Carisma -99 keskuslukko

S

-sami-

Guest
heti kun tuli pakkaset niin keskuslukitus ei enää toiminut. On ollu pitkän aikaa lämpimässä tallissa, mutta sillonkaan ei saatu lukkoa toimimaan enää. Patterit on vaihdettu kyllä 'kauko-ohjaimeen'. Auton ohjekirjastakaan ei löytyny mitään suuntaa antavaa ohjetta joten kertokaa Te viisaat...

Kiitos näin etukäteen.
 
meillä meni heti ekana talvena edellisest Carismasta takaoven lukon moottori.. takuuseen tosin..
en muista mite se vaikutti asiaan..ei kait muute ku että takaovi ei pelannu.
 
Olisikin noin edes, mutta kun ei aukea mikään ovi. No onneksi kuitenkin avaimella sen saa auki....toistaiseksi.
 
Carisman takaovien lukkomoottorien oikuttelu pakkasella tuntuu olevan tyyppivika. Mullakin meni takuuvaihtoon toisena talvena, sen jälkeen pelannu.
Liekö Samin homma seurausta kauko-ohjaimen patterien vaihdosta. Ite olen huomannut muutamaan kauko-ohjaimeen pattereita vaihdellessa, että eipä toimikaan. Joskus taisi auttaa, kun irroitti patterit uusik eli resetoi lähetinpiirin tai prosun, mikä lie onkaan.
Joskus jäi myös mieleeni, että jos auto on lukossa niin patterien vaihdon jälkeen eka kauko-ohjaimen painallus lukkoon ja sitten vasta auki niin alkaa toimimaan.
 
Samaa on sanottu mun autohälystä (Enforcer) että pariston vaihto pitää tapahtua ainakin nopeasti, muuten se ei hyväksy enää samaa kauko-ohjainta ollenkaa.
Oisko sulla toista kaukokäyttö laittetta jolla kokeilisit että toimiiko ?
 
vaihdossa meni n. 4,9s. Ei ole valitettavasti toista kaukoa kun ei ole olemassakaan toista mun autoon. Pitäs viedä kuulemma kaikki avaimet ja kauko mitsun huoltoon, että saisin uuden kauko-ohjaimen tilalle. Pitää varmaan vielä vaihtaa pattereiden paikkaa ja tehdä se vielä nopeammin.

EDIT: Niin sen verran vielä, että mulla oli vanhat patterit vielä ohjaimessa kun se lopetti toiminnan (valo paloi kyllä ihan normaalisti kaukossa). Vaihdoin uudet, mutta ei silti toiminu.
 
Sattuko Sami löytyyn tohon ongelmaan jotain "helppoa" ratkasua? Rupesin vaan haeskeleen aiheesta juttua kun -99 Galluun iski sama vika; eli kake lakkas toimimasta - vaihdoin patterin - ei apua.. nimim. "mit.. vit..." :p

Ei tunnu muuten noi Galantin lukot tarkoitetun lainkaan avaimella käytettäväksi.. peräluukkuun en pääse avaimella lainkaan ja ovien lukotkin toimii kyllä melko nihkeästi - varsinkin siihen nähden että lähes uudethan niitten pitäs olla kun kake vasta nyt hajos....
-T
 
Nimenoomaan sen takiihan ne kankeet on ku niitä ei o käytetty. Keränny kaiken lian sisäänsä,eiku öljyä peliin ni eiköhän lähe luistamaan.
 
No oiskin ollu niin helppoa, mutta eipä oo öljy auttanu.. ::) ..mutta sitäkin enemmän kiinnostas millä ton kauko-ohjaimen sais takas henkiin - ja kyllä; patterit on siis vaihdettu..
 
Takaisin
Ylös Bottom