tonicarisma
New Member
- Liittynyt
- 1 Huhtikuu 2018
Ongelmana liian korkea tyhjäkäynti. Käy n.1300 tyhjäkäyntiä. Kaasuläppäkotelo irroitettu autosta, purettu tyhjäkäyntimoottori irti kotelosta, moottori mitattu ehjäksi. Kaasuläppä putsattu. Aikaisempi omistaja ruuvaillu läpän säätöä ja tyhjäkäyntiruuvia. Yritetty "opettaa" tyhjäkäyntiä. Lämmöt nousee mittarin puoleen väliin tosi nopeasti ja puhaltaa kuumaa (anturi/termari ehjä).
Kun tyhjäkäynti ruuvin kääntää kokonaan kiinni kylmänä tyhjäkäynti 1000, mutta kun lämmöt nousee niin tyhjäkäynti myös nousee tuonne 1300 r/min.
kokeilin myös toista kaasuläpän asentotunnnistinta (jos ecu ei "ymmärrä", että moottori on tyhjäkäynnnillä) tämä sytytti moottorin keltaisen vikavalon, mutta tyhjäkäynti edelleen 1300 r/min...
apuva !
Kun tyhjäkäynti ruuvin kääntää kokonaan kiinni kylmänä tyhjäkäynti 1000, mutta kun lämmöt nousee niin tyhjäkäynti myös nousee tuonne 1300 r/min.
kokeilin myös toista kaasuläpän asentotunnnistinta (jos ecu ei "ymmärrä", että moottori on tyhjäkäynnnillä) tämä sytytti moottorin keltaisen vikavalon, mutta tyhjäkäynti edelleen 1300 r/min...
apuva !