akut tyhjenee

I

imppu

Guest
Akut tyhjenee kun autoa ei  käytetä. 2 päivän päästä se ei käynnisty. Lataus toimii, akut on testattu uusista ei kuulemma parane. kysymys kuuluukin että mihinkä virta hukkuu ?
 
jos jätät virtaluko acc asentoon ni se kuluttaa just sen verran virtaa et akku tyhjenee muutamas päiväs
 
Vikahan voi olla toki missä vaan, mutta tässä yksi omakohtainen kokemus:
Huomasin taannoin hehkuvikaa etsiessäni, että laturin kylkeen tulevat kaksi pientä johtoa olivat huonossa kunnossa, toinen poikki ja toisessa oli liittimessä vikaa. Korjasin viat ja kiinnitin johdot. Seurauksena akut tyhjenivät päivässä-kahdessa. Otin johdot irti ja ongelma katosi.

Siis laturissa on vikaa. Toinen johdoista on + ja toinen menee laturilta latausvalolle ja hehkun boksille. Virta katoaa jostain laturin kautta maihin.

Kohtuullinen kotikonsti on irrottaa akuilta +:t . Kun virta-avain on off-asennossa, ei akunkengällä napaan koskettaessa pitäisi pahemmin kipunoida, vähän kuitenkin, koska radiot jne. ottavat virtaa koko ajan.
Jos kipinä on selvä, menee virtaa jonnekin. Sitten vain yksitellen piuhoja irti eri laitteilta ja kokeilu.
 
panupelt sanoi
ei akunkengällä napaan koskettaessa pitäisi pahemmin kipunoida, vähän kuitenkin, koska radiot jne. ottavat virtaa koko ajan.
Jos kipinä on selvä, menee virtaa jonnekin. Sitten vain yksitellen piuhoja irti eri laitteilta ja kokeilu.
Uudet autot(92->)kipinöi kyllä aika paljon,koska siellähän herää ecu,releet,valmiusvirrat eri laitteille jne,siksi ei tuokaan ole oikein "luotettava" tapa tutkia vuotaako maihin.Helpointa ostaa mittari tai antaa jonkun muun tehdä..
 
Onkohan tuo auto diesel vai bensiini?Itsellä meni ecu bensa-autosta siihen kuntoon ettei katkaissut moottorin ohjausta vaikka virran katkaisi.Ohjaus kulutti virtaa n2-3ampperia kokoajan.
 
Eipä tuo kipinöinti mitenkään kovin tarkka mittari tosiaan ole. Vaikka esim. radio ottaa todella vähän virtaa, on siellä kuitenkin suotokondensaattori, joka latautuu melkoisen rivakasti -> kipinä. Ja kova virtahan tässä tapauksessa kulkee vain kytkentähetkellä, sen jälkeen menee melko olematon virta.
 
mankka kytketty väärin ? (voi olla vaikka onkin normi liittimiä käytetty)
Sisko osti VW Polo Classicin ja vaihdoin mankan siihen. Iha normi piuhoihin vaa kiinni, ja heti kun talvi alkoi niin 3 päivän seisonnan jälkee ei lähteny käyntii.
Sit selvis, että vaikka avaimet oli pois ja mankka ei siis päälle lähtenyt, niin silti siel kulki mankan omassa vahvistimessa virta ja se kulutti akun. Uskomatonta, mutta totta. Saksalaista laatua taas...
 
mulla oli edellisessä autoss vähän samaa vikaa, edellinen omistaja oli vaihtanu akun ja vetäny uudet maadotukset ja eihän ne mitään auttanu ku mankkojen johdotukset oli päin persusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom