Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Dynamic meni huoltoon jossa tehtiin seuraavaa:
- etuvetonivelet
- tulpan johdot
- tulpat
- tasurit
- jakopään hihnat
- suodattimet, öljyt
Auto oli paripäivää ilman akkua, ja seurauksena tyhjäkäynti katosi, alle 1500 rpm ei pysy käynnissä. Aiemmin on ollut sama ongelma kuin toisessakin...
Onkos kukaan törmännyt sellaiseen että edestä kuuluu kuopissa ja tien painaumissa napsumista? Olin paikallistavani äänen eteen oikealle, mutta mistään ei löytynyt mitään syytä ääneen kun asiaa ihmeteltiin.
Josku oli lehdissäkin (oisko ollut TM:ssä joku tuning juttu) jarrujen ulkonäön parantamisesta, alumiini vanteilla kun ne tahtovat olla aika hyvin näkösällä ja ruoste ei nyt niin hyvältä näytä.
Muistelin vain että oliko jarrujen puhdistukseen tai maalaukseen olemassa joku erityinen siihen...
Eli jostain pitäisi löytää GDI Galant manuaali-ilmastoinnilla, vuosimalli -01 tai uudempi. Tarvitsisin em. kaltaisesta autosta valmiste- tai rekisterinumeron.
Kukas tuo ATS:n vanteita maahan tällä hetkellä? Nyt kun vihdoin löytyi mieluinen vanne Galanttiin niin sitten sitä ei tunnu mistään saavan...
Eli hakusessa ATS Planet.
Ennen katsastusta pitäisi laittaa jarrut kuntoon. Takajarrupalat ei näyt levyihin edes koskevan, auto on seisonut äskettäin monta kuukautta ja jarrupoljin painuukin iloisesti syvälle...
Olin ajatellut että laitan uudet levyt, palat ja tiivistesarjat joka kulmaan. Kannattaako laittaa...
Lukasin tuossa tällaisen jutun ja tuli vaan mieleen että miten esimerkiksi Dynamic 4:sen kohdalla (tai yleensä Mitsuissa), mitenkä siinä jarrut kokeillaan?
90-luvulla keksittii kaikkea kivaa, ja Sony keksi tämän kiva tidi-tidi äänen kun ottaa virta-avaimen pois ja soitin muistuttaa että otappa etupaneli mukaan.
Mitenkä tuo äänen sai pois? Vanha käytettynä ostettu soitin ilman manuaalia... Pääsikö näissä vehkeissä johonkin setup -valikkoon kun piti...
Mistä voi johtua että käsijarrun merkkivalo ei sammu ollenkaan. Kahvassa oleva katkaisija "näyttäisi" toimivan, mitannut en vielä ole. Jarrunestettä on, ja abseilla on oma merkkivalo joka sammuu.
Meni muuten katsastuksesta läpi vaikka punainen valo paloikin kokoajan mittaristossa...
Missäpäin Suomea löytyy automaattivaihteistojen korjaajia?
Porissa on kuulemma joku firma? Ainakin yksi on Vantaalla.
Tietääkö kukaan mitään pohjanmaalta tai keskisuomesta tai edes jostain täältäpäin?
Merkkiliikkeen käytäntö on että laatikko irti ja maahantuojalle, ja se on luultavasti aika...
Onko tietoa mistä johtuu että Galantin (-99) kellon näyttö pimenee välillä, nyt teki sen toisen kerran. Oli pimeänä 15-20 sekuntia. Näytön herätessä takaisin henkiin aika oli silti oikein.
Epäilen ettei kyseessä ole ihan harvinainen tapaus, kellossa oli ongelmia myös yhdessä koeajamassani...
Nyt kun tuli todettua ettei tuohon V6 Galanttiin löydy suomesta osaa niin mitkä firmat tuovat euroopasta / japanista tänne pohjolaan osia?
Itse löysin seuraavat:
Osatokio
Japanmoottorituonti
Tapanilan auto
TakuuAutoPurkaamo
Japan moottorituonnista ainakin jäi vähän ikävä vaikutelma kun ensin...
No niin, uusi jäsen on tulossa. Etelästä löytyi -93 Galant 2.0 V6.
Suuri kiitos kuuluu mlms:lle, muuten tämä olisi jäänyt etsimättä ;)
EDIT: typo & topic
Huomenna on tarkoitus vaihtaa alle säädettävät Konin Sportit.
Mihin asentoon kannattaa ensimmäiseksi laittaa kun säätö on sen verran hankala kuitenkin että pitää ottaa iskunvaimennin irti että pystyy muuttamaan säätöä? Kannattaisiko jättää löysimmälle vai laittaa jäykkyys puoleen väliin...
Tilasin tuossa Eibachin Pro-Kit:n Galanttiin ja niitä sitten lauantai aamuna soviteltiin paikoilleen ja niinhän siinä sitten kävi että etuset kävi vaan takajouset oli tyystin erilaiset mitä alla olevat. Eli iskarin ulkohalkaisija alhaalla oli 61 mm ja jousi oli kapeampi. Heräsi kysymys että...
Selailin tuossa joutessaan huoltsikalla jokunen aika sitten Osramin kuvastoa kun äkkäsin sieltä hienon uutuuden, Diademin. Nehän piti tilata ja tänään ne tuli. Hinta oli melko suolanen, suositushinta 30 e / pari.
Oikealla Diadem, vasemmalla tavis
Loppui se oranssi kajastus noista vilkuista ja...