Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Pitää jossain välissä katsoa tuo palikka väliin. Jossain siihen oli tee-se-itse ohjeetkin. Tuolla piuhalla varmaan välttyy siltä kun jossain aussifoorumeilla luki että tulppaamisen jälkeen pitäisi porata kaasuläppään? 10-12mm reikä vikakoodien estämiseksi.
Vaihdoin nuo mapin letkut uusin ja parin millin langalla ja poranterällä tökein tuon reiän auki imusarjan kyljestä, heti ei saanut terää kunnolla läpi eli jotain karstaa siellä on. Kesti noin kuukauden ja samat oireet alkoivat niin täytyy ottaa tuo imusarja käsittelyyn. Herjaako tuo vikakoodeja...
Vikakoodeja ei jää minkäänlaisia kun tarkistin. Mitsun huollossa kävin kyselemässä niin epäili että imusarjan? kyljessä oleva letkukara tukossa. Jos löysin oikean kohdan niin siitä menee pieni ilmaletku MAP-sensorille. Jostain ulkomaan foorumilta luin että 2mm terällä tai jollain muulla tökkiä...
Ongelma muuttui hieman testailujen jälkeen. Neliveto meni kyllä loppujenlopuksi päälle N-asennossa.
Oire on nyt niin että hetken hiekkatiellä matelun jälkeen (2h tai 4h päällä, ei merkitystä) ei nosta enää kierroksia vaikka painaa kaasua. Parhaiten huomaa kun tulee soratielle ja yrittää...
Kyseessä noin kuukausi sitten liikkeestä ostettu -07 Pajero ja ajettu 195tkm. Tuotu ulkomailta pari vuotta sitten.
Liikenneympyrästä poistuessa kävi eilen ettei vastannut ollenkaan kaasuun ja liikkui eteenpäin vain tyhjäkäynnillä kunnes vaihdoin manuaalin puolelle ja ykköselle niin kaasu alkoi...