-89 Galant 2.0i check engine-valo/korjauskustanuksista

O

Otzy

Guest
Heippa kaikkille.

Eli mitä voi edullisimmillaan maksaa tai paljonko huonolla tuurilla kustantaa tuommoisen "vian" korjaus. Olen katselemassa yhtä vanhempaa Galanttia mutta siinä kuulemma syttyy ajaessa tuo ko. valo palamaan. Muuten auto toimii ok.

jos joutuu ECUN vaihtamaan kokonaan uuteen niin paljonko se maksaa? Vai voiko vika olla joku yksinkertainen ja kohtuu edullinen korjata?
Miten pitkään tuolla uskaltaa ajella tuon CE-valon palaessa ennen kuin jotain alkaa oikeasti leviämään?!

Auto muuten kiinnostaisi mutta kun ei tiedä kuinka kalliiksi moinen vika voi huonolla tuurilla käydä ja kuinka helposti nuo ECUT leviää kokonaan..
 
Tutkikaa myyjän kanssa yhdessä vikakoodit. Lambda taitaa olla aika yleinen syy sen valon syttymiseen.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/vikakoodinluku

Uusi ECU:han maksaa hunajaa eli noin 1500e. Mutta yleensä ne voi korjauttaa edullisesti varsinkin jos sen tekee hyvissä ajoin ihan varmuuden vuoksi.
 
1500e (herrajestas sentään!!)?!!!
Joo, jos uusi ECU voi tulla kustantamaan melkein auton hinnan niin ei viitsi suotta ottaa riskiä. Täytyy tehdä tuommoinen testilaite ja ihmetellä asiaa, jos myyjä suostuu.  :peukku
Mitenkähän jos se Ecu on rikki, niin kai niitä luulisi vähän edullisemmin löytyvän purkaamoilta tms. Vai kannattaako sitten jo unohtaa koko kulkine ja katsella muuta?

Onkos tuo ECU muuten sama kuin ruiskun ohjausboksi? www.varaosahaku.fi antaa tuommoiselle hintaa käytettynä n.50Euroa. Vai onko se jokin muu? ???
 
Kyllähän se on mutta kannattaako ottaa sitä riskiä että
se "uusi" myös pian korjauskuntoinen...

ihmee halpa ecu:ksi... oikea hinta taitaa olla n.150e millä noita on myyty...

ja esim. ecun huollatus tulee halvemaksi clubin jäsenyyden myötä...
 
Ajattelin asian niin, että jos joutuu ostamaan käytettynä uuden ja sitten sen käytetyn huollattaa, niin suunnilleen sen verran voi henkisesti varautua maksamaan ylimääräistä korjausta.  :seina
Jos se menopeli nyt muutoin on semmoisessa kunnossa että sitä harkitsen (kun en ole vielä edes nähnyt koko autoa).

Vielä minulla olisi semmoinen kysymys että jos se ECU nyt ottaa ihteensä ja sanoo että hajoan, ja hajoaa, kesken ajon (jos ja) kun olen ajelemassa kotio kohti autolla, niin loppuuko matkan teko niille sijoilleen vai pääseekö autolla jotenkin vielä liikkumaan yhden sata km?! Siis muutenkin kuin hinaamalla. Tai miten yleistä se on että koko Ecu leviää kun kerran jostain syystä vikavaloa polttelee. (pitää tosiaan tehdä se "ledi/vikakooodihälpätin")
 
Eleensä jos se päättää levähtää niin ei se ajossa mene. Parkkipaikoille jäävät jos jäävät.

Turha nyt mitään kauhukuvia kumminkaan maalailla. Tuo on kumminkin vaan pahin skenaario eikä sekään nyt ole edes paha. Galanteissa kestävät koneet 500-600tkm helposti.

Isän lancerissakin meni ECU ihan mykäksi ja siitäkin selvittiin alle 150e (mykkä siis korjautettiin).
 
Takaisin
Ylös Bottom