Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

HemppiDSM

1G Eclipse
Liittynyt
22 Huhtikuu 2016
Nyt on tällänen probleema että meikäläisen 94- Eclipse GS on tukkoinen, ei aina vastaa kaasuun ja tahtoo hyytyä. Eli siis joskus pelittää hyvin ja joskus sitten tekee tota että ei vaan tapahdu oikeastaan mitään kun painaa kaasua. :/ Monesti se tukkoisuus tapahtuu siinä 2000 kierroksen kohdalla 3000 kierrokseen asti.
Esimerkiksi eilen kun piti moottoritielle kiihdyttää, nelos vaihteella 2000 kohdalla hyytyi ja vauhti jäi siihen seittemäänkymppiin. Heitin vitos vaihdetta tiskiin ja sama homma, ei vastaa kaasuun ja jono autoja perässä. Sitten löin taas takasin nelos vaihteelle ja yhtäkkiä taas ottikin kierroksia ja alkoi toimimaan. Risteyksistäkin ärsyttävää lähteä liikkeelle kun auto ei tahdo liikkua mihinkään.
Ja tuntuu että tätä tapahtuu enemmän silloin kun moottori on kylmä, kunnolla lämmenneenä pelittää paremmin.

Ostin auton noin viikko sitten ja tähän mennessä olen öljyt ja öljynsuodattimen vaihtanut motor flushin kera, ja ilmansuodattimen. Tulpat vaihdan varmaankin tänään.
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Kovasti kuulostaa, että ruiskusuuttimissa kovettunutta sakkaa, joku pytty käy laihalla ja kone nakuttaa, mistä johtuen nakutusanturi säätää sytytysennakon vituiksi ja meno hyytyy siksi.

Tätä tukee, jos auto on ollut vuoden tai enemmän ajamatta välillä.


Suuttimista tulee ultraäänipesurissa hyvät, alan firmasta (finjector oy) saa mittaustodistukset mukaan
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Tulpat, tulpanjohdot ja tulppakaivot kannattaa myös tarkastaa.

Tulppakaivoissa jos on jotain ylimäärästä niin voi lähteä lyömään läpi hattujen kohdalta, ja toki huonot tulpanjohdot voi lyödä läpi muualtakin.

Veikkaan noita enemmänkin kun bensapuolta, dataloggerilla / seosmittarilla voisi toki katsella että meneekö laihalle vai rikkaalle.
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Puola vikaa voisi kans veikkailla, jos siinä on puolia enemmän. Carismassa oli toinen puola sökö niin se teki tuollaista.
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

korsma sanoi
Kovasti kuulostaa, että ruiskusuuttimissa kovettunutta sakkaa, joku pytty käy laihalla ja kone nakuttaa, mistä johtuen nakutusanturi säätää sytytysennakon vituiksi ja meno hyytyy siksi.
Venttiilit kyllä nakuttaa juu... Lähdetään tulpista liikkeelle, toivottavasti sillä jeesattu!
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Tulpista saa myös vihjettä mahdollisiin ruiskusuutinongelmiin, kiinnitä huomiota ovatko kaikki samanlaisia, vaiko joku erityisen valkoinen tai karstainen
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Eclipse on ollut nyt korjaamolla jo toista viikkoa eikä vikaa olla saatu korjattua, ei ollutkaan mikään simppeli homma. Nyt epäilyksenä on että ilmamassamittari on sökö, onko mitään hajua mistä moisen voisi löytää ja mihin hintaan? :-\
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Voi olla myös tps. Maffin LUULIS antavan vikakoodia
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Onko tulpanjohdot tsekattu/vaihdettu? Oma Galant GTi nimittäin teki hyvin pitkälti tuota samaa, vika oli tulpanjohdoissa.

MAF vielä voisi ollakin hajalla, TPS-vikaan en usko että vaikuttaisi noin radikaalisti (vaikka ei se mahdotonta ole).
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

DaJackal sanoi
Onko tulpanjohdot tsekattu/vaihdettu? Oma Galant GTi nimittäin teki hyvin pitkälti tuota samaa, vika oli tulpanjohdoissa.

MAF vielä voisi ollakin hajalla, TPS-vikaan en usko että vaikuttaisi noin radikaalisti (vaikka ei se mahdotonta ole).
Just oli yks lanceri missä samat oireet ja tps oli syypää
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Moro!
Eclipse on edelleen korjaamolla ja vika on moottorinohjausyksikössä. Vittumainen vika... Ohjausyksikköä on pariin otteeseen saatu korjailtua niin että auto pelittää hienosti noin pari päivää kunnes vika palautuu. :(
Saattaa olla että ainut keino on uusia koko ohjausyksikkö. Onko mitään hajua mistä mahtaisi löytyä ohjausyksikkö,uutena tai käytettynä ja mihin hintaan?
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Ostoalueelle vaan ilmoitusta rustaamaan. Laittasin myös YV:n tommyz nimimerkille josko hänellä ois.
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Haluan tähän nyt päivitellä että vika on nyt uskoakseni kunnossa. :)

Moottorinohjausyksikkö kävi huollossa ja sieltä jotain vikaa kyllä löydettiinkin ja laitettiin kuntoon, mutta silti auto toimi huonosti. Loppujen lopuksi varsinaiseksi viaksi löydettiin että joku oli säätänyt virranjakajan vituralleen ja tämä säädeltiin oikeisiin asetuksiinsa jonka jälkeen auto toiminut paljon paremmin! En osaa kyllä sanoa kuinka "tehokas" ja miten hyvin tuon Eclipsen pitäisi toimia ja kulkea kun ei ole vertauskohdetta. :D Mutta mielestäni ihan pirteästi kulkee kyllä nyt paitsi toki kylmänä vähän on tukkoinen... Venttiilit nakuttaa ikävästi mutta sitä sitten tuonnempana.
 
Vs: Eclipse GS 94- Tukkoisuus??

Ylimääräiset sivuäänet venttiilikoneistossa on kyllä myrkkyä ainakin noiden 1g ecujen nakutustunnistukselle, kannattanee datalogata ja katsoa mitä nakutusarvoja ecu kuulee.
Voi niitä aikoja kun 300hp VR-4:sella jäi valoissa jollekkin mummon kauppakassille kun nakutustunnistus kepposteli omiaan. :D

Tukkoisuus kylmänä voi johtua ihan siitäkin siis että ECU vetelee ennakkoja "tarpeettomasti" pois. Tai millon sieltä venttiilikoneistosta nyt ylimääräisiä ääniä kuuluukaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom