L
laurisa
Guest
-89 Lancerissa on ollut virtaongelmaa. Akku on Boschin vajaan vuoden vanha 65 Ah. Kesällä en käyttänyt autoa viikkoon => ei jaksanut pyörittää starttia. => kaapelilla virtaa ja toimi taas.
Pari kertaa olen unohtanut valot päälle. Ensin n. 8 tunniksi, lähti vielä käyntiin. Tänään n. 10 tunniksi, sisävalo jaksoi palaa juuri ja juuri.
Mittasin nyt sitten yleismittarilla. Virrat poissa kulutus 0,11A. Virrat poissa, parkkivalot päällä kulutus reilut 2A.
Tuo 0,11 lienee liikaa lepovirraksi, kun ei tuossa mitään sähköheebeleitä ole. Releet naksahtaa akun vieressä kun kaapelikengän irrottaa/kiinnittää => liekö normaalia? Kokeilin irrottaa mankan sulakkeen, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Takakontin valo ei jää palamaan. Mistä lähden vikaa etsimään?
Ihmetyttää myös että kuinka tuo parin ampeerin valovirta voi 10 tunnissa vetää akun ihan tyhjäksi? Liekö akku finaalissa? Se on myös aika paljon, kun autosta on molemmat etuparkit ja rekkarivalot palaneet => parkkien ollessa päällä palaa vain takavalot ja mittarivalot. tuleeko niistä tosiaan tuo 2A eli 24W? Vai viekö jokin näiden lisäksi sähköä?
Pari kertaa olen unohtanut valot päälle. Ensin n. 8 tunniksi, lähti vielä käyntiin. Tänään n. 10 tunniksi, sisävalo jaksoi palaa juuri ja juuri.
Mittasin nyt sitten yleismittarilla. Virrat poissa kulutus 0,11A. Virrat poissa, parkkivalot päällä kulutus reilut 2A.
Tuo 0,11 lienee liikaa lepovirraksi, kun ei tuossa mitään sähköheebeleitä ole. Releet naksahtaa akun vieressä kun kaapelikengän irrottaa/kiinnittää => liekö normaalia? Kokeilin irrottaa mankan sulakkeen, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Takakontin valo ei jää palamaan. Mistä lähden vikaa etsimään?
Ihmetyttää myös että kuinka tuo parin ampeerin valovirta voi 10 tunnissa vetää akun ihan tyhjäksi? Liekö akku finaalissa? Se on myös aika paljon, kun autosta on molemmat etuparkit ja rekkarivalot palaneet => parkkien ollessa päällä palaa vain takavalot ja mittarivalot. tuleeko niistä tosiaan tuo 2A eli 24W? Vai viekö jokin näiden lisäksi sähköä?