Evo8 murheita...

Korsu

- Lancer Evo VIII -
Liittynyt
4 Helmikuu 2007
Sijainti
Raisio
Koitetaas josko täältä saisi apua selvittämään seuraavia ongelmia:
Elikkäs, kun on autolla kärräilly jonkin tovin (n. tunnin) niin esim. moottorijarrutuksessa jos vaihtaa pykälää pienemmälle kuuluu kytkintä nostaessa "ulinaa" etuvasemmalta. Ja tuo esiintyy ihan normaaliajossa (eli ei ole revitelty). Onko kytkin menossa taikka jotain muuta teknistä vikaa, vai kuuluuko tuo kenties auton "ominaisuuksiin"?

Ja toinen ongelma:
Ei tarvi edes pitkää lenkkiä heittää (n. 20min ajelua) niin takapäästä nousee palaneen kumin haju. Siis samanlainen tuoksu kuin skräbää poltettaessa...Sen huomasin jo että perän vetoakselien öljytiivisteet vuotaa hieman, voisiko haju tuosta johtua? Ja kun nuo tiivisteet tarvitsee kuitenkin vaihtaa niin tietäisikö joku mistä nuo voisi saada hieman edullisemmin kuin Veholta, yleensäkkin Evon varaosiin jos tulee tarvetta olisi mukava tietää olisiko muita konsteja noita hankkia kuin tosiaan tuolta Vehon riistopörssistä...

Autona siis jenkkimallin Evo 8 -03
 
Vs: Evo8 murheita...

Onko perässä öljyä vai joko se rullaa kuivana ?

ja sama : onko kulmavaihteessa öljyä ?
 
Vs: Evo8 murheita...

Harri K sanoi
Onko perässä öljyä vai joko se rullaa kuivana ?

ja sama : onko kulmavaihteessa öljyä ?

Perästä kyllä löytyy öljyä...Ja jos hieman valaisisit tyhmää, mikäs tuollainen kulmavaihde on? ;D
 
Vs: Evo8 murheita...

Kulmavaihde=jakolaatikko .
Eli vaihdelaatiko jälkeinen murikka joka kääntää pyörimissuunnan auton pitkittäiseksi :)
 
Vs: Evo8 murheita...

Harri K sanoi
Kulmavaihde=jakolaatikko .
Eli vaihdelaatiko jälkeinen murikka joka kääntää pyörimissuunnan auton pitkittäiseksi :)

OK, kiitoksia selvennyksestä ;D
Eipä ole tuollaista tullut tarkistettua...Mutta jos oletetaan että tuossa kaikki on OK niin mitä muita vaihtoehtoja edellä mainittuun ongelmaan voisi olla? (saan auton tulevana viikonloppuna tallille ilmaan niin saisi sitten kaikki mahdolliset paikat urkittua)
 
Vs: Evo8 murheita...

Korsu sanoi
Ei tarvi edes pitkää lenkkiä heittää (n. 20min ajelua) niin takapäästä nousee palaneen kumin haju. Siis samanlainen tuoksu kuin skräbää poltettaessa...

Mullakin tuota ominaisuutta, mutta itse uskon sen käryn tulevan renkaista. :)
 
Vs: Evo8 murheita...

Kannattais varmaan tsekata se jakovaihteisto, aloittaa vaikka öljyjen vaihdosta (mielellään joka paikkaan uudet öljyt). Itsellä äänteli tuo jakovaihteisto 20tkm kohdalla (laakerivika tai jotain), nyt uusittu ja ei ääntele. Ennen korjausta piti kovaa ulinaa-myöhemmin muuttui "metallisemmaksi räminäksi".

Tuo käryn-haju kuuluu kai "ominaisuuksiin". Itse olen huomannut, että tuo pakoputki kuumenee melko paljon pienelläkin kiihdyttelyllä. Joskus, kun oikeen on polkenu menemään niin savu nousee oikean puolen takarenkaan kohdalta -> paikallistettu pakoputkeen. Kerääntyy ajaessa kaikenlaista sontaa tuonne alustaan ja siellä se sitten käryää.
 
Vs: Evo8 murheita...

Tota palaneen kumin hajua on myös Galantissa (etuveto). Sama haju on ollut jo vuosia. Olen täysin varma että tulee jostain pakoputken kannakekumeista tjmsp. Joskus kun ottaa ostoskassit takaovesta pöllähtää oikein kunnolla palaneen kumin haju.
 
Vs: Evo8 murheita...

Jees, saankin tallille itseäni huomattavasti viisaamman mekaanikon tarkastamaan auton...Eli eiköhän se vika löydy ;D Samalla saadaankin alle Trust-Powerin titaani-putkisto ja Turbosmartin bovikin jotka vihdoin ja viimein löysivät tiensä minulle asti :peukku
 
Vs: Evo8 murheita...

Se "ulina" on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Mulla, kun jakovaihteistossa oli oikeasti vikaa, niin se ulina oli oikeasti äänekästä. 80-100km/h vauhdissa oli tarvetta korvatulpille.

Pitää aina muistaa, että Evot on rallia varten rakennettu. :driver
 
Vs: Evo8 murheita...

Peke sanoi
Mitkäs ois hyvät peräöljyt? Ja jakolaatikkoon? ???

Ainakin evo 3:een ranaco suositteli Kendall Special LS 80/90 GL-5, joten voisi olla että soveltuu uudempiikin.
Redlineä kovasti kehuttu myös ? näitä itse käyttänyt.
 
Takaisin
Ylös Bottom