yleistä keskustelua Evo 7:sta

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Yleistä keskustelua seiskasta kun siitä ei foorumilta löydy niin tietoa.

mut onko evo 9 puskurit ja etuvalot yhteensopivia seiskaan ? ::) ja eikös seiska ole koneeltaan ja voimansiirroltaan periaattessa samaa kauraa mitä 8 ja 9 ? eikös ysissä vasta ollut tämä mivec?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Samis sanoi
Yleistä keskustelua seiskasta kun siitä ei foorumilta löydy niin tietoa.

mut onko evo 9 puskurit ja etuvalot yhteensopivia seiskaan ? ::) ja eikös seiska ole koneeltaan ja voimansiirroltaan periaattessa samaa kauraa mitä 8 ja 9 ? eikös ysissä vasta ollut tämä mivec?

Valot ainakin käy 7-9 Evoissa keskenään täysin bolt on. Uskoisin vahvasti myös puskureiden sopivan ongelmitta. Tiedän ainakin kaseihin vaihdetun ysin puskurit eteen ja taakse ilman mitään ongelmia.

Mitä koneeseen ja voimansiirtoon tulee, vastaus riippuu hieman tarkastellaanko euro- ja JDM-malleja. Periaatteessa ne ovat "samaa kauraa", joskin ysissä tosiaan on MIVEC. Euro ysissä ja JDM-kasissa on erona lisäksi 6-vaihteinen laatikko. Seiskassa ja euro kasissa on 5 vaihdetta. Hieman karkeistaen voi sanoa, että JDM seiska ja euro kasi on keulaa ja taka spoileria lukuunottamatta tasan sama auto. Seiskassa tosin on enemmän tehoa :)
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Ei passaa vissii puskurit ihan. Etulokareissa on eroa ainakin kun pajalla on 7 ja 9 osia...
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Jenkkilässä tyypit ovat laittaneet 7 puskureita 8 :seihin. En usko ,että on mikään yllivoimainen työ on niitä keskenään vaihtaa. Luulis sopivan 100 %

Miksi muuten 7:kaan pitäisi saada 9:in puskuri ? CTA9 koppaisten makein puskin tuossa 7:kassa... :peukku Vai mitä sanotte ?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

No ei puskureissa sinäänsä niin, mutta ysin etupuskuri on vähän pyöreempi, ja takapuskuri vähän paremman näköinen. etuvalot on hienommat ysissä, tai kun on nuo musta pohjaiset. 8)

kun itse olen hommaamassa tuota seiskaa nii siksi vähän tämmöistä pientä keskustelua :) Tiedä sitten mistä hommata, Virosta ja ruotsista katsellut näitä LHD malleja, vaikka sinäänsä menee tuo RHD ei siinä oo mitään ihmeellistä, kolmosella kun tuli ajeltua muutama tuhat km. :)
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Eikös tässä ole ysin takapuskuri ?

http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=504966&cache_missing=1
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Löytyykö seiskasta jo säädettävä ecu ? eli samantyylinen kun kasissa ja ysissä.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Onko ysin boxi vähän laajempi säädetteinen ? eikös siinä ole jo anti-laggi valmiudet sun muut. vai onko seiskas ja kasissa samat ominaisuudet myös
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Eli nostetaanpas tätä.Pystyykö 7 ajovalojen peilit kääntämään vai hommaako suosiolla uudet.Ja huomaako konttorilla kuin helposti että kuvio on väärin päin.Sit semmoista että kun laittaa virratpäälle niin syttyykö kojelautaan ayc valoa vai onko sitä valoa enään ollenkaan kun en sitä ole nähnyt.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

ah-05 sanoi
Eli nostetaanpas tätä.Pystyykö 7 ajovalojen peilit kääntämään vai hommaako suosiolla uudet.Ja huomaako konttorilla kuin helposti että kuvio on väärin päin.Sit semmoista että kun laittaa virratpäälle niin syttyykö kojelautaan ayc valoa vai onko sitä valoa enään ollenkaan kun en sitä ole nähnyt.

Valojen peilien kääntämisestä ei tietoa, itse hankin oikeanlaiset umpiot. Ja konttorilla huomaavat kyllä katsastuksessa sen jos valokuvio on väärän kätinen.

Seiskassa ei enää erillistä ayc-valoa ole, vaan mittaristossa palavat vihreät ledit hoitavat sen homman. Eli jos yksi ledi palaa niin kaikki on ok, mutta jos kaikki kolme yhtaikaa, niin sitten on ayc probleema... :)
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

ah-05 sanoi
Eli nostetaanpas tätä.Pystyykö 7 ajovalojen peilit kääntämään vai hommaako suosiolla uudet.Ja huomaako konttorilla kuin helposti että kuvio on väärin päin.

Voi ne periaatteessa kääntää kun peltilipareet halogeneissa ovat, mutta todella paha homma. Hyvää on paha saada aikaan. Alkuperäisistä xenoneista vielä vaikeampi kääntää kun on valua koko projektori. Kuvion kätisyyden tarkastavat varmasti.

Mä en lähtis kääntelemään vaan hankkisin kerralla lhd:t.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Kiitoksia tiedoista.Pitää miettiä että mitä tässä nyt tekee ja seuraava leimaushan on vasta ens kesä-syksy akselilla.Lainalampuillahan sitä vois touhuta mutta löytyykö tästä läheltä onkin eri juttu ja onhan siinäkin hommaa sumplia niitä eestaas.Jos joltain löytyy hyllystä ylimääräisiä ja meidänliikenteeseen hyväksyttyjä valoja niin saapi tarjota ;D
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Sellaista vielä että mitäs eroja noissa 7,8 ja 9:n valoissa on vai onko mitään.Delta autoon piruuttani soitin kysyäkseni hintoja muttei ole takasin soitellut.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1442

http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=410

tuolta tuntuu saavan DELTAan verrattuna melkosen paljon halvemmalla..
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

No ei ainakaan halvemmat ole mitä mulle sanoivat, sain ite hinnaksi 790€ pari kun kysyin pari kk sitten.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

ah-05 sanoi
Sellaista vielä että mitäs eroja noissa 7,8 ja 9:n valoissa on vai onko mitään.Delta autoon piruuttani soitin kysyäkseni hintoja muttei ole takasin soitellut.

Eri väriset pohjat. Osta ysin valot niin saat mustat pohjat. Tilaa takavalot samalla....
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Tummat pohjat :p mutta tykkään noista takavaloista mitkä siinä onkin joten ei mene listan kärkeen.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Maxxximus sanoi
Tummat pohjat saa kanssa ite tehtyä :)

Paitsi takavaloihin se on aika kurja homma kun ne on liimatut. Joutuu sahaamaan ja sen voi ryssiä.
Etuvaloissa voi vaihdella osia päikseen (paitsi projektoria). Eli ulkomuodon saa haluamakseen. Itsellä on kirkkaat vilkut tummalla pohjalla. Tuota kombinaatiota ei taida tehtaalta olla tullut edes..?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Biim sanoi
Paitsi takavaloihin se on aika kurja homma kun ne on liimatut.

Itsellä on kirkkaat vilkut tummalla pohjalla. Tuota kombinaatiota ei taida tehtaalta olla tullut edes..?

Joo näin on näreet.

Itellä on vilkunkohta jätetty kromipinnaks mut vaihettu kirkas vilkkuvalo.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

mugenpower88 sanoi
onks näissä evo 7 anti-lag valmiina vai pitääkö se ohjelmoida??

Softa hommia. Tephralla saat laitettua ,jos tarttet. (Muistaakseni ? )
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

mugenpower88 sanoi
kukas tuon modin osais laittaa?? oonko täällä klubilla ketään??

Tarkempaa speksiä jäsenten puolella. :) Suosittelen liittymään!
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

joo pitää liittyä.. :) missä näissä evoissa on automatiikka valojen rele kun tuli semmonen vika nyt että vaikka otan avaimet pois virtalukkosta nii jää ajovalot päälle eikä sammu vaikka mitä tekee paitsi kun ottaa akun irti.. :D yleensa sammu siinä vaiheessa kun avas oven auki niin sammu automaatisesti.. alkaa loppumaan usko kesken evon kannsa :seina
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Eipä mulla ainakaan ole seiskassa mitään ajovalo automatiikkaa.Nupista päälle ja pois vain.Ettei sullakin olisi apparin jalkatilan liittimet huonossa jamassa ???
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

joo no mulla on silleen että kun avaa oven nii sammuu valot tai oli ennen mut nyt ne palaa koko ajan :nykii
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

mugenpower88 sanoi
joo no mulla on silleen että kun avaa oven nii sammuu valot tai oli ennen mut nyt ne palaa koko ajan :nykii
sulla o jotai omia patentteja siellä ny kyllä. Onko UK importti?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Mulla on seiskassa ihan sama ominaisuus eli valot jää päälle kunnes avaa oven. Tämä siis kun valot on väännetty päälle asentoon. Muuten sammuu normaalisti jos vääntää ne pois katkaisijasta. Luulin et se oli hälyttimen ohjaama juttu.

mugenpower88 onko sulla jokin hälytin asennettuna? Eikö edes muut valot/takavalot sammu jos väännät kytkimen nollaan??
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

jappes sanoi
Mulla on seiskassa ihan sama ominaisuus eli valot jää päälle kunnes avaa oven. Tämä siis kun valot on väännetty päälle asentoon. Muuten sammuu normaalisti jos vääntää ne pois katkaisijasta. Luulin et se oli hälyttimen ohjaama juttu.

mugenpower88 onko sulla jokin hälytin asennettuna? Eikö edes muut valot/takavalot sammu jos väännät kytkimen nollaan??

Etacsi rikki? Sehän ohjaa kaikkia sähkölaitteita..
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

joo kaikki muut valot kyllä sammuu paitsi ajovalot ja alkuperänen ajonesto taittaa vaan olla. missäs tämä etacsi sijaitsee??
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

kato ne liittimet sieltä repsikan jalkatilasta...
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Missä tuo etacsi on näissä kun saisin kaverilta lainaan tuon niin vois kokeilla onko se vika siinä. :)
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Minä lähtisin etsimään vikaa niistä liittimistä/johdoista, jos valot palaa ilman relettä ja sulaketta. Ei vika silloin voi olla relettä ohjaavassa järjestelmässä. Jossain on piuhat rikki.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Joo piuhat näytti ihan ok kuntoisilta ja otin tuon etacsinkin irti niin valot jäi palamaan vieläkin. :nykii itse asiassa otin melkein kaikki liittimet auki auton sisältä niin valot eikun palaa ja palaa. Voiko vika olla konehuoneen puoleisessa sulakkerasian pohjassa. ?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Onko kojelaudan päällä jotain "antureita"?
Tai onko ratin ympärillä tai polvien korkeudella jotain ylimääräisiä jälkiasennus kytkimiä? Voi olla jossain kytkin piilossa, joka on kääntynyt eri asentoon. Siis jälkiasennus kytkin, jolla valoja ohjataan. Yleensä toki nämä ovat ns. päivävalo kytkimiä eli päiväsaikaan/pysähdyksissä ei pala muut kuin parkit ja liikkeessä palaa normivalot.

Entä onko autossa joku hälytin?
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Ei ole minun silmään sattunut mitään ylimääräisiä antureita. Ja en löytänyt mitään kytkmiä mistään mitkä olis jälkeen päin asennettu mut pitää tarkistaa vielä...

Autossa ei ole kun tuo vakio ajonesto mikä on tuossa avaimessa

onko evo 4-7 sama pa-suodatin??
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Seiskassa ja siitä eteenpäin on MR571545, joka on mun mielestä eri filtteri ku 4-6. Nuo on life time filttereitä eli ei pitäis olla tarvetta vaihtaa ellei töpeksi esim tankkaamalla jotain lamppuöljyä autoonsa. Mut eipä siitä vaihtamisesta haittaakaan ole. Ysissä tuo suodatin on ainakin tankissa ja omassa vitosessa se on konehuoneessa aktiivihiilipurkin alapuolella.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

ok tämä tieto riittää kiitos.. Ja sit olis semmonen vielä että eiks tuo ysi evon laturi käy suoraan 7?? koitin haulla ehtiä mut ei löytynyt mitään...
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

mugenpower88 sanoi
ok tämä tieto riittää kiitos.. Ja sit olis semmonen vielä että eiks tuo ysi evon laturi käy suoraan 7?? koitin haulla ehtiä mut ei löytynyt mitään...

SAma osanro se on MD366831
Espoon avk:lla oli käytetty 130e. Toki vanha siis..uusi on aina uusi!
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Btw... eikös näissä oo se "karkea" suodatin tuolla tankissa ja sit se ite suodatin (jos on olemassakaan) konehuoneessa, jossai akun alla nurkassa mistä linjat tulee.
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Semmosta ois kysyttävää että käykö tää evo 7 samanlaiset liittimet mun mielestä. ? Ja eiks tuolla sais mafin pois käyttöstä kun kerta on map anturi.? Vai


http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/1510598
 
Vs: yleistä keskustelua Evo 7:sta

Jahas.

Tämä alkaa mennä sillisalaatiksi.

Elikkä - tuo on evo 5-6 tarkoitettu boxi. Mahdollisesti liittimistä jos vaihtelis pinnien paikkaa voisi saada evo 7 toimimaan. En katsonut sähkökaaviosta joten voin puhua ihan palturiakin. Tosin evo 7:ssa on erilainen ilmastoinnin tuulettimen ohjaus kuin vanhemmissa niin se voi myös tuoda jotain lisäextrajumppaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom