Galant E3x 4WD takalevyjarruista

A

AS Mitsu

Guest
Moi,

C77 4WD-Lanceriin tartteis saada rumpujen tilalle levyt taakse. Oletettavasti etuvetoisen C68 GTi:n levyjarruja ei saa järkevästi tehtyä nelivetoon, joten katse kääntyy 4WD Galantiin, jossa Lancerin tapaan olisi jäykkä taka-akseli... ;)

Ensimmäinen kysymys; Eikö jossain E3x Galant 4WD-mallissa ole jäykkä taka-akseli? GLSi Dyn4?

Olisko kellään sellaisen jäykkätaka-akselisen 4WD Galantin (GLSi?) taka-akselin pään, vetareiden/laakereiden ja muutenkin navan tarkkoja mittoja? Ratkaisevaa on ainakin se laippa, johon jarrukilpi&satula ym. jarrutsydeemit kiinnitetään neljällä M8 ruuvilla ja mutterilla.

Koska levyjarrullisessa on varmaankin erilainen napa kuin rumpujarrullisessa, olisi myös napa vaihdettava Galantista, joten takavetarin paksuutta ja laakerimittoja pitäisi myös päästä vertailemaan.

Tsekkasin aiemman threadin aiheesta rummuista levyihin. Hyviä vinkkejähän siellä oli, mutta mittoja kuitenkin tarvittais. Jos missasin jonkun muun aihetta käsittelevän threadin, linkki olis tietysti tervetullut.

Eihän kenelläkään Etelä-/Keski-Suomen alueella sattuis olemaan purkuosina tuollaisia 4WD Gallun takajarruja&-napoja? Parasta olis tietysti päästä kokeilemaan ja jos ne sopivat, tässä olis ostajakin osille! ;)

Ja kysymykseen "miksi vaihtaa levyjarruihin?" vastauksen arvaa varmaan jokainen... 8) ;D

Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita!

Tänks,
Arto
 
Moi Arto.
Valitettavasti sekä E38(GLSI) ETTÄ E39(GTI) 4wd-malleissa molemmissa on erillisjousitettu takaperä.
-Arska
ps.tai ehkä se on hyvä asia ::)
 
Ihan mielekiinnosta kysyn :
Miksi olet vaihtamassa levyjä taakse ? Viittasit akeen, mutta miksi ? Jos olet konetta vaihtamassa ja meinaat että tarviit hilppeet mallisarjan tehokkaimmasta niin sehän on tuo C77, koska etu- ja nelivetoiset ovat eri mallisarjaa... jos taas hommaat erikoislupia jne niin unohda kysymys.
 
Valitettavasti... ps.tai ehkä se on hyvä asia

Mhm, toisen voitto on toisen häviö. :-\

No, ovat rallikalustoon tehneet mm. Starletiin ja Escortiin levyjarruja pilvin pimein taakse, joten eipä luovuteta vielä! ;)
- fyffeä palaa vaan roimasti enemmän... :mad:

No, kiitokset joka tapauksessa, osaanpahan varautua - ja alkaa sieltäpäin kyselemään.

Miksi olet vaihtamassa levyjä taakse?... jos taas hommaat erikoislupia jne niin unohda kysymys.

Joo, poikkeuslupaa muutokseeniin haetaan. ::)

oli Lancer -91 GLXi 4wd 1,8

?? Mihin AWD:n hukkasit? ???
 
Myin pois, oli tarpeeksi ongelmia, mutta myydessä auto oli kyllä ihan ok kunnossa... 71kw ei ole kyllä paljoa ja osien hinnat pustattaa vieläkin :(
 
Takaisin
Ylös Bottom