Eipä sitten mennyt katsastuksesta läpi.

T

tonnikala

Guest
Lanceriin (-93) makso toi "koiranluu" ~50e / kpl, siis ohjehinta (mitsul sekä varaosaliikkees).

Vaihtaminen oli aika perussetti. Toiselta puolelta lähti suht helposti, toiselle puolelle piti näyttää rälläkkää. Ei ollu pahat irrottaa vaik joutu rälläköimään. Rälläköimises tais mennä yhtä kaua, ku toisel puolel nitkuttelemalla niitä melkein kiinni jumittuneita muttereita. Asentaminen ihan läpihuutojuttu.
 
menessä katsastusasemalle hankuutitko käsijarrulla pitkän aikaa takajarrui ?
Meinaa se kannattaa tehä...itellä aina ollu iha balanssis :)
 
Voi voi, eipä mennyt Kala-Antti tsekkauksesta läpi.

Viat:
-Takajarruissa yli 30% ero (0,9 kn/1,4 kn).
-Oikean raidetangon pää väljä.
-Oikeassa kallistuksenvakaajan pystytangossa ("koiranluussa"?) väljää.

Onkos kokemusta tuollaisten vaihtamisesta? Kuinka vaikeita nuo hommat ovat? Hinnoista sen verran, että nuo osat, mukaanlukien jarrupalat, maksaisivat yhteensä noin 40¤. Saako nuo osat todellakin noin halvalla, vai olenko katsonut vääriä tuotteita?
 
mulla makso toi koranluu hässäkät molemmille puolille 28.50¤ yhteensä ja lancer-95 raide tangon pään vaihto 35¤ sis työt ja osan ja kaiken lisäksi aurauskulmat pysyi ennallaan ;D
 
Koiranluu galanttiin n. 15 ¤ merkkiliikkeestä ja raidetangon pää 10 ¤ varaosaliikkeestä. Kannattaa säätää aurauskulmat jälkeenpäin.
 
Maksoin kallistuksenvakaajan nivelestä (koiranluusta) 19 euroa. Vaihto sujuu, jos mutteri aukeaa. Pultin päässä on kuusiokolo, josta pulttia estetään pyörimästä. Eli jos mutteri on pahasti ruostunu kiinni, on vaikea saada auki. Itse jouduin halkaisemaan mutterin rälläkällä ennen kuin aukesi. Toiselle puolelle vaihto taasen sujui ongelmitta.
 
Takaisin
Ylös Bottom