Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Mitäs muilla tapahtuu ku ilmastoinnin kytkee päälle? Nyt ku tuota on jo joinakin päivinä tarvinnut, niin olen ihmetellyt, että miksi sisäilmankierto menee aina päälle ku ilmastoinnin kytkee päälle? Mikä idea siinä on? Aikaisemmissa autoissa ei ole ilmastointi tätä tehnyt. Muuten vaikuttas toimivan ok. Onkos muut pitäny aina AUTO-asennoissa säätimiä vai tykkäättekö säädellä niitä itse?
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Peke sanoi
Nyt ku tuota on jo joinakin päivinä tarvinnut, niin olen ihmetellyt, että miksi sisäilmankierto menee aina päälle ku ilmastoinnin kytkee päälle? Mikä idea siinä on?
Mun mielestä se kytkee sen taas ulkokiertoon takaisin kunhan saa sisäilman viilennettyä ensin haluttuun lukemaan, se on kait nyt se automaattinen toiminto. Ainakin se on nopeampaa ja taloudellisempaa viilentää ensin se sisäilma ja sitten alkaa kierrättää sitä. Mä muistelen lukeneeni Fiatin manuaalista että siinä suositeltiin kytkemään aluksi sisäkierto päälle kun alkaa viilentää ilma mutta sen automatiikka ei itse kytkenyt toimintoa päälle vaikka astesäätö olikin.
Mä käytän enimmäkseen tuota automaattia, jotenkin niin näppärää kun laittaa asteet vaan ja kone hoitaa loput.
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Se sisäkierron päälle meno riippuu sisälämpötilan ja "pyydetyn" lämpötilan erosta. Jos sisäilma on tarpeeksi paljon lämpimämpää kuin pyydetty, laittaa automatiikka sisäkierron päälle, mutta ottaa sen pois kun lämpötila asetuu haluttuun. Eli juuri niinkuin UltimateIX totesi.
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Tuo systeemi tuntuu olevan jokaisessa mitsussa, missä on automaattinen ilmastointi.
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Joo, tuntuu vaihtelevan tuo sisäilmankierto/ulkoilmankierto. Puol tuntia ajelin, niin monesti "rämppäs" tuota. Mutta ei kait se liian pitkään pyöritä sitä samaa sisäilmaa, happihan siinä loppuu. ;D
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Paljonko raitisilmasuodatin maksaa ysiin? Minkäslaisia hintoja olette maksaneet ilmastoinnin huollosta?
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Evo 6 on sama ominaisuus tai ainakin omassani. :)

Eli pistää sisäkiertoo päälle.
 
Vs: Evo 9 ilmastoinnin toiminta?

Peke sanoi
Paljonko raitisilmasuodatin maksaa ysiin? Minkäslaisia hintoja olette maksaneet ilmastoinnin huollosta?

Raitisilmasuodin muistaakseni oli 63e. Ilmastointia ei huollettu. Jos oikein muistan niin se maksaa 50-100e paikasta riippuen.
 
Takaisin
Ylös Bottom