Ennakot kohdilleen... Sytkän...

G

gordia

Guest
Morjentes kaikki, Onko jollain todellista opasta miten 4G63t sytkä säädetään... Onko alipaine irti vai ei.. Pitääkö joku johto maadottaa vai ei... Olis kiva saada sytkä just kohilleen ...

Timppa
timo.seppala@ppa.inet.fi
 
autodata ei kerro tuohon moottoriin nuita tietoja, mutta takavetoiseen 4g63T:hen kyllä.. :p
 
Haudi
E15-tbo:ssa ennakko on 8 astetta +/-1 aste ennen yläkuolokohtaa ja alipaineletku irti/tukittuna. Motin kierrokset n. 750-800 rpm. Näin siis niinku vakiona. Tilanne hieman muuttuu mikäli mottia on räplätty.  Nick:gordian pelin kohdalla saattaa tarvita pientä hienosäätöä ;). Tosin taitaa mennä hakemiseksi, noi kun on aina vähän yksilöitä. Lähtisin siitä ,et niin paljon vaan kun sallii ilman detonaatiota.
-A
 
Eli dynamometriin vaan säätöön. Ainakin takavetoisessa oli olennainen vaikutus tehontuottoon jos sytkä oli myöhäisellä. Onko etuvedon jakajassakin säädettävät jousipidikkeet vai onko siinä elektronisesti säädetty ennakkokäyrä? Jos on perinteinen keskipakoennakko niin sitä voi säätää jousipidikkeitä pyörittämällä.

Täältä saa vähän osviittaa millainen käyrä voisi olla:
http://members.fortunecity.com/leumas18/tuning.html

Omassa autossani ennakkokäyrä on jostain vakion ja tuon modifioidun välimaastosta.
 
Takaisin
Ylös Bottom