot) vai tarkoititko tuolla siis koko umpioo? Xenonit tonne haluaisin samalla kun nuo valot aukasee.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Maxxximus sanoi
On muuten ballasti aivan helkkarin fiksusa paikassa umpion pohjassa,, kannattaa käyttää jos vaan jotenki saa laitettua jälkiasennuballastit sinne. :peukku

Mä iskin jälkiasennusxenonien ballastit juurikin tuonne umpion pohjaan! Erittäin hyvä paikka, sai hyvin kiinni ja piiloon ne sinne :)
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
Mä siis haluisin ne just "kirkkaana", en mustiks. Siis se vilkun kohdan, muuten umpiot tummat. Näin nimittäin on takavaloissa, niin mentäs yhtenäistä linjaa. ;)

Hopeisen kirkas vai muuten vaan kirkas? GT-A:n valoista saa siistimmät kun ei tarvitse jättää heijastinpintaa näkösälle. Tuo on niitä harvinaisia, missä on vaalea tuo vilkun päällilasi, ei se ruma oranssi. Tämä on siis sekoitus hiottuja ja maalattuja eurohalogeeneja ja gt-a:n sisäosaa.

Itse en kyllä edes harkinnut jättäväni alkuperäisiä vääränkätisiä xenoneita nokalle. Kyllä se valokuvio tulee niin pahasti vastaantulijan silmille. :-\
 

Liitetiedostot

  • n501888188_1283877_3398.jpg
    n501888188_1283877_3398.jpg
    66.8 KB · Lukukerrat 1,012
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
Ku löytys jostain nuo jenkkivalot järkihintaan. ;) Siel jenkeissä ne ei muistaakseni ollu järkihintaisia vai ootko eri mieltä -JP-? :)

1/3 osa tosta JDM hinnasta. Oliskohan ollu silloisella kurssilla 700 € pari. ? Eli tänä päivänä jälki viisaasti halvat kuin saippua...

Kurssi oli silloin 1,7 - 1,65. Paikalliset ihmettelivät oliko naamassa jotain vikaa , kun hymyilytti vaan kokoajan. ;D

Esim. Sony PSP parilla pelillä ja lisävarusteella n. 90 €... Pari vuotta vanha 9 MR oli myynnissä 7000 €... Ja uus kymppi MR kaikilla varustella olis lähteny about 30 k€... Ei varmaankaan ole paluuta noihin aikoihin.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Minusta ne oli yli tonnin ku nuo takalamput oli 500€ kieppeillä. :eek:
Biim, en osaa "määritellä" tarkemmin tuota väriä, haluisin ne vaan samanlaisina kuin noissa takavaloissa. Eli jostain ku sais jenkkimalliset tummat, xenoneilla varustetut etuvalot. :(
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Biim sanoi
Itse en kyllä edes harkinnut jättäväni alkuperäisiä vääränkätisiä xenoneita nokalle. Kyllä se valokuvio tulee niin pahasti vastaantulijan silmille. :-\

Oon itekki miettiny monesti et miltähä vastaantulevien silmissä näyttää mut eipä ole vielä yksikään huom. ei kukaan, välkytelly valoja vastassa.
Vielä noista xenoneista et en 100 varmaks mee sanomaan, mut ei näyttäny olevan läheskään samanlaiset sisuskalut vrt. xenon ja tavan (siis mitsun orkkis) kun käsissä pyörittelin kumpaaki samanaikasesti. Puhun nyt pelkästään siitä lähivalon paikasta.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Maxxximus sanoi
Oon itekki miettiny monesti et miltähä vastaantulevien silmissä näyttää mut eipä ole vielä yksikään huom. ei kukaan, välkytelly valoja vastassa.
Vielä noista xenoneista et en 100 varmaks mee sanomaan, mut ei näyttäny olevan läheskään samanlaiset sisuskalut vrt. xenon ja tavan (siis mitsun orkkis) kun käsissä pyörittelin kumpaaki samanaikasesti. Puhun nyt pelkästään siitä lähivalon paikasta.

Halogeenissahan varjostin on pelkkä peltiläpykkä, joka on helppo kääntää kuvion kääntämiseksi. Xenonissa koko projektori on yhtä valua ja sitäpä et sitten helpolla kääntelekään. Muuten olisin itsekin ilman muuta kääntänyt alkup. xenoneista kuvion. Oheisessa kuvassa halogeeni oikealla ja se irtopeltilipare siinä alla.

Mitä meikäläisittäin vääränkätiseen kuvioon tulee jättää se ojanpuolen melkeinpä täysin valaisematta, joka on jo suorastaan vaarallista omalle terveydelle IMO.
 

Liitetiedostot

  • varjostimet.jpg
    varjostimet.jpg
    106 KB · Lukukerrat 1,102
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
Minusta ne oli yli tonnin ku nuo takalamput oli 500€ kieppeillä. :eek:
Biim, en osaa "määritellä" tarkemmin tuota väriä, haluisin ne vaan samanlaisina kuin noissa takavaloissa. Eli jostain ku sais jenkkimalliset tummat, xenoneilla varustetut etuvalot. :(

Omista samanlaisista takavaloista maksoin aika tarkkaan parisataa rahteineen. Joltain jenkkiharrastajalta tuli käytettynä. Mutta mitä tuohon "väriin" tulee, ehkä tämä kuva selvittää enemmän. Sori, tarkempaa en nyt löytänyt. Itse halusin koko vilkun samanvärisenä kuin tuon kulmaparkin. Tuo oranssi hehku tulee sen aikaisesta polttimosta, joka on nykyisellään korvattu hopeapintaisella. Ei näy ollenkaan läpi. Tuo kehikon väri on ihan kuumankestomustaa mitä sattui hyllyssä olemaan. Halusin noista matat. Noi mustapohjaiset jenkkivalothan on kiiltävää grafiitinmustaa, mutta eipä niitä yhtäaikaa näe niin ei haittaa. :)
 

Liitetiedostot

  • tummavalo2.jpg
    tummavalo2.jpg
    98.3 KB · Lukukerrat 1,118
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

^ Joo, nuo näyttää hyvälle, mutta kyllä mulle se orkkis musta tausta kelpaa varsin hyvin. Vain tuo vilkku pitäs saada pois ja parashan se ois noin ku sullakin, että samanvärinen parkkikohdan kanssa. Mulla jo valmiina odottamas PIAAn hopeiset vilkkupolttimot eteen ja sivuille ja takavaloihin jo vaihdoinkin...Mistähän prkleestä sais jenkkimallin etuvalot ilman konkurssia? ;D Tai sit pitää vaan avata nuo nykyiset ja poistaa oranssi+vaihtaa tarvike xenonit.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
^ Joo, nuo näyttää hyvälle, mutta kyllä mulle se orkkis musta tausta kelpaa varsin hyvin.

Juu siis mullahan oli tuossa ne hopeiset taustat. Oli hyvin pitkälti kamalat, joten hionta/maalaushommiin pääsi. :-\
Noiden avaushan on tosi helppoa kun kuumailmapuhallinta vaan näyttää. Huomattavasti isompi homma se puskurin irrotus on. Takavalot on ilmeisesti muovihitsattu eikä aukea ilman sahaamista (pilaamista minun taidoillani).
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Biim sanoi
Noiden avaushan on tosi helppoa kun kuumailmapuhallinta vaan näyttää.

Minkä verran noita uskaltaa lämmittää? Ja kuinka kovasti pitää vetää auki?

Biim sanoi
Takavalot on ilmeisesti muovihitsattu eikä aukea ilman sahaamista (pilaamista minun taidoillani).

Juu, näin on, siks itsekin nuo ostin.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Peke sanoi
Minkä verran noita uskaltaa lämmittää? Ja kuinka kovasti pitää vetää auki?

Täytyy kaivella se uuni ohje jostain. X asteisessa uunissa X määrä minuutteja.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

-JP- sanoi
Täytyy kaivella se uuni ohje jostain. X asteisessa uunissa X määrä minuutteja.

No uuni on yksi, mutta minä en luota siihen. Ehkä sauna mieluummin, jos samana päivänä kylpee vaikka. :) Uuni tuppaa lämpiämään jostain kohtaa helposti liikaa -> sulamisvaara. Ei tuo käsikuumailmapuhaltimella kyllä helposti sula. Kokeilee vaikka sormella välillä ja lämmittelee sylissä tuota niin tuntee kyllä jos kuumenee liikaa. Umpiossahan on ura, missä tuo muovilasi on massalla kiinni. Sitä ennen lämmittelee ja kääntelee ne muutamat muoviklipsut syrjään. Ostat vaan valmiiksi lisää massaa. Nyt en kuollaksenikaan muista mitä itse käytin, mutta ei ollut harmaata kuten alunperin vaan mustaa.

Lämmityksen jälkeen ja aikanakin kokeilee vaan varovasti vetää lasia ja kuorta erilleen vaikka isolla talttapäisellä meisselillä. Kun alun saa auki on sitä helppo pienellä voimalla jatkaa ja koko lasi irtoaa. Sitten vaan siivoat vanhat massajämät pois kun ne on vielä lämpimiä.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Ite tein uunissa. Kuinka kauan sulla Biim kesti tolla kuuilmapuhaltimella tehä toi? ;D Ite alotin sillä mut sit loppu usko niin tungin uuniin, kaiken lisäsks uuni oli niin pien et joutu aina kääntelee sitä ja oli se grillivastus päällä. kyllä sen kädellä tunnustellen huomaa millo se on tarpeeks kuumaa ja kattelee vähä sitä liimamassaa et millo se pehmenee.

Ja tossa on MLR:n guide tohon hommaan. http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=140497
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Maxxximus sanoi
Ite tein uunissa. Kuinka kauan sulla Biim kesti tolla kuuilmapuhaltimella tehä toi? ;D

Aukeaa parissa-kolmessa minuutissa viimeistään. Äkkiä se liima pehmenee. Minusta ihan turhaa koko umpio uunissa kuumentaa, koska sittenhän siinä meinaa näpit palaa käsitellessä. Saati että se kestääkin paljon pidempään. :)
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Onko kellään tietoa, että saako noita Evo 9:n tummapohjaisia, kirkasvilkkuisia ja mielellään xenoneilla varustettuja USDM etuvaloja mistään tilattua netistä? Ja onko noita valoja xenoneilla ja ilman? Ilmankin käy. Edes jos joku tietäs osanumeron.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Käviskö noi ?
http://www.gruppe-s.com/Evo/evoext.htm

Koodi
JDM Evo MR 9 Headlight Housing (Black Chrome HID) 03-07 EVO
-Includes Factory HID Ballast and Bulbs 
FREE SHIPPING

MIT-EVOMR9-HLGHTHID $2199.00
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Oranssi vilkku. :seina
Ku ajattelin, että jos jostain löytäs valmiina tollaset jotenkin edes järjelliseen hintaan niin ei tarttis muutella noita orkkiksia. Mut ei taida olla vaihtoehtoja... :(
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Eise oikeesti ole niin ylitsepääsemätön operaatio sen keltasen osan poistaminen ja sisäosan maalauttaminen. Jossei ite uskalla niin kyl luulen että sielläpäin on joku joka tekis ton operaation jotain hyvitystä vastaan.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Sitä osaa en "jännitäkkään", mutta koko ne xenonit(millanen se asennus johdotukset ym..., miten toimii) ja toi puskurin irrottaminen mua eniten risoo, pakko päästä nosturille. :seina Tietenkin tuo on joka tapauksessa edessä, vaihto valot tai kokkaili nykyiset. Jos sit samalla laittas Lamin-X kalvot suojaks umpioihin.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Vaihdoin muutama viikko sitten xenonin ballastin ysiin. Puskurin irroitin ajamalla etupyörät kakkosnelosten päälle, jolloin pääsi irroittamaan puskurin-pohjamuovien väliset kiinnikkeet.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Biim sanoi
Halogeenissahan varjostin on pelkkä peltiläpykkä, joka on helppo kääntää kuvion kääntämiseksi. Xenonissa koko projektori on yhtä valua ja sitäpä et sitten helpolla kääntelekään. Muuten olisin itsekin ilman muuta kääntänyt alkup. xenoneista kuvion. Oheisessa kuvassa halogeeni oikealla ja se irtopeltilipare siinä alla.

Itse käänsin kuvion noista alkuperäisistä Xenoneista. Dremelillä hioin väärän kuvion pois ja pulttasin pellistä uuden kuvion toiselle puolelle. Menihän siinä muutama tunti, mutta lopputulos oli hyvä maalatuilla sisukaluilla ja kuviokin onnistui hyvin.
 
Vs: Xenon polttimon vaihto Evo 8

Krister sanoi
Itse käänsin kuvion noista alkuperäisistä Xenoneista. Dremelillä hioin väärän kuvion pois ja pulttasin pellistä uuden kuvion toiselle puolelle. Menihän siinä muutama tunti, mutta lopputulos oli hyvä maalatuilla sisukaluilla ja kuviokin onnistui hyvin.

Juu väkästelin itsekin yhden parin kätisyyden meikäläiseen liikenteeseen sopivaksi. Valon rajasta vaan tuli todella tarkka (on/off), joten käytössä ehkä vähän häiritsee, ainakin itseäni. Päädyin laittamaan alkup E8 halogenit nokalle, koska niissä tuo raja on paljon epätarkempi.
 
Takaisin
Ylös Bottom