CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Ilmeisesti mulla alkaa "idle speed control valve - stepper motor" olla tiensä päässä. Saisiko joku vertailtua onko gsr/rs sama kuin tuossa seiskan gt-a:ssa? Ja löytyykö sama mahdollisesti muista evoista? Camskillilläkin moinen maksaa reilut 200e, joten jos jostain halvemmalla löytäisi ehjän..
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Biim sanoi
Ilmeisesti mulla alkaa "idle speed control valve - stepper motor" olla tiensä päässä. Saisiko joku vertailtua onko gsr/rs sama kuin tuossa seiskan gt-a:ssa? Ja löytyykö sama mahdollisesti muista evoista? Camskillilläkin moinen maksaa reilut 200e, joten jos jostain halvemmalla löytäisi ehjän..

googgeliki kertoo MD628318 :

Year Make Model Engine Sub Model

2003-2005 Mitsubishi Lancer Evolution

1999-2003 Mitsubishi Galant 2.4 L4

2003 Mitsubishi Outlander

2000-2005 Mitsubishi Eclipse 2.4 L4
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?


Eli se on sama vain noissa uudemmissa.
Sama varaosanumero löytyy camskilliltäkin -> http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p10025 .

Pitääpä ruveta tutkailemaan mistä moisen löytäisi. Kiitosta Harri.
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Biim sanoi
Eli se on sama vain noissa uudemmissa.
Sama varaosanumero löytyy camskilliltäkin -> http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p10025 .

Pitääpä ruveta tutkailemaan mistä moisen löytäisi. Kiitosta Harri.

sieltä mä ton nron just otin :)
Surffannu nroita koko aamun tässä kun tilasin rojut äske galanttiin...
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

:eek:fftopic miten kone sanoo jos toi Idle speed controlleri o rikki?
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

InF sanoi
:eek:fftopic miten kone sanoo jos toi Idle speed controlleri o rikki?

Noi menee yleensä vähän rikki, ei kokonaan. Ilmenee tyhjäkäynnin huojumisena varsinkin kun ilmastoinnin kompura hörähtää päälle. Jos se on kokonaan hajalla niin, noh, tyhjäkäyntiä ei ole. :)

Mulla ilmenee niin että D:llä jarrua vasten vaikka valoissa odotellessa kierrokset tippuu tuonne 400 tienoille, siitä korjausliike ylös ja uudestaan. Joskus sammuukin.
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Kannattaa mitata service manuaalin mukaan moottorin käämitys. Jos se on ehjä niin mitä todennäköisimmin liikkuvien osien puhdistus auttaa. Neloseen olen tämän tehnyt.
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

juu st moottorilla epäilivät että on paskanen vaan mut empä oo jaksanu tutkittua lähemmin
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Ei ole hirveän paha homma, mutta kaasuläppäkotelo pitää käytännössä ottaa irti että pääsee putsaamaan kunnolla. Siihen menee myös kaksi vesiletkua eli ne pitää irrottaa nopeasti ja tulpata. Nestettä ei hirveästi ulos tule, mutta saattaa joutua lisäämään.
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Oman toki putsasin läpikotaisin ja mittasin. Näytti 33-35Ohm jokaisesta parista. Virratkin tuli ok. Ohjearvo on kai 28-34 Ohm ainakin MLR:n mukaan. Itse stepperimoottorin kärjen ympärillä olevan osan sai pyörimään, liekö se sitten rikki, vai pitäiskö olla yhtä puuta? En oikeastaan huomannu eroa putsauksella, edelleen heijaa samalla lailla.
 
Vs: CAPSin numerovertailuapua (E7-9)?

Periaatteessa myös kaasuläppäanturi (potentiometri) voisi olla syyllinen jos se ei näytä järkevää arvoa tyhjäkäynnillä.

En muista sen tarkemmin säätimen rakennetta kun itselläni huonon tyhjäkäynnin syy löytyi puuttuvista puristuksista ja tarkemmin sanottuna palaneesta pakoventtiilistä :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom