Morot. :seina
Kyseisissä autoissa joissa on PSA yhtymän 2.2 HDI moottori, on ollut suuri määrä kytkinongelmia jopa takuunalaisissa autoissa. Kytkimiä on hajonnut välillä 15tkm-70km kuin "sieniä sateella". Suomessa on sen verran vähän näitä yksilöitä, että keskustelua ei juurikaan ole ollut foorumeilla.
Omanikin, vm 2009, 63tkm, alkoi oireilla juuri samalla tavalla. Parhaan väännön kohdalla (2000rpm) kytkin luistaa 1-3 sekuntia kiihdyttäessä 5 tai 6 vaihteella. Alueella jossa asun, on 2 muuta samanlaista 4007 kulkuneuvoa ja molemmista niistä on huollon mukaan kytkin jo vaihdettu. Näiden yksilöiden km-määriä en tiedä. Omassani on huollon tarkastuksen mukaan ilmeisesti stefavuoto kampiakselilla (yleinen vika näissä, oma päätelmä) joka puolestaan liukastuttaa kytkimen. Kytkimiä on kulunut myös 50tkm kohdalla huoltojen mukaan "normaalisti loppuun". Omalla autollani on vedetty kevyttä kuomukärryä huikeat 4000 km mikä ei todellakaan selittäisi "normaalia kulumista". Asia on käsittelyssä maahantuojalla ja lähtökohtanani on, että viulut maksaa valmistaja.
Aiheesta löytyy valtava määrä tietoa foorumeilta, kannattaa tutustua. Euroopassa ovat korvanneet ongelmia takuuajan ulkopuolella jonkinlaisella omavastuulla mutta ongelmaa itsessään ei ole suoraan myönnetty. Ranskassa on tehty jopa lehtijuttu jossa mainitaan asiasta. Maininta oli myös ennen myyntiä tehdyistä muutoksista ja mahdollisista softamuutoksista (kääntäkää itse, olen google kääntäjän varassa). Epäilyksiä on myös ollut kytkimen kestävyyden suhteen siksi, että Mitsun DiD moottorissa on huomattavasti vähemmän vääntöä mutta ilmeisesti sama kytkin kuin 2.2 HDI:ssä. Eli suunnitteluvirhe, pitäisi vaan pystyä todistamaan ?!?
http://translate.google.fi/translate?sl=fr&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-peugeot.com%2FForum%2F&act=url
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=fr&tl=fi&u=http://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Peugeot-4007/Questions-techniques-10/embrayage-4007-sujet_32344_1.htm&usg=ALkJrhhvuC_4kC0cAQcuVFKBkP58xa8zkQ
(toimimattomat linkit poistettu, löytyvät ylälinkkien kautta pienen vaivannäön jälkeen)
Lista on loputon, tuossa nyt aluksi ettei epäilevät tuomakset heti kimppuuni iske.
Jos on tietoa asiasta, niin laittakaan ihmeessä lisäinfoa tulemaan.
Kyseisissä autoissa joissa on PSA yhtymän 2.2 HDI moottori, on ollut suuri määrä kytkinongelmia jopa takuunalaisissa autoissa. Kytkimiä on hajonnut välillä 15tkm-70km kuin "sieniä sateella". Suomessa on sen verran vähän näitä yksilöitä, että keskustelua ei juurikaan ole ollut foorumeilla.
Omanikin, vm 2009, 63tkm, alkoi oireilla juuri samalla tavalla. Parhaan väännön kohdalla (2000rpm) kytkin luistaa 1-3 sekuntia kiihdyttäessä 5 tai 6 vaihteella. Alueella jossa asun, on 2 muuta samanlaista 4007 kulkuneuvoa ja molemmista niistä on huollon mukaan kytkin jo vaihdettu. Näiden yksilöiden km-määriä en tiedä. Omassani on huollon tarkastuksen mukaan ilmeisesti stefavuoto kampiakselilla (yleinen vika näissä, oma päätelmä) joka puolestaan liukastuttaa kytkimen. Kytkimiä on kulunut myös 50tkm kohdalla huoltojen mukaan "normaalisti loppuun". Omalla autollani on vedetty kevyttä kuomukärryä huikeat 4000 km mikä ei todellakaan selittäisi "normaalia kulumista". Asia on käsittelyssä maahantuojalla ja lähtökohtanani on, että viulut maksaa valmistaja.
Aiheesta löytyy valtava määrä tietoa foorumeilta, kannattaa tutustua. Euroopassa ovat korvanneet ongelmia takuuajan ulkopuolella jonkinlaisella omavastuulla mutta ongelmaa itsessään ei ole suoraan myönnetty. Ranskassa on tehty jopa lehtijuttu jossa mainitaan asiasta. Maininta oli myös ennen myyntiä tehdyistä muutoksista ja mahdollisista softamuutoksista (kääntäkää itse, olen google kääntäjän varassa). Epäilyksiä on myös ollut kytkimen kestävyyden suhteen siksi, että Mitsun DiD moottorissa on huomattavasti vähemmän vääntöä mutta ilmeisesti sama kytkin kuin 2.2 HDI:ssä. Eli suunnitteluvirhe, pitäisi vaan pystyä todistamaan ?!?
http://translate.google.fi/translate?sl=fr&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-peugeot.com%2FForum%2F&act=url
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&depth=1&hl=fi&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.fi&sl=fr&tl=fi&u=http://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/Peugeot-4007/Questions-techniques-10/embrayage-4007-sujet_32344_1.htm&usg=ALkJrhhvuC_4kC0cAQcuVFKBkP58xa8zkQ
(toimimattomat linkit poistettu, löytyvät ylälinkkien kautta pienen vaivannäön jälkeen)
Lista on loputon, tuossa nyt aluksi ettei epäilevät tuomakset heti kimppuuni iske.
Jos on tietoa asiasta, niin laittakaan ihmeessä lisäinfoa tulemaan.