3.3 TurboDiesel (4D31T) kysymyksiä?

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Mikähän mahtaa olla otsikon mukaisessa Mitsu Canterin 130hp suorasuihkutus turbodieselissä erikoisen ahtopainesäädön ideana?
Eli ko. konstruktiossa ei ole perinteistä hukkaporttia vaan ahtopainetta lukeva painekello ohjaa ahtimen ja imusarjan välissä olevaa "kaasuläppää", eli kuristaa virtausta. Mitähän moisella ratkaisulla on haettu, verrattuna hukkaporttiin? Turboviiveen minimointi tai jotain?
Periaatteessahan moinen tavallaan ylimääräinen läppä imusarjassahan vastustaa täyskaasun virtausta jonkun verran.
Kyseessä ei siis ole pelkästään syötön määrällä rajoitettu ahtopaine, joita niitäkin on käytetty!!

Lisäksi sen kaasuläppäkotelon etupuolella on jokin sähkölaite, jonka läpi imuilma kulkee. Laitteessa on vastaavat "ruuviliittimet", kuin esim. hehkuissa. Onkohan kyseessä jokin imuilman esilämmitin tai vst., joka lämpiää samalla kuin hehkutulpatkin?

Kone on menossa vastaavan kokoisen esikammiovaparin tilalle ja siitä kun moisia vempeleitä ei luonnollisestikkaan löydy.

Jos joltain löytyy tietoa tai edes hyvää veikkausta/spekulointi asiasta, niin kiitokset siitä.
 
Takaisin
Ylös Bottom