Yksi mällätty mitsu enemmän :(

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Tuossa puol kahelta kävin heittämässä kaverin kotiin ja ajelin Heinolan Citymarketin risteykselle päin. Eikös sieltä joku täräyttäny Corollansa eteen, vuosimalli tyyliin 02 tjsp, kolmion takaa.

Alueella on 50 km/h yleisrajoitus, rupes prrrrklen akka väittämään että tulin rajua ylinopeutta... kyllä ne poliisit varmaan osaa päätellä tosta munki autosta että ei tos mitää 80 nopeutta ole tultu ku ei rutussa ole pahasti.

Ja mikä törkein... tien keskellä menee keskikoroke, rupes ämmä väittämää että sen auto suorastaan LENSI korokkeen yli, vaikka näin omin silmin että auto pysähty poikittain mun etee, ja se ajo sen korokkeen yli jotta sai auton ympäri! ARGH! Kertoi kovasti poliiseille että tuosta mun rajusta ylinopeudesta johtuen sen auto lennähti korokkeen päältä... huoh!

Tällaista tänään, pitäs kuulustelukutsu tulla kohtapuoliin. Saa nähdä monta kuukautta menee ennen kuin ratkaisu tulee. Pitäisi jättää tämäkin sanomatta mutta nainen oli helsinkiläinen, ja sen huomaa väittelyistä. Pari-kolme kirosanaa multa lipsahti kun selitteli poliiseille...
 
Kai poliisit otti kuvia jäljistä, kyllä niistä näkee että onko auto ajettu korokkeen yli vai onko se "lentänyt" sen yli ja niistä pitäs kyllä erottaa myös se että kun tärähti niin auto on pysähtynyt pienen luisun jälkeen ja sitten uudestaan jatkanut matkaa...

jos ei kuvia ole hanki digikamera heti jostain lainaan ja ota omat kuvat ennenkuin jäljet häipyy, niillä saat vakuutusyhtiön vakuutettua asioiden oikeasta kulusta..
nimim. kokemusta on...

Eki
 
Joo autoista otti kuvat mutta en oo siit korokkeesta varma, lähenki kohta ottaa kuvat... :p
 
Voi helvetti joo, alkoi muakin ottamaan päähän tuo akka..juuri tuollaista selittelyä kun ei voida myöntää että oli oma vika ja sitten tarvitsee selitellä.. :mad:
:mad:

Toivottavasti oikeus toteutuu ja otetaan sen muijan vakuutuksista kaikki helvetin bonukset pois!!!
 
Mullahan oli tuommoinen juttu jossa oli 3 osapuolta. Minä, paku kuski ja poliisi.

Vuoden vakuutusyhtiöt tappeli siitä et kumpi alkaa tappeleen poliisin kanssa. Käytännössä poliisi teki virheen, mutta senhän tietää että poliiseilta et rahaa saa ja nehän ei tee ikinä virheitä ;D

Itse maksoin omavastuun että sain rahat pois autosta.
Sain autosta heti rahat pois ja sit loppujen lopuks boonukset ja omavastuun tms, kun oli todettu ettei minussa ollut vikaa.
 
Heinolassa pelti rytisee kyllä harvinaisen usein.
Saa olla silmät takaraivossakin, jos haluaa säästyä kolhuilta :eek:
 
Ny otat kuulusteluihin jokaisen "dokumentin" mukaasi.. niin ton "piirrustuksen" kuin valokuvatkin.
Otat kovan kovaa vastaan ja luulen ettei naisel ole esittää samanmoisii "todisteita" mitä sulla.
josse tää auta.. kysele jollaki taval silminnäkijöitä tietoos.
ei sillä saa päästä "luistamaan" että on nainen ja toinen osapuoli "nuori kaveri"


mut ota pois kuvist toi et "tulit" 55-60 50 alueella..ei hyvä ei..sano et ajoit "liikennevirran" mukana etkä tarkkaillu nii tarkast mittaria..
"ei sillo katota nopeusmittariin ku joku törmää eteen vaa yritetään pysäyttää" -tapaan ;)
 
Sinne kuulusteluihin ei tulla yhtä aikaa... Ja poliiseilla on kyl hyvät piirrokset noista jututuista (oli ainaskin tampereella)

Tosin mulla ne vaan ei yllättäen tutkinut poliisin osallisuutta koko tapahtumaan ::) ::)
 
POLIISEILLA HYVÄT PIIRUSTUKSET??

no huh huh... tuohon et voi "miikka" ainakaan luottaa yhtään, ITSE joudut todistamaan sen akan syylliseksi.

Ei poliisia kiinnosta peltikolarit, ne jahtaavat suurta riistaa, moottoritiellä 10km/h ylinopeutta ajavia...

Todistaja on aina hyvä olla, aina parempi mitä vieraampi.

Sen jälkeen autojen vauriot, piirustukset ja se tosiasia, että se ajoi kolmion takaa eteen... voithan myös mainita, että näkyvyys on rajoitettu vasemmalle, sinne Hevossaareen päin; rajoitustenkin mukaan (tässä tapauksessa sinä) ajava auto tulee tosi yllättäen jos ei noudata erityistä varovaisuutta -jota se eukko ei siis todellakaan tehnyt.

Nimim. "A15 Facelift turbon risteyskolarissa pasauttanut"

-ei olis kyllä poliisien "tutkimusten" (lue: paperit ja puhallus) avulla selvinnyt....
 
Okei, kävin äske kuulusteluissa poliisisetien luona, ja olivat kyllä sitä mieltä että ei sillä _ämmällä_ ole sanomista oikein. Totesivat saman, että kolarivaurioista päätellen vauhtia on ollut korkeintaan 60 km/h.

Suhtautuivat hyvin asiallisesti, ei mitään "ikärasismia" ollut havaittavissa, itseasiassa rupes sälli heittämää läppää välillä, kertomaa vaimonsa toilailuista jne ;D
Ja kerroin poliisille, että satuin vilkaisemaan mittaria muutama kymmenen metriä ennen törmäystä, niin kuin olikin. Ja silloin nopeus oli 55-57 km/h.

Piirtelin asemalla samanlaisen kuvan, annoin lausunnon ym., mikä parasta, mun lausunnot osu 110% yhteen poliisien havaintojen kanssa (jarrutusmatkan pituus, vauhti, osumakulma ymsv yksityiskohdat). Ens viikon puolväliin mennessä saatan saada hyvällä tuurilla syyttäjältä päätöksen, koska nainenhan ei tunnusta -> menee syyttäjän harkintaan homma. Tarkottais sitä, että parin viikon sisää voi alkaa miettimään mitsun korjaamista/korjauttamista.

Puskuri, sumuvalot, vilkut ja kenties maski menevät uusiksi. Kiva homma sinällään että käytin kolme-neljä kuukautta keulan rakentamiseen ja nyt meni kaikki yhellä pamauksella :(

Mainitsin poliiseille myös tuon akan ulkopaikkakuntalaisuudesta ja siitä, että heinolalainen tietää kyllä risteyksen vaarallisuuden, kirjasi pöytäkirjaan ja totes ite saman. Olivat testanneet maijalla että miten paljon pitää tulla risteyksestä jotta näkee tarpeeks pitkälle, kuulemma miltei mahdoton tehtävä... silti, kolmion takaa tuli.

Nainen muuten muutti vähän tarinaansa siitä mitä kertoili tapahtumapaikalla, itse pöytäkirjaan merkittiin että "Corolla luisui osaksi keskikorokkeen päälle", kun vielä kolarin jälkeen se oli mennyt siitä yli ;D ;D

Katellaan mitä tapahtuu...
 
Toivottavasti nyt saat omasi pois. Eiköhän nämä onnettomuudet pikku hiljaa ala riittämään tälle talvelle vai mitä olette mieltä :mad: . Mitä olen forumia seurannut niin äkkiseltään muistan useamman kolarin, yhden autopalon, ja varkauden. :'( :'(
Edit:typo
 
lopettakaa ny prkl!ei oo koskaan tarvinnu omia lankkuja mällätä eikä muitakaan autoja..tämä oli käsky!!!
 
Valitettavasti on ainakin yksi lisää. Tupeksin itse Helsingissä tossa parisen viikkoa sitten. Ajoin toisen auton perään kun en keskittyny tekemisiini. Rikkoutuneita osia umpio ja vilkku. Puskurissa klommo, joka pystytään korjaamaan huomaamattomaksi. Uutta osaa joudutaan hankkimaan: puskurin runko, vilkku. :-[ Sitä mitä ihmettelen niin yhtäkään polttimoa en joudu hankkimaan. Mutta siltikin tunari mikä tunari. :-[
 
ei hemmetti teidän kanssa, jos meinaatte kolhia autojanne, niin hommatkaa siihen käyttöön joku eurooppalainen tusina kärry (niinkuin minä tien), ne ei siitä muutu rumemmaksi vaikka niitä vähän ruttaakin....
 
Onneks meikä on intissä ;D Kun ajaa niin vähän niin on pienempi mahdollisuus ajaa kolarin ;D ;D ;D
 
Minä oon ajanut talven alussa takarenkaan kanttariin mutkassa ja siitä pyörätien kautta takas tielle.. ;D ei vahinkoja muuhunku itsetuntoon :p, ja selityksenä voisin sanoa että loppu ratista kääntövara kesken 8)
 
TAAS yks lisää..

mie....
valtatien yli piti kääntyy..takaa tul auto..eestäpäi vastaantuleval kaistal kanssa.. katoin että en veä liinoi kii ku kerkee iha hyvin kääntyy. ja kerkeskin..
vaan... liikaa vauhtia. .tienhaara puotti alaspäi..pito hävis..ei millää kääntyny kokonaa jaa JÄISEEN penkkaan mentii..

evokeula putos 5 cm oikeesta alakulmastaa.. ja halkes kyljestä vähä ainaki (huomen selviin lisää vaurioit) :'(
käytännös pirun kovasti se kestää ku tukiraudat vaa väänty ja ny se o kuitenki aika hyvi paikoillan..

ja ONNEKS just asennetut lisäpitkät ei menny rikki. :)
 
Nyt vois ottaa lopputalven teemaksi rauhallisen ajon. Tää mitsujen "tuhoaminen" voi mielestäni loppua sitten tähän viimeseen. Itse olen ainakin oppinu jotain kolaristani ja toivon että muutkin.
 
pieni lisäys vaikkei omakohtainen olekaan.

kaverin isä ja pikkusisko olivat tulossa 9-tietä turusta ja vastaan oli tullut rekka. rekan ohi oli lähteny auto ja kaverin isä oli juuri ja juuri saanut väistettyä oikealle puolelle sillä seurauksella että vasen sivupeili oli osunut siihen ohittajaan. Syyllinen osapuoli ei tietenkään päättänyt jäädä selvittämään tapauhtunutta vaan oli jatkanut matkaansa :mad:
tapaus ei siis ollut omakohtainen, mutta kerroin koska tapahtui n. 1h sitten. Tämä kärsinyt auto oli siis mitsubishi space star -03, syyllisen autosta ei mitään tietoja.
Tästä tapauksesta ei varmaankaan tarvitse kovin monen spekuloida kenessä oli vika mutta se että syytön osapuoli joutuu maksumieheksi on valitettavaa (onneksi vakuutus on keksitty).
 
johannes sanoi
kolarikuvista päätellen vastapuolen corolla on ollut vaaleanpunainen.. ;D :p :'(

Kirkkaanpunainen se oli :) Huomenna (tai no tänään, maanantaina) kymmeneltä vakuutustarkastajalle näytille... äerghs....

En ole lukenut forumia 2 päivään, mutta huhuh, kyllä näyttää kolareita tulevan sitten enemmänkin :'(
Muiden aiheuttamille kolareille harvemmin mitään mahtaa mutta pitäkää nyt tiellä ne autot :(
 
NeQ sanoi
..kaverin isä ja pikkusisko olivat tulossa 9-tietä turusta ja vastaan oli tullut rekka. rekan ohi oli lähteny auto ja kaverin isä oli juuri ja juuri saanut väistettyä oikealle puolelle sillä seurauksella että vasen sivupeili oli osunut siihen ohittajaan. .

niinpä niin.. itse huomannut että mitä etelämmäksi menee niin sitä varovaisemmaksi saa tulla ku tulee rekka tai jokin muu vastaan.. aina löytyy joku joka luulee että se 1.6:nen tjsp (autonmerkki tähän), kiihtyy rekan ohi silmän räpäyksessä.. itse joutunut varmaan noin kymmenisen kertaa väistämään penkalle tjsp.. (onneksi on ollut kesä) ja aina eteläänpäin mentäessä.. :eek:

Liekkö sit niin kiire pohjoseen sieltä tulijoilla.. varsinkin loma-aikana tämä ihme riskinotto korostuu, kaippa sitä ajatellaan että kyllä se vastaantulija väistää ja puotellaan "mulla on kiire mökille ja ei tässä ehdi jonossa jarruttelee.."-periaattella.., kuitenkin ohittaja huomaa viimestään rekan puolessa välissä että siellä rekan edessä on ihan samanlainen ruuhka.. eli eiku lisää turvavälien sabotointia..
 
Noniin, tänään kävin vakuutustarkastajan juttusilla. Ja kyllä hymyilyttää väkisinkin.

Tarjosi kahta vaihtoehtoa; lunastus tai itsekorjaus.

Lunastuksessa saisin 2200-2400 euroa, itse kun korjaan, saan korjausrahaa 1600 euroa + seisontapäivärahaa 120 euroa ;D ;D ;D Ei paha ;D
 
Jooh, niin, maksoin autosta tasan tuon 1600 euroa... :)

Osien hintoja ku oon täs katellu ja soitellu...

Konepelti + lokasuojapelti = 150 euroa + maalaukset
Puskuri ~150 euroa
Vilkut 75 euroa

Maalaukset tekis yks kaveri kaljapalkalla, joten kyl vois ruveta aluvanteita ym kattelee Galluu ;)
 
miikka sanoi
Noniin, tänään kävin vakuutustarkastajan juttusilla. Ja kyllä hymyilyttää väkisinkin.

Varo vaan ettei kyseinen kyseinen vakuutustarkastaja lue tätä palstaa. ;D ;D Pienentää vielä korvaussummaa... :p Toivon mukaan näin ei kuitenkaan ole, se olisi jo huonoa tuuria osua samalle foorumille tarkastajan kanssa... :eek: ;D
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

Luin tossa että miikka oli ostamassa uutta konepeltiä ja kiinnostuin mistä sellasen mahtas löytää ittellekkin. Auto on galant -91 dyn4. Onko noissa galantin 4 ja 5 ovisen konepelleissä eroa vai käykö päikseen. Ja jos jollain ois käypä pelti niin oon kiinnostunut ostamaan sellasen.
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

teroton sanoi
Luin tossa että miikka oli ostamassa uutta konepeltiä ja kiinnostuin mistä sellasen mahtas löytää ittellekkin. Auto on galant -91 dyn4. Onko noissa galantin 4 ja 5 ovisen konepelleissä eroa vai käykö päikseen. Ja jos jollain ois käypä pelti niin oon kiinnostunut ostamaan sellasen.

Konepeltejä löytyy helposti ko. Galanteihin. Purkaamot ovat yksi vaihtoehto, tai varmasti täältäkin löytyy myyjä, ilmoitusta osto-osastolle vaan :peukku

Mielestäni 4D ja 5D malleihin pitäisi mennä sama konepelti.
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

teroton sanoi
Luin tossa että miikka oli ostamassa uutta konepeltiä ja kiinnostuin mistä sellasen mahtas löytää ittellekkin. Auto on galant -91 dyn4. Onko noissa galantin 4 ja 5 ovisen konepelleissä eroa vai käykö päikseen. Ja jos jollain ois käypä pelti niin oon kiinnostunut ostamaan sellasen.

Off topic.
Mulla on ylimääräinen E3-sarjasen konepelti. Viininpunainen ja ruosteeton.
-A
p:0400-732641 tai privaa
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

joopa joo, kaikenlaista....entäs tämä, repikää tästä: ;D


ajelin joulupäivänä ok-talo alueella todella kapealla tiellä. väistin kahta tienreunassa kävelijää toisen kaistan puolelle ja silloin kun aloin kääntää takaisin omalle puolelle kuulu vaan kolaus.... ämmä oli peruuttanu talon pihasta jollai ikivanhalla cliolla ja osunu mun kylkee sillee et koko kylki etuoven kahvan kohdalta loppuunsaakka lommoilla ja nirhaumilla.. :'(
kytät soitin paikalle kun ämmä väitti että saa peruutella pihasta miten huvittaa jos tulee omalle kaistalleen..( ! ) paikalla käyneet kytätkään eivät olleet mitään keittiön terävimpiä veitsiä, ja homman syyllisyys on olevinaan nyt fifti-fifti :nykii
ämmä ei ole tehnyt vieläkään vahinko imoitusta.... näyttäis olevan puhtaat jauhot pussissa silläkin... ;)
osaako joku kertoa kenen vika toi nyt oli? mun kaikkien muitten mielestä kelle oon kertonu on sanonu että pihasta tulijan vika, tapahtu siel tiellä mitä vaan. ???


nii joo lisätää viel et mul vauhti koko ajan max 20km/h ja se ämmä tuli sellasen ihme 'pensasaidan aukosta' tielle eli en nähny sitä missään vaihees ku se tuli sielt...
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

jay-r sanoi
joopa joo, kaikenlaista....entäs tämä, repikää tästä: ;D


ajelin joulupäivänä ok-talo alueella todella kapealla tiellä. väistin kahta tienreunassa kävelijää toisen kaistan puolelle ja silloin kun aloin kääntää takaisin omalle puolelle kuulu vaan kolaus.... ämmä oli peruuttanu talon pihasta jollai ikivanhalla cliolla ja osunu mun kylkee sillee et koko kylki etuoven kahvan kohdalta loppuunsaakka lommoilla ja nirhaumilla.. :'(
kytät soitin paikalle kun ämmä väitti että saa peruutella pihasta miten huvittaa jos tulee omalle kaistalleen..( ! ) paikalla käyneet kytätkään eivät olleet mitään keittiön terävimpiä veitsiä, ja homman syyllisyys on olevinaan nyt fifti-fifti :nykii
ämmä ei ole tehnyt vieläkään vahinko imoitusta.... näyttäis olevan puhtaat jauhot pussissa silläkin... ;)
osaako joku kertoa kenen vika toi nyt oli? mun kaikkien muitten mielestä kelle oon kertonu on sanonu että pihasta tulijan vika, tapahtu siel tiellä mitä vaan. ???


nii joo lisätää viel et mul vauhti koko ajan max 20km/h ja se ämmä tuli sellasen ihme 'pensasaidan aukosta' tielle eli en nähny sitä missään vaihees ku se tuli sielt...
Yleensähän se on päälle ajajan vika,kuten tässäkin tapauksessa. Jos homma olis että tollaisessa tilanteessa syyllisyys menis fiftisixti niin mähän rupeisin hyökkäyttelemään joka pihalta muiden kylkiin ;D Pitäähän sitä katsoa vähän muutakin liikennettä kun perruuttelee eikä ampua kuin päätö kana tielle. Mutta eikös se sanontakin mene että ".... ratissa,on kuin auto ilman kuljettajaa",oli ihan pakko sanoa ;D
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

Munkin mielestä pihasta tuleva auto on väistämisvelvollinen, varsinkin peruuttamalla...

Taitaa täältä etelästä tulevat ohittajat olla pohojanmaalta jotka palaa töistä... ;D
Mehän jaksetaan odotella ja jonotella landelaisilla palaa piuha jos on enemmän kuin 2 autoa jonossa. :-*
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

olikin suunnitelmissa että meen kytiksee jonku kuormaauton kans ja sit kun se peruuttaa taas sieltä ja vaikka kuinka omalle kaistalleen ni voi olla että kuormaautolla joutuis vähän ajaa molemmil kaistoil ku on kapee tie :driver ;D ;D

alkaa tosiaan vituttaa kun joku urpo voi sählätä jollain sadan euron rimpulalla ja sitte luimia koko homman ja ite maksaa kalliita vakuutusmaksuja ja pitää autoa viimesen päälle kunnossa... :'(
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

eipä oo tänä talven muuta sählättyä (viellä) ku vähän nojattu emännän vanhusten sitikan ruoskaan kun jarrutehot loppui kesken ja sit hieman kanttaria kolisteltu.... ::) jälkiä oo onneks tullu viellä ja lopputalvi ajellaankin rauhaksiin.. ainakun muistetaan... :driver
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

Kyllähän se niin on että se peruuttaja on syyllinen

Tieliikennelaki http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
Kuljettajan on kuitenkin aina väistettävä muuta liikennettä, jos hän on tulossa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta alueelta taikka polulta, tilustieltä tai muulta vähäiseltä tieltä tai moottorikelkkailureitiltä. (5.5.2006/343)

Ja vielä lähes aina peruuttaja on syyllinen, eli tässä tapauksessa ei pitäisi olla mitään epäselvää kenen vika se on.
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

niin selvähän tän pitäis olla... ei sen mun vika tule olemaankaan, mutta jos edes tekevät musta osasyyllisen ja homma ei menekkään kokonaan ämmän piikkiin. :eek:
kytät ja se ämmä takertu siihen että tapahtuessa olin 'hänen kaistallaan'... tie oli kapea ja olin hänen kaistallaan siksi että väistin jalankulkijoita, enkä siinä kohtaa nähnyt koko autoa. ois vissii pitäny ajella niitten jalankulkijoitten takana kävely vauhti tie loppuun, siltä varalta jos vaikka joku hyökkäsi pihasta eteen ;D
kysyin kytiltä tosta, ja menivät vaan hiljaseksi ja 'lähtivät karkuun' ;D
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

http://www.city.fi/videoni/video/2538/

;D ;D ;D
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

;D ;D Hohhoh, unohtu vissiin että rattiakin saa kääntää ;D ;D
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

No onneksi ei se portin aukasija jääny siihen portin eteen venttaan...ois saattanu hiukan sattuu...
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

Viikon kysymys: Mitä SINÄ sanoisit jos tuo auto olisi ollut oma Mitsusi ja kuskina puolisosi... ? ;D

Tarkennus: puhun siis tuosta videopätkästä :)
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

jay-r sanoi
ajelin joulupäivänä ok-talo alueella todella kapealla tiellä. väistin kahta tienreunassa kävelijää toisen kaistan puolelle ja silloin kun aloin kääntää takaisin omalle puolelle kuulu vaan kolaus.... ämmä oli peruuttanu talon pihasta jollai ikivanhalla cliolla ja osunu mun kylkee sillee et koko kylki etuoven kahvan kohdalta loppuunsaakka lommoilla ja nirhaumilla.. :'(

Olisi kannattanut ajaa varovaisemmin, eikä silmät kiinni sillä asenteella, että tästä saan ajaa ja muut ovat väistämisvelvollisia. Oli kävelijöitä tai ei, olit väärällä kaistalla (ainakin osittain), eli syytä on sinussakin.
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

Tii sanoi
Olisi kannattanut ajaa varovaisemmin, eikä silmät kiinni sillä asenteella, että tästä saan ajaa ja muut ovat väistämisvelvollisia. Oli kävelijöitä tai ei, olit väärällä kaistalla (ainakin osittain), eli syytä on sinussakin.


totta, mutta ajoin silmät auki ja kun poikkesin omalta kaistaltani katsoin ensin ettei se häiritse ketään, ja ketään ei edes näkynyt missään. vauhtinikin oli koko ajan n. 20km/h. ja clio ei osunut nokkaani vaan kylkeeni, eli olin jo ''puolittain ohi koko tilanteesta''.
 
Vs: Yksi mällätty mitsu enemmän :(

miikka sanoi
Viikon kysymys: Mitä SINÄ sanoisit jos tuo auto olisi ollut oma Mitsusi ja kuskina puolisosi... ? ;D

Viikon vastaus: Liikekannalle panoja on tehty vähemmästäkin, ja alkaisin miettiä onko se elinkautinen kuitenkaan niin pitkä rangaistus
 
Takaisin
Ylös Bottom