GSR vs GSR ultimate

  • Viestiketjun aloittaja Aavikko
  • Aloituspäivämäärä
A

Aavikko

Guest
Terve. Olisin tällästä kyselly, että onko toi gsr ultimate hintansa väärtti verrattuna toho iha tavallisee?

--
Slideredit

Senverran tekniseltä haiskahtaa, että siirtyen tuonne Tekniikka - Evoluutio puolelle.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Se on sun päätökses onko vai ei. Erot on vanteet, taka änkkäri, ja Bilsteinin tolpat. Jotkut meistä valitsee itse eri vanteet, putkiston ja laittaa coiloverit. Silloin ei tietenkään kannata ostaa ultimatea, jos taas haluaa ajaa vakiolla joka on hieman parempi kuin ihan tavallinen niin sitten kannattaa ostaa ultimate. ???
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Merliini sanoi
Se on sun päätökses onko vai ei. Erot on vanteet, taka änkkäri, ja Bilsteinin tolpat. Jotkut meistä valitsee itse eri vanteet, putkiston ja laittaa coiloverit. Silloin ei tietenkään kannata ostaa ultimatea, jos taas haluaa ajaa vakiolla joka on hieman parempi kuin ihan tavallinen niin sitten kannattaa ostaa ultimate. ???
Eipä niistä Ultimaten muutoksista kannatta maksaa senttiäkään jos ne lähtee kuitenkin vaihtoon. Itse otin Ultimaten kun en suunnitellut muutoksia autoon ja bilsteinin alusta on parempi kuin vakio. Takaäänenvaimentimen hyöty on enimmäkseen kosmeettinen, en erikseen sitä kyllä ostais mut tuli nyt mukana, vanteet kylläkin ihan hienot ja laadukkaat takovanteet mutta vain 17", moni tuntuu tahtovan isompia.
Eri vanteet kannattaa ostaa talvirenkaille kumminkin, voi saada 4 sarjan samalla hinnalla mitä yks BBS maksaa kun kanttariin kolisee (775 e/kpl). Ja usko huviksesi, herkästi kolisee kun aikuistakin alkaa lapsettaa :)
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Joo mietinki, että onko noi bilsteinin iskarit nyt iha hintansa väärttejä. Niitte takia tota ultimatea mietinki ja bbs vanteiden :p Vakiona ajattelin pitää, koska kuulin tällee myyjältä, että olis 309hv dynotettu noista mitsuista vakiona vaikka merkitty 280hv. Jos jollai tästä olis paremman käden tietoa ni mielelläni kuuntelen :peukku Putkella ei niin väliä :)

Noista bilsteinin iskareista oon kuullu vähä soraääniäki. Soralla kuulema ei nii hyvä ajaa mutta missäs täällä helsingissä sitä soraa kauheasti onkaa.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Samoilla linjoilla Merliinin ja Ultimate IX:n kans, ihan siitä kiinni meinaaako tehdä itse muutoksia. Yli 300HV noissa on tainnu kaikissa olla vakiona...
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Edelleen, noihin yli 300 hevosen vakiotehoihin kannattaa suhtautua aika varauksella. Huhu on lähtenyt liikkeelle siitä, että JDM laitteissa on aika USEIN (ei siis aina) vähän enemmän kuin paperilla lukee. Euromalleissa on pääsääntöisesti oltu hyvin lähellä tehtaan ilmoituksia. Aika Esson baari osastoa siis.

Mita tulee varsinaiseen aiheeseen, mielestäni ultimaten lisähinta ei ole oikein suhteessa siihen mitä sillä saa. Huomattavasti pienemmällä rahalla saa parempaa kamaa, ja lisäksi voi päättää tasan tarkkaan mitä haluaa. Noita Bilsteinin tolppasettejä saa 1000km ajettuina n. 500 euron hintaan.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

nokonzok sanoi
Edelleen, noihin yli 300 hevosen vakiotehoihin kannattaa suhtautua aika varauksella. Huhu on lähtenyt liikkeelle siitä, että JDM laitteissa on aika USEIN (ei siis aina) vähän enemmän kuin paperilla lukee. Euromalleissa on pääsääntöisesti oltu hyvin lähellä tehtaan ilmoituksia. Aika Esson baari osastoa siis.

Mita tulee varsinaiseen aiheeseen, mielestäni ultimaten lisähinta ei ole oikein suhteessa siihen mitä sillä saa. Huomattavasti pienemmällä rahalla saa parempaa kamaa, ja lisäksi voi päättää tasan tarkkaan mitä haluaa. Noita Bilsteinin tolppasettejä saa 1000km ajettuina n. 500 euron hintaan.

samaa mieltä... valitettava totuus on että MONESSA dynossa tulee hyvä miehenlisää :seina
ja fackta on että vakio evossa ei ole yli 300heposta.. 286 + parit +/- on tosiasia...
se että jollain 350hv bemulla tms ei pärjä kiihdytksessä tms johtuu ihan alustan rakenteesta ja voimansiirosta
tälläset hirveet teholukema esson puheet saavat juurikin alkunsa tälläisestä :nykii
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

JKorpela sanoi
samaa mieltä... valitettava totuus on että MONESSA dynossa tulee hyvä miehenlisää :seina
ja fackta on että vakio evossa ei ole yli 300heposta.. 286 + parit +/- on tosiasia...
se että jollain 350hv bemulla tms ei pärjä kiihdytksessä tms johtuu ihan alustan rakenteesta ja voimansiirosta
tälläset hirveet teholukema esson puheet saavat juurikin alkunsa tälläisestä :nykii

Eikö noi lehti jutuista helposti lähde liikkeelle. Onhan se artikkeli missä noin väitetään tänkin foorumin sivuille postattu. Eikö toi Martikaisen penkki ole sitten luotettava?
Kuinka moni tän foorumin Evoista on käynyt penkissä vakiona?
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

markok sanoi
Kuinka moni tän foorumin Evoista on käynyt penkissä vakiona?

Kasilla 268, tehdas lupaa 265. Kutosella 282, tehdas lupaa 280. En oikein jaksa uskoa, että minulla on vain käynyt todella huono tuuri. Varsinkin kun muualta kuullut aivan samansuuntaisisa lukemia.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Tiedän yhden Evon, käynyt vakiona penkissä Harisella ja 305HV näytti. Ei mulla ainakaan ole mitään syytä olla uskomatta...Sehän on jokaisen oma asia.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Teen julkisen lupauksen, kun seuraava EVO saapuu, niin käyn samalla autolla muutamassa penkissä niin saadaan vähän pohjaa näille dynolukemille.

Vaikka yhdestä olisi saatu mitä tahansa niin sehän ei tarkoita, että kaikissa muissakin on.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

nokonzok sanoi
Teen julkisen lupauksen, kun seuraava EVO saapuu, niin käyn samalla autolla muutamassa penkissä niin saadaan vähän pohjaa näille dynolukemille.

Vaikka yhdestä olisi saatu mitä tahansa niin sehän ei tarkoita, että kaikissa muissakin on.

Suomessa on todellakin penkeissä eroja, mikä on todistettu jo aikaa sitten, mutta ois kyllä hyvä jos käyt nyt tekemässä ton, ja laput näytille.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Jaa jaa no pitääkös toi 0-100 5.7s paikkansa sitten myös mitä mitsu ilmottelee. Sitten asiasta jorpakkoon vaik en tätä tos topicissa kysyny ni onko evo kallis ylläpitää. Ajattelin uutena ostaa nii et sit kans tietää et on hyvi pidetty auto.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

markok sanoi
Kuinka moni tän foorumin Evoista on käynyt penkissä vakiona?

Itselläni Harisella mitattiin evo 8:sta vakiona 298 hv. Vertailupohjana samassa penkissä mitattiin pari päivää aikaisemmin vakio Subaru Sti, josta saivat 260 hv. Tehdas lupaa Sti:lle 265 hv.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Kyllä Harisella on luotettava penkki, ainakin monelta taholta olen näin kuullut kerrottavan. 5.7s 0-100 ilmoittaa tehdas, TM ym. lehdet mitanneet noin 5.3s tuloksia eli kyllä ne tehotkin varmaan on yli sen 280HV. ;)
Menee taas pikkasen ohi aiheen. ::)
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Aavikko sanoi
Jaa jaa no pitääkös toi 0-100 5.7s paikkansa sitten myös mitä mitsu ilmottelee. Sitten asiasta jorpakkoon vaik en tätä tos topicissa kysyny ni onko evo kallis ylläpitää. Ajattelin uutena ostaa nii et sit kans tietää et on hyvi pidetty auto.

No ei se niitä halvimpia todellakaan ole. Ysikasia toi laite hörppii ihan kiitettävästi (riippuu tietty että mihin on tottunu), lisää huolloista yms.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16586.0
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

MikkoM sanoi
Tuossakin tosin jää vielä spekuloitavaa ;D.
Mittausolosuhteet kun muuttuu mittauskertojen välillä, ilman lämpötila, -paine ja -kosteus, polttoaine-erä, nestejäähdyttimien sekä välijäähdyttimen ulkopuoleinen erillainen tuuletus, sidontatapa, dynamometrin likkeelle laitettava massa yms. Niin pieniä eroja kumminkin haetaan, että kaikki vaikuttaa lopputulokseen.

Vakioväännön antava oikosulkumoottori olisi ainoa varma tapa selvittää ero. Tai tehoahan siinä kerta mitataan, niin kait sen joku multi-insinööri pystyisi laskennallisestikkin toteamaan. Mihes muotoon se moottorin teho dynamometrissä muutetaan ja millä konstilla. Ihan pyöriväksi liike-energiaksiko? Onko se vain iso vakiomassa, mikä laitataan liikkeella ja aika mitataan. Silloinhan pyöritettävän massan suuruudella on ahdetussa autossa suurikin merkitys mittaustulokseen. "Kevyemmässä" dynossa ahdot nousee suhteellisesti hitaammin kuin raskaassa ja mitattu teho jää pienemmäksi.
Vapaastihengittävällä moottorilla olisi vähemmän muuttujia, jolloin dynamometrien keskinäinen vertailu onnistuisi paremmin.
Toinen dynamometri voisi periaatteessa mitata toiselle moottorille enemmän tehoa kuin toiselle, ja päinvastoin. Eli.

DYNO 1.
Auto 1 =200 hv
Auto 2 =210 hv

DYNO 2.
Auto 1 =210 hv
Auto 2 =200 hv


Lisäys:
Painavat vanteet ja muukin pyörivä massa muuten heikentää enemmän dynamometritehoa, kuin "oikeaa" tehoa. Dynamometrissä kun kiihdytys käsittääkseni tapahtuu aika-akselilla nopemmin kuin oikeasti, siis mikäli näin vain on. Eli samalla autolla identtisissä mittausolosuhteissa saadaan pienempi moottoriteho painavemmilla vanteilla, vaikkei todellinen kiihdytys suorituskyky muuttuisikaan.

:palvo :palvo :palvo :palvo Hallelujaa!!!! Vihdoinkin joku on mun kanssa samalla aaltopituudella. :peukku
Näistä samoista asioistahan mainitsin jo aikoinaan tuolla "evo 9 viritys" keskustelussa. :eek:fftopic
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Bensa on kulutustavaraa :D sen oon jo volvosta oppinu :driver
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Aavikko sanoi
Jaa jaa no pitääkös toi 0-100 5.7s paikkansa sitten myös mitä mitsu ilmottelee. Sitten asiasta jorpakkoon vaik en tätä tos topicissa kysyny ni onko evo kallis ylläpitää. Ajattelin uutena ostaa nii et sit kans tietää et on hyvi pidetty auto.
Autobild tais saada 5,2s, jossain oli 5,3s.

No reilun 45tkm jälkeen saldo näyttää seuraavalta:
- Huollot Veholla 250-400e 15tkm välein
- Öljynvaihdot n.100e 7,5tkm välein huoltojen välissä
Huoltoja saa halvemmalla mut nyt kun evo on vaihteeksi pajalla ja siihen on takuuna uusittu kattia, putkea, painehässäkkää ja viimeksi turbo on ihan kiva ettei tullut takuuvääntöä vaan jos jotain on tehty huolloissa aiemmin pitkin reisiä niin saavat syyttää itseään. Kaikki muuten on saman nykimisvian etsinnän takia uusittu, vika ei ole ollut noissa mutta ne on jo vaihdettu vikaa etsiessä. Haku jatkuu uusien osien vaihdolla....
- Kesärenkaat ei meinaa suvea kestää, 800e ja ylöspäin mallin ja tietty koon mukaan
- Bensaa palaa helposti 13l/100km keskivauhdilla, välillä menee 18l, maantiellä meno/paluu ruuhkassa on päässyt kympin pintaan. ( Voima ei tule tyhjästä on karu totuus )

Helposti tulee kuluja kertaa 2 tavallisempaan kansanautoon esim. 1.6 Lanceriin vaikka verrattuna. Vaikka evo tuntuu jo olevankin espoolainen kansanauto :) Mut on siinä takuu näin erikoiseksi autoksi aika hyvä. Eikä varmasti jätä kylmäksi. Uskon että kalliimpiakin autoja on, paljon kalliimpia. Eikä juuri sen nopeampia.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Onpas UltimateIX:llä ollu ongelmia, ei taida olla kovinkaan yleistä Evon kohdalla tollanen. Itse en ole "päässyt" tollasiin kulutuslukemiin ja ensimmäinen öljynvaihto(7500km) makso mulle noin 50€, tohon sun sataseen vaan vertasin. ;)

UltimateIX sanoi
Kaikki muuten on saman nykimisvian etsinnän takia uusittu, vika ei ole ollut noissa mutta ne on jo vaihdettu vikaa etsiessä. Haku jatkuu uusien osien vaihdolla....

Millasta toi on? Karalan kans oli vaan juttua pienestä nykymisestä kylmänä, sanoi että kuuluu autoon, täähän on ralliauto. ;D
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Veho repii satkun öljynvaihdosta rivikansalaiselta... ei mah mit ;).
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Peke sanoi
Onpas UltimateIX:llä ollu ongelmia, ei taida olla kovinkaan yleistä Evon kohdalla tollanen. Itse en ole "päässyt" tollasiin kulutuslukemiin ja ensimmäinen öljynvaihto(7500km) makso mulle noin 50€, tohon sun sataseen vaan vertasin. ;)
Millasta toi on? Karalan kans oli vaan juttua pienestä nykymisestä kylmänä, sanoi että kuuluu autoon, täähän on ralliauto. ;D
Kympin pintaan pääsee kun ajelee ns.normaalisti. Eipä vaan tule ajeltua ilmeisesti :)

Ne öljynvaihdot on ollut molemmin puolin satasta. En muista tarkkoja summia kun ne kaikki kuitit on evon hanskalokerossa ja kikotin pajalla.

Se siis nykii koska ei ota painetta. Aluksi se nykiminen oli ihan kauheeta, sitten se vähän helpotti kun tuli uutta kattia ja softapäivitys mutta paineita se ei ota. Maksimissaan ottaa 0,9 bar ja pitäisi ottaa 1,2-1,3. Viimeiset 1000-2000 kierrosta ottaa käsittämättömän tuskaisesti, pikku hiljaa pitämällä vaan lämän lattiassa. Sataseen menee hyvin, 100-200 kiihtyy joku 3 päivää, vähän voi nopeuttaa tapahtumaa kun vaihtaa isommalle ennen kuin pitäisi mennä paineen puolelle kunnolla.

Ja ainutlaatuinen vika tuntuu olevan, maahantuoja ei ole moisesta ongelmasta kuullut eikä ole tehtaalta apuja tullut sen ratkaisemiseksi.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate


Normaali ajossa vie mulla 13 l/ 100 Km.

Ja öljyn vaihto oli 120 €...

Vakuutuksetkin taitaa olla hivenen tavallista korkeammat.


.....Nopeampaa autoa ei 50k€:lla saa joten kai se on niin , että ennemmin maksaa auton käyttämisestä kuin omistamisesta. :driver
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

-JP- sanoi
.....Nopeampaa autoa ei 50k€:lla saa joten kai se on niin , että ennemmin maksaa auton käyttämisestä kuin omistamisesta. :driver
Kulutuksen saa pysyy 10 pinnassa jos tahtoo, joutuu vähän pidättelee. Huollot löytää halvemmalla jostakin muualta kuin Vehosta mutta nopeampaa autoa ei oikein samalla ostohinnalla saa. Jos kovat kulut hirvittää ei kannata hankkia evoa ollenkaan mun mielestä. Jos riittää vähempi vauhti, löytyy samaan kokoluokkaan kivoja autoja puolet halvemmalla. Myös käyttökulut on silloin aivan eri luokkaa. Voima ei tule tyhjästä, eikä siitä kannata maksaa jos sillä ei mitään tee. Menee evon kanssa säästäminen aika vaikeeksi toteuttaa ja itse auton idea alkaa rapisee sen myötä kyllä. Säästöpossu se ei missään tapauksessa ole eikä siitä sellaista saa.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Mutta ei Evokaan ole mikään kallis pitää, jos verrataan "oikeaan urheiluautoon". :)
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Peke sanoi
Nutta ei Evokaan ole mikään kallis pitää, jos verrataan "oikeaan urheiluautoon". :)
No ei varmasti ole. Ferrarin tai Aston Martinin kanssa vois aika äkkiä oppia mitä autoilu oikeasti maksaa. Vaan paljonko sitten ottas kypärään jäädä kakkoseks kansanmalli evolle :D. Evo on hintaansa nähden aika mieletön auto kuitenkin. Ja aika helposti siitä saa sellaisen että sen kanssa joutuu erittäin koville paljon paljon kalliimmilla autoilla.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

-JP- sanoi
Vakuutuksetkin taitaa olla hivenen tavallista korkeammat.

Mulla oli molemmissa Evoissa täyskasko vain parisataa euroa vuodessa kalliimpi kuin diesel golffissa. N. 1000 euroa vuodessa, eikä ole edes täysiä bonuksia.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Yllätyin kanssa tuon evon vakuutuksien edullisuudesta. Evoon oli halvemmat vakuutukset kuin ex-autossa (Seat Leon diesel).
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Tervehdys..

Lisätään vielä tähän keskusteluun hieman jousiasiaa tuosta ultimatesta!

Koska ultimatessa on bilsteinin iskarit ja hieman matalammat jouset!

Kysymys kuuluu: Mikähän jousisetti olisi hyvä, kun haluaa matalammaksi ja käytöksen pysymään hyvänä?? ja tarkoitus olisi vierailla radalla joku kerta...

tv:Late
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

laarix sanoi
....ja hieman matalammat jouset!

Onko ne ? Omasta mielestäni eivät ole autot eri korkeudella , toki ne ovat eri jouset.


- Bilsteinin , kanssa käyttävät aika paljon : Swift G-Mach , jousia. -> Bilsteinille ja KYBille kummallekin omansa...




(....tän vois varmaan siirtää tonne -> Lancer Evolution)
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Saman korkuisia noi on. Hyviä jousia löytyy varmaan moneltakin valmistajalta, nimimerkillä Juischi on pelkät jouset vaihdettu ja on jo huomattavasti vakiota matalampi. TEIN, EIBACH sun muut on varmaan kans hyviä.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Heip vielä..

Jatketaanpa hieman vielä tuosta jousijutusta samaan topikkiin..

Itse olen ajatellut tuota TEINin jousisettiä, mutta saako esim, kyseistä jousisarjaa tyyppihyväksytyksi jos käyttäis oikein konttorilla noita jousia?

Onko jollain teistä kokemuksia noistakyseisistä bilsteineistä ja madallusjousista? Ja noin hintaa?

Kiittäen jo vastauksista

Late
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Taitaa olla H&R ainut hyvä sarja jos haluut 100% lailliset.

Mutta harkitsisin vahvasti noita Swiftejä ,koska sulla on noi bilsteinit.
Ulkomailla yks kehutuimmista yhdistelmistä Bilstein + Swft G-Mach. :peukku




Jouset maksaa 250 € - 400 € riippuu mistä ostaa ja mitä merkkiä.
 
Vs: GSR vs GSR ultimate



Kiitos vain jp:lle vastauksesta!


Rupeanpa selvitteleen minkähintaisia kokonaisuuksia on netin ihmeellisessä maailmassa tarjota!

tv:Late
 
Vs: GSR vs GSR ultimate

Mul on H&R jouset 9:ssä,edestä tippui 35mm ja takaa 15mm,ite olen niihin ollut tyytyväinen.
Futurezilta ostin,hinta oli jotain vajaa 300ekee.
 
Takaisin
Ylös Bottom