Hakutulokset

  1. L

    Sähköajo pakkasella

    Tärkeintä on,että käynnistäessä puhallin ei ole päällä. Kun muistaa sammuttaa puhaltimen kun lopettaa ajon niin polttis ei käynnisty kun seuraavan kerran käynnistää. Puhaltimen voi käynnistää kun on saanut Ev:n päälle Ja mieluiten myös Eco- nappi päälle.Minulla toimii näin 15 asteen pakkaseen...
  2. L

    Outlander 2019- ajoakun minimilataus

    Autoni on Outlander phev 2020. N 50000 km asti ajoskun minimivaraus Wd:llä mitattuna n tunti ” loppuun ajon” jälkeen on ollut 10-10,5 Ah eli n 27% ja viivat auton mittarissa poissa. Nyt heti ajon jälkeen se on edelleen sama mutta tunnin paussin jälkeen n 7 Ah eli vain n 19%. Muutos ei tapahtunut...
  3. L

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Minä teetätin sen päivityksen Vihdin autotalossa.
  4. L

    Sähköajo pakkasella

    Lithiumakku antaa virtaa aina 30-40 asteen pakkaseen asti, joten ladatulla akulla pitäisi voida ajaa. Sensijaan lataamisen ei pitäisi onnistua kuin pienellä pakkasella. Teoriassa ladata ei pitäisi ollenkaan pakkasella mutta nykykemialla se onnistuu muutaman asteen pakkasella, Akun antama...
  5. L

    Sähköajo pakkasella

    Onko sinulla akkulämmitys autossasi? Minulla on ja kytken aina piuhaan vartiksi ennen lähtöä jolloin akku on jo lähtiessä 8-3 asteinen vaikka pakkasta olisi 15. akkulämmitys toimii vain latautuessa joko piuhassa tai moottorin tai jarrutuksen kautta. Ei minulla ole tällöin koskaan yli 15 minuutin...
  6. L

    Sähköajo pakkasella

    Minulla on v20 malli ja toimii kovalla pakkasella jonkin aikaa tuolla kuvatulla tavoin. Kun akut ym lämpenee alkaa toimia kuten kesällä el polttomoottori kytkeytyy yli 65 nopeudessa. Tuo lämmittelyvaihe esim 15 pakkasella on jopa 10 minuutin ajo, riippumatta nopeudesta. Joten lienee...
  7. L

    Latausmääränäytön tulkinta (MY20)

    Minulle tuli samanlainen ongelma tasan vuoden käytön kälkeen. Kuukausi alkoi vaihtua joka kuun 20 päivä ja aina alkoi elokuusta riippumatta kuukaudesta. Vei takuuhuoltoon ( Suomesta ostettu), ja muutaman tunnin työskentelyn jälkeen löysivät ohjelmavirheen ( en tiedä tarkemmin kuin että väärä...
  8. L

    Esilämmityksen vaikutus moottoriin

    Minulla on Outlander 20. Lämmityskeskeskustelua seuranneena ilmettele kun minulla esim 7-8 asteen pakkasella puolen tunnin esilämmityksessä Watchdogin mukaan myös moottori lämpenee vähintään nollaan. N vartin sähköajon jälkeen moottori on n 5 C. Hyvä näin, mutta johtuuko se säätöventtiilin...
  9. L

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Täsmennys aikomaasi päivitykseen: korjaamon ensin tehtävä päivitys ( n tunti), sitten perään DBCAM ( kestää yli yön). Pelkkä DBCAM auttaa vain vähäksi aikaa jonkin verran. Ellei näin menetellä uusi päivitys ei saa oikeita lähtöarvoja. Minulla, kun ko operaatio tehtiin, nousi latausmäärä n 4,5...
  10. L

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Tuo päivitys on julkaistu Mitsulta heinäkuussa 2020, tämä siltä varalta ettei huoltoliike heti löydä sitä. Sinun kannaltasi on jotain hyvääkin: akkusi on luultavasti paremmassa kunnossa kuin muut samanikäiset! Näin siksi, ettei se ohjelmavirheen takia ole käyttänyt koko käytössäolevaa...
  11. L

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Näillä 8-10 asteen keleillä pääsen n 40 km sisälämmöllä 18-19 maantieajossa ( 60-90 km/h. 5-6 asteessa 35 km.Auto ottaa oman ilmoituksensa mukaan latausta 9,8-10,3 kwh eli sähköä menee mittarista 10,5-11 kwh. Auton mittari saattaa näyttää rangea näilläkin ( 5-8 astetta) keleillä jopa 50-70 km...
  12. L

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    Itselläni myös v 20 malli eli tehty 2019. Myös ongelma oli sama kunnes kävin erikseen pyytämässä päivityksen ( sen saa vain jos valittaa akun kestosta) vajaa vuosi sitten. Ongelma parani olennaisesti. Nyt 45000 km ja WD näyttää state of health n 88%. Eli n 12 kwh, n 40 Ah. Myös käytännön...
  13. L

    PHEV, kellonajan asetus

    Kiitos huomiostasi. Epäilen kuitenkin, että tavalla tai toisella auton ” järjestelmäaika” on seonnut. Näin siksi, että pitkänajan lataushistoria alkaa päivästä riippumatta elokuusta, joka latauksen jälkeen ja riippumatta päivästä. Normaalisti myös tuossa Rds- valikossa olisi mahdollisuus...
  14. L

    PHEV, kellonajan asetus

    Outlander Phev 2020 invite, kellonajan asettaminen. Autoni kellonaika ilmeisesti määrittyy gps signaalilla, jolloin autohalleissa aina väärä aika. Lisäksi latausmäärän näyttö on joka toinen kuukausi aina elokuu, eli hyödytyn. Kuinka tuohon ns uuteen malliin ( Suomesta ostettu uutena) voi asettaa...
Takaisin
Ylös Bottom