Evot 8 ja 9

A

and1_

Guest
Ens kesänä ois tarkotus hommaa ton nykysen talviauton tilalle joku kiva käyttöauto jos rahatilanne vaan antaa myöden. Evo 8 ja 9 on kivan näkösiä ja muutenkin kehuja kuullut, niin siinä ois yhet vaihtoehdot. Mut mites noissa mikä turbo näissä on vakiona? Paljonko vakio alakerralla uskaltaa ottaa tehoja, että kestää? Kyseessä olisi tosiaan käyttöauto, eli ois kivoja huolettomat kilometrit. ;D Ainahan noihin jotain voi tulla mutta kuitenkin... Missä vaiheessa kytkin rupee antautumaan? Viripalikkaahan tuohon evon koneeseen on vaikka millä mitalla, ja ajattelin kysellä että mihin saakkaa pääsis pikkubudjetilla. :)
 
Vs: Evot 8 ja 9

and1_ sanoi
Ens kesänä ois tarkotus hommaa ton nykysen talviauton tilalle joku kiva käyttöauto jos rahatilanne vaan antaa myöden. Evo 8 ja 9 on kivan näkösiä ja muutenkin kehuja kuullut, niin siinä ois yhet vaihtoehdot. Mut mites noissa mikä turbo näissä on vakiona? Paljonko vakio alakerralla uskaltaa ottaa tehoja, että kestää? Kyseessä olisi tosiaan käyttöauto, eli ois kivoja huolettomat kilometrit. ;D Ainahan noihin jotain voi tulla mutta kuitenkin... Missä vaiheessa kytkin rupee antautumaan? Viripalikkaahan tuohon evon koneeseen on vaikka millä mitalla, ja ajattelin kysellä että mihin saakkaa pääsis pikkubudjetilla. :)

tuossa linkki keskusteluun evo 8:n osalta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11543.0
ihan yleisesti hyvä tulee turboauton "norm" muutoksilla ,putkisto/ecu

tuolla yksi vaihtoehto http://www.autoliikemsipila.fi/info1.php?id=1318#
 
Vs: Evot 8 ja 9

aaki sanoi
tuossa linkki keskusteluun evo 8:n osalta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11543.0
ihan yleisesti hyvä tulee turboauton "norm" muutoksilla ,putkisto/ecu

tuolla yksi vaihtoehto http://www.autoliikemsipila.fi/info1.php?id=1318#

No en nyt tuolta topicista kyllä löytäny noita mun kysymyksiä oikeen... Paitsi olitko se sinä just, kun olit laittanu putkea ym mut ei teholukemia kuitenkaan näkyny? :nykii

Mitäköhän sitte esim. tohon yksilöön oli tehty? ::)
 
Vs: Evot 8 ja 9

nokonzok sanoi
Eikös tää Aaki ole sun entinen? Hieno peli, mutta aika törky hinta. M. Sipilällä tosin kannattaa aina laske ensin 10% hinnasta pois ja vasta sen jälkeen alkaa ns. normaali tinkiminen.

Juu kyllä on edellinen evoni , sen ostanut heppu siirtyi näköjään avoautoon ???

olihan sipilällä käytetty evo 9:kin kalliimpi kuin maahantuojan uusi ... puolivuotta siten .. ;D
 
Vs: Evot 8 ja 9

and1_ sanoi
Mitäköhän sitte esim. tohon yksilöön oli tehty? ::)

Nämä. 3" putkisto turbolta asti, mecanracing pakosarja/ elbow ,walbro 255 , Ecutek 1,45bar 360hv /464nm
sipilän sivuilla näytti olevan myös tehot ilmoitettu

tuohon haarukkaan 300-360hv 400-450nm (tehoissa) huoletta vakio myllyn osalta , heikkot kohdat ylöspäin mentäessä kansipultit jos paineita yli 1,5bar , kiertokanget ,ei nyt yht`äkkiä muuta tuu mieleen ... ai niin kytkin saattaa myös olla tiukilla kuten aina nelivetoisissa


Jos Lontoo taipuu niin täälä on myös juttua evoista http://forums.evolutionm.net/
 
Vs: Evot 8 ja 9

nokonzok sanoi
Eikös tää Aaki ole sun entinen? Hieno peli, mutta aika törky hinta. M. Sipilällä tosin kannattaa aina laske ensin 10% hinnasta pois ja vasta sen jälkeen alkaa ns. normaali tinkiminen.

No sehän nopeesti meni ::) ei näy enään olevan myynnissä!
kuka ilmoittautuu? :D
 
Vs: Evot 8 ja 9

Juuri sain txt-viestin että yksi evo7 olis tarjolla.
Juuri maalattu keltaiseksi. Evo9 alusta kiinni sekä 8 konepelti ja puskuri.
Myydään tarjousten perusteella. Ilmeisesti veroton auto...
 
Vs: Evot 8 ja 9

Harri K sanoi
Juuri sain txt-viestin että yksi evo7 olis tarjolla.
Juuri maalattu keltaiseksi. Evo9 alusta kiinni sekä 8 konepelti ja puskuri.
Myydään tarjousten perusteella. Ilmeisesti veroton auto...

Kauan ei tavara seissyt..tämä meni jo parissa tunnissa :eek:
 
Vs: Evot 8 ja 9

En viitsinyt uutta threadia aloittaa, niin käytän tätä... Eli kysymys kuuluu, että onkos jenkkiversio Evo8:ssa jotenkin "halvempi" nelivetotekniikka kuin eurooppa/japsi versioissa?
The U.S.-spec Evo VIII—or the Evolution, as it's known in a country with no prior Evo history—has a few compromises to keep the price at less than $30,000. Compared with the Japanese and European versions, there's a less complicated drivetrain that uses mechanical differentials.
Tuosta lainauksesta ainakin niin ymmärtäisin... Minkälainen tekniikka näissä "paremmissa" sitten on jos tuo on totta?
 
Vs: Evot 8 ja 9

poppius sanoi
En viitsinyt uutta threadia aloittaa, niin käytän tätä... Eli kysymys kuuluu, että onkos jenkkiversio Evo8:ssa jotenkin "halvempi" nelivetotekniikka kuin eurooppa/japsi versioissa? Tuosta lainauksesta ainakin niin ymmärtäisin... Minkälainen tekniikka näissä "paremmissa" sitten on jos tuo on totta?

Jenkkiversiosta puuttuu kokonaan AYC ja ACD + AWC järjestelmä johon mielestäni lähes koko EVO idea perustuukin, jenkkiversiossa niiden tilalla on vaan perinteinen visko jne.

AYC, ACD sekä AWC: http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/performance/e/awc.html
 
Vs: Evot 8 ja 9

malinen sanoi
Jenkkiversiosta puuttuu kokonaan AYC ja ACD + AWC järjestelmä johon mielestäni lähes koko EVO idea perustuukin, jenkkiversiossa niiden tilalla on vaan perinteinen visko jne.

AYC, ACD sekä AWC: http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/performance/e/awc.html

ACD tuli kuvioon mukaan muistaakseni vuosimallista 2005 alkaen, sitä aikaisemmista se tosiaan puuttuu.
 
Vs: Evot 8 ja 9

malinen sanoi
Jenkkiversiosta puuttuu kokonaan AYC ja ACD + AWC järjestelmä johon mielestäni lähes koko EVO idea perustuukin, jenkkiversiossa niiden tilalla on vaan perinteinen visko jne.

Oisko jotain linkkiä mistä selvii mitä siellä tarkalleen on? Tai voiskos joku selvittää... Tuolta mitsun sivuilta löytyi tommonen Full-time 4WD System (sivun alalaidassa)->
http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/performance/e/4wd.html
Onkos tossa jenkki Evo8:ssa sitten tommonen? Eli visko keskitasauspyörästö? Mitäs siellä edessä ja takana sitten on?
Kysymyksiä kysymyksiä... ;D
 
Vs: Evot 8 ja 9

Jenkkiversiossa on visko-boxi keskellä ja takana levy-lukko (takapää on ns. isompi kisamalli). Etupää on avoin (myivät myös rs-mallia joka oli riisuttu ja valmis turvakaaria lukuunottamatta rallikäyttöön. Siinä oli mekaaninen lukko edessä.). Laittoivat aluksi USAn markkinoille tuollaiset ratkaisut, jotta saivat pidettyä hinnan kohtuullisena. Toinen vähemmän mainostettu syy on se, että Jenkit ovat tunnettuja manuaalivaihteisten autojen rääkkäämisestä / rikkomisesta. Toi vahva ja yksinkertainen neliveto yhdessä vahvan 5v-laatikon kanssa on tehty varmistamaan autojen kesto. Tosin kuulin Texasissa paikalliselta Mitsubishin edustajalta, että joku juuri kortin saanut hurjapää oli hajottanut jakolaatikon ja pari vaihdetta muutamassa viikossa. Joka tapauksessa lähes kaikki reilusti viritetyt jenkkimallit (yli 500hv) ovat vakiovoimansiirrolla (kytkin vain vaihdettu) ja kestävät jopa ihan käyttöäkin.

Itselläni ollut ko jenkkiversio 2004 syksystä lähtien. Ei ole ollut teknisiä onkelmia. Paitsi mitä nyt "service engine soon" valo palaa kun Race- katti ei pääse päästöissä tarpeeksi nopeasti lambdalle asetettuihin arvoihin ;-)
Ajo-ominaisuuksia en osaa verrata kun en ole euromallia kokeillut. Jenkkimallin ajotuntumaa voi kuitenkin kuvailla, että istuu käteen kuin hansikas (esim 350z oli ajettavuudeltaan aavistuksen huonompi --> liian kova alusta lyhyellä joustolla --> sopii vain tasaiselle radalle). Kaikkein paras maasto jenkkimallilla ajoon on märkä asfaltti. Talvikeleillä taas tulee ainakin kitkarenkailla "lipsahduksia" johtuen pidon vaihteluista (jää, lumi, asfaltti- sekoitus). Toi AYC auttanee kuskia just noissa vaihtelevissa pito-olosuhteissa pitämään vauhtia päällä. Kilpakäytössä se auttaisi varmasti jopa kuivalla asfaltilla, mutta kilpavehkeet on taas vähän OT.
 
Vs: Evot 8 ja 9

Vielä lisäyksenä, että jenkkimallin Evon takapään levylukossa on myös ne öljyt siellä välissä, että sitä voinee kutsua viskolukoksi. ;)
Tossa linkki nelivetolukkojen ominaisuuksista yleisesti (numero kolmonen on jenkkievossa).
http://www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm
 
Vs: Evot 8 ja 9

Eli tämä takana oleva levylukko on sama kui RS-malleissa, joita Suomessa ralleissa käytetään ?
Tätä levylukkoahan voi nimittäin "säätää" vaihtamalla niiden levyjen paikkoja siellä eri järjestykseen.
Vai taisi olla sama lukko myös Suomen normaali siviilimalleissakin...
 
Vs: Evot 8 ja 9

Sopiiko Evo8:iin Evo9:in takapuskuri? Kasia olen hommaamassa, mutta tuo ysin takadiffuusori olis aika cool... :p
 
Vs: Evot 8 ja 9

poppius sanoi
Sopiiko Evo8:iin Evo9:in takapuskuri? Kasia olen hommaamassa, mutta tuo ysin takadiffuusori olis aika cool... :p

Pitäisi sopia heittämällä paikalleen, koska diffuusori on vain lisätty "yskään".
Korihan on sama aivan.
 
Takaisin
Ylös Bottom