Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

valkkari

New Member
Liittynyt
12 Maaliskuu 2007
Elikkä kysästää nyt - pakoputken ja kaasujen elämästä...

Eli lähtökohtanahan toimii pajero 2,5 tdic - ja siitä nyt on ollu juttua, että avarammalla pakoputkella saa sitä kannen lämpökuormaa pienennettyä, ni tästähän tämäkin ajatus sit lähti...

Eli pakoputken teen tuohon kyseiseen kikottimeen 2,5" rosteri putkesta... käyny v-tuttaa tuo vanha putki (joka kylläkin on melkein uusi), mutta sen on joku pellepeloton tehny ja se ei jotenki tunnu sopivan sinne ollenkaa... En tiiä mistä johtuu, onko esim. automaagissa eri putki - no mut enivei se nyt ei oo täs pointtina...

No mutta itse asiaan... Eli lähdetään liikenteeseen koneen päästä ja turbon "down-pipestä" ja sehän on valurautaa...

Eli kysymys yksi: jos putken avartaa, mutta jättää tämän downpipen vakioksi, niin onko se sama kun loppu putkeakaan ei olisi avartanu???

Seuraava kysymys: Miten materiaalit vaikuttaa, jos tuon valurauta möykyn korvaa ihan normaalilla putkella?

Ja kysytään nyt viel mielipidettä äänen vaimentimista, ja niiden sijottelusta - mä haluun autosta hiljasen, mut ainaki patrolliin tein aikanaan yhdellä pienellä äänenvaimentimella joka oli ihan putken loppupäässä, ja toimi kyl ihan hyvin - et jotai tämmöst nytteki oli mieles...
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

No joo.
Minulla on Laalaa:ssa tuplaputket ulos( on Sakemannin tekele).
Nyt kun toinen putki meni pöntön juuresta poikki, ja vaimentimessakin oli pikku reikä ,niin aattelin viedä katiskan oikeen "viralliseen" pakoputkihuoltoon...lupasivat laittaa, ja sanoi vielä katsovansa, ettei ainakaan ahista uus pönttö/putki
...Ja kuinkas ollakaan, laittovat kyllä uuden pöntön...
... olipas melkosta "mehupilliä" verrattuna Mitsun orginelliin putkeen.
Kävin vielä jälkeenpäin hitsauttamassa samassa paikassa, kun oli jäänyt vuotamaan...(kuulemma ei noki ollut vielä kerenny tukkimaan vuotoa)...Hah...
Mainitsin "mehupillistä"(Joka on pöntön etupäässä), ja ukko väitti pöntön olevan jonkinlainen vapaastivirtaava... en sitten tiedä.
Nuhaselta ainakin tuntuu...

Jaaha...Taidan mennä Motonettiin, ja hakea sieltä pöntön, ja hitsauttaa jossain muualla paikalleen...
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Turposta lähtien voit tehä 3", mutta helpoin on, kun jatkat siitä valurauta hässäkästä eteen päin, 3" rosterilla (ei kauheaa ongelmaa, kun on niin lyhymatka sitä alkuperästä, ja sen kun porttaa niin hyvä tulee ). Ei tarvi olla kuin 3" joustin, absordio vaimennin lyhytmalli 3"-2 1/2" supistin, pitkä 2,5" absordio vaimennin, ei tarvi olla kummosia mutkia matkalla. Ja veto yläkierroksilla on huomattavan paljon parempi ( isoilla ahdoilla ) kuin vakiona. Ääni ei ole sen kummempi, kuin alkuperäsessä, ehkä vähän matalampi, mutta todella hyvä ja hiljainen, ei käy hermoon pitkilläkään matkoilla. Tuossa on osa kuva yhdestä toteutuksesta. Ja kaikki osat RST. ei tarvi heti uusia.
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Väittävät, että riittäis ykskin vaimennin, tai ei ollenkaan...

Mitä noi on noi mutkat (siis niinku pituuksii ja astei)? Päteeks samat mutkat gen1 pajatsoon kans. Aattelin, et jos ois tiedossa et mitä mutkia ja minkäverran tarvii, ni vois eka mennä vaik motonettiin ja ottaa sieltä romut kainaloon ja sit vast tallille. Eikä niin, et ensin purat kaiken ja sit meet niitten purettujen kans sinne M-kaupan lattialle vertailee...
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Voihan sen laittaa vaikka suoran putken kylestä ulos, jos haluaa hermoja raastavan pöristímen. Nuo mutkat on tehastekosia ja mun tapauksessa RST eli kato kuvasta ja suunnittele sen mukaan. Kun ei ole missään yläällä mitä tarttee.
ja eiköhän se pohjalevy ole melkolailla sama noissa l 200 ja pajatsot, tuon ikäluokan gen1 ja gen2.
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

ällän ja pajeron orkkis putket poikkeaa toisistaan.
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Omassa L200:sessa on koko putkisto auton alla suoraa 2,5" putkea, yksi vaimennin lavan etureunan kohdilla josta lähtee suora putki vähän viistosti ylös. Taka-akselin kohdalla ei ole mutkaa vaan sijoitettu putki suht ylös. Yksinkertainen on kaunista:)
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Eikä oo yhellä vaimentimella häiriöks naapurin vauvalle?
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

Mulla on suoraa 2.5" putkee alusta loppuu ja hyvä on...
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

neppi sanoi
Eikä oo yhellä vaimentimella häiriöks naapurin vauvalle?
Mulla on 2,5 putkella yhellä pöntöllä eikä oo napurit viellä valittana. Vaikka talvella joutuu aamuyöllä tyhjä käynillä vähän aikaa roksuttamaan.
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

pajatso sanoi
Mulla on suoraa 2.5" putkee alusta loppuu ja hyvä on...

Samma på här, vielä kun muistaa loppupään taittaa mutkanpuolikkaalla alaspäin niin ei huuda sisään liikaa, ehkä tuonne joku pönttö joskus eksyy kun ispiraatio iskee mutta saa nyt nähdä, toimiva se on noinkin.
 
Vs: Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)

mä tein itelle DN 80 happoteräsputkesta, lisäsin bilteman galvanoidun joustoyhteen ja 240 volvon etupöntön..... mielen kiinnolla ootan et milloin pönttö ja joustis "luopuu", kolmisen vuotta tuo on tuolla ollu... alkuun oli tarkotus että se on pika kojaus ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom