Eclipse vm.2000 sammuilee

JJ91

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2016
Morjes kaikille, olen uusi täällä. En etsimällä ihan samanlaista vikaa aikaisemmista keskusteluista löytänyt, joten tein uuden aiheen.

Elikkäs itse asiaan: Ostin tossa pari viikkoa sitten eclipsen vm. 2000, 2.4l automaatti. Tiesin jo silloin että jotain käymishäiriötä on (saattaa sammua kesken ajon ja ei lähde heti käyntiin). Ensimmäisen viikon ajoin ilman ongelmitta, jonka jälkeen auto tosiaan alkoi sammuilemaan. Ensimmäisen kerran tilanne oli vastaava: Lähdin ohittamaan ja kierrokset kävivät siellä 4500-5000 paikkeilla, jonka jälkeen auto nykäisi pari kertaa oikein kunnolla. Seuraavassa risteyksessä, johon piti hiljentää, niin auto sammui, eikä lähtenyt käyntiin (starttasi kyllä). Hetken aikaa odoteltuani, yritin uudelleen muutaman kerran ja lopulta auto käynnistyi ja pääsin jatkamaan matkaa huimat 10metriä jolloin taas sammui. Tämän jälkeen auto sammui aina kun piti risteykseen hiljentää. Kotipihalle vihdoin päästyäni sammutin auton itse ja annoin hetken levätä, jonka jälkeen lähti aivan normaalisti käyntiin. Luimme netistä että auto pitää ns "opettaa" tyhjäkäynnille, jonka suoritimme. Tämän jälkeen ajoin pari päivää jälleen ongelmitta, kunnes taas vähän "polkaisin" ja samantien jälleen pari kunnon nykäystä ja auto alkoi sammuilemaan... Paikalliset korjaajat ovat kaikki veikkailleet lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä, joten en ole autoon näiden perusteella mitään vielä korjaillut, kun olis pitänyt lähes kaikki osat uusia... :D Vikakoodit luettu ja antoi P0505 IAC Malfunction.

Toivon, että joku täällä osaisi auttaa ja vika saataisiin korjattua... :)
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Vikakoodiin viitaten kannattaa tyhjäkäyntimoottori putsata
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

ei taida saada soppaa....
polttoainepumppu, suodatin , vuoto nämä tietysti jo tarkastettu
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Voi olla syynä myös TPS- eli kaasun asentoanturiongelmat. Vai olisiko tässäkin sama vika kuin GDI Galantin kaasuläppäkoteloissa - ts. se kaasuläpän liimaus pettää?
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Mulla käyttäytyi auto juuri noin kun topiikin aloittaja oli kuvaillu ja syynä oli nokan asentotunnistin. Ei kylläkään ollu Eclipsessä.
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

MitsuMi sanoi
Mulla käyttäytyi auto juuri noin kun topiikin aloittaja oli kuvaillu ja syynä oli nokan asentotunnistin. Ei kylläkään ollu Eclipsessä.

Tuo Eclipsen 2.4-kone on myöskin 4G64-lohkoinen kuten GDI Galant, joten jotain samankaltaisuuksia voisi olla.

Mitsun anturit ei sitten yleensä anna vikakoodia jos ei ole aivan totaalisen pashana (jos silloinkaan), joten koodeille en pistäisi paljon painoarvoa.
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Päivitystä, eli vika on vieläkin. Elikkäs nyt on pahempi kuin ennen, ennen teki tuota noin parin viikon välein. Mutta nyt vika on kokoajan, ei 500metriä pidemmälle pysty ajamaan kun alkaa nykimään pirusti ja sammuilemaan. Ja kun vika ilmenee niin starttaa normaalisti, mutta kipinää ei tule. Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu ja ei auttanut...
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Edelleen kuulostaisi kovasti CPS vialta, eli nokan/kampuran asentotunnistimelta, oliko varmasti ehjä osa minkä vaihdoit?
 
Vs: Eclipse vm.2000 sammuilee

Slider sanoi
Edelleen kuulostaisi kovasti CPS vialta, eli nokan/kampuran asentotunnistimelta, oliko varmasti ehjä osa minkä vaihdoit?

Juu, varaosa liikkeestä hain ja suoraan paketista autoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom