Hävis lancerista sähköjä

T

Tuomo

Guest
Nyt meni sähkömiehelläkin sormisuuhun. Asensin uuden mankan alkuperäisiin mitsun piuhoihin alkuperäisillä pioneerin isoliittimillä. Ja radio oli kytketty niin että sai sähkön ainoastaan virtalukon kautta ja kytkin niin että saa jatkuvan virran että pysyy asetukset muistissa. Ja nämäkin on siinä pioneerin alkuperäisessä johtosarjassa ei voi kytkeä väärin eikä oikosulkuun. Niin jostain kumman syystä kuulu räms ja ei tullu jatkuvaa enää eikä toimi kello eikä sisävalo ja jostain syystä hävis keskuslukon toiminta kuskin ovesta niin että ei mene ovet lukkoon siistä apukuskin ovesta menee kyllä kuskin ovi lukkoon. Ja kaikki sulakkeet on ehjiä. Ja mitään virhettä en siis todellakaan tehnyt olen kytkenyt radioja kymmeniä eikä mitään ongelmia. Radio siis toimii nyt kun kytki sen takas sinne virtalukon puolelle. Niin hämärä juttu että huh huh ??? Onko mitään vinkejä tai kokemusta vastaavasta?
 
Ota Sormi pois suusta ja yleismittari käteen....
Kytket virtapuolen johdot irti ja alat mittailemaan...
- ISO liittimen maa (musta) Suoraan auton runkoon, siis ei mihinkään johtoon vaan runkoon..
- ISO jatkuva virta (keltainen) Alkuperäisnipusta siihen johtoon mihin tulee +12, virtalukon ollessa sama missä asennossa..
- ISO acc johto (punainen) Alkuperäisnipusta siihen johtoon mihin tulee +12 kun avainta on käännetty yksi pykälä (acc). Tarkista että jännite tulee myös ON asennossa. Sitten vain kytkemään..

Jos ei toimi, niin Soitin huoltoon ja sormi takaisin suuhun.
Monesti olen tavannut kytkentöjä joissa on MAA kytketty väärin.
 
No kyllä mä noi kaikki tiedän ja olen mittaillu ja olen mittaillu tänkin illan olen sähkömies ammatiltani mutta tälläsen japanin ihmeen sähköjä en saa toimii ;) Ja mitään vikaa ei ole mankassa ollutkaan vaan jossain muualla on jatkuvaa virtaa ei tule vaan ainoastaan virtalukon kautta. Ja kaikki auton sulakkeet jotka on näkyvillä on mittattu huomennä täytyy mettästää kytkentäkaaviot että näkee miten ne vinosilmät on noita kytkeny kun hävii kello ja keskuslukko kuskinovesta kun laittoin jatkuvan virran kiinni. Eikä maassa ole mitään ongelmaa kun edellinen mankka toimi loistavasti ja jännite tulee virtalukolta niin mankka toimii. Ja siis en oo todellakaan ensimmäistä mankaaa kytkemässä. Vaan ihmettelen noitten vinosilmien kytkentöjä. Mulla kaveri rakentaa evo rallimitsuu se sano et mitsuissa on sähköt niin omituisesti et voi olla sulake keskellä kojelautaa tai semmosessakin paikassa missä sen ei todellakaan luulis olevan. En tiiä mitä tapahtu mutta huomenna metsästetään se kytkis ni rupee selvii :-\
 
Ei oo japanin ihmeissä sähköt mitenkään omituisesti ja sulakkeet kojelaudan sisässä!! :mad: Isäni on Mitsubishin huoltomies, ja kysäsin tosta onkelmasta, melko varma diagnoosi on että auton entinen omistaja on viritellyt omia sähkövirityksiä?? ???
 
Mulla on itselläni kans mitsu lancer 95 stw johon asensin uuden mankan ja tapahtui sama juttu keskuslukko ei toiminu muutaku vänkärin ovesta sisävalot ei palanu ja kello pimeänä. luulen et lancerissa on laitettu nuo toimiin siten etta kun laitat oven lukkoon mankka menee kiinni ja sisävalot sammuu sai siinä jonkun aikaa olla yleismittaria lukemassa lopulta pistettiin keskuslukko suoraan akulta jatkuvalla... muut johdot löydettiin. jos jostain saat käsiin ton sähkökaavion niin mielellään itsekkin haluaisin tietää mikä johto on mikin... ::)
 
Jep kiva kuulla että muillakin on ollu samanlaisia ongelmia. Soitin tänään tonne Mäkelän autoon Järvenpäähän. Sano että voi kopioida niistä kytkentäkaavioista ne mitä tarviin ku meen sinne kattoo. Piti tänään käydä mutta en kerenny. Kun saan ne haettua voin skannata ne ja laittaa nettiin jos siitä on apua.
 
itellä meni kans nii jotta räms ja sisävalo ja kello ei toiminu koska meni SULAKE. lanceris o ainaki kaks sulakeboxia toinen konepellin alla ja toinen kuskin jalkootilas jossa on kyseinen sisävalon ja kellon sulake ja se piti vaihtaa
 
nostellaas tää. On nimittäin täysin identtinen ongelma ku threadin aloittajalla -95 gli:ssä. Löytykö tohon ratkasua tai oisko kellää niitä kytkentäkaavioita skannattuna?
 
hmmm,ja minä luulin että olen ainoa kyseisen ongelman kanssa... :seina ;D itselläni katos samaiset sähkötoiminnot tuossa taannoin joten marssin mitsu korjaamolle ja otin niiltä sen korjaamokäsikirjan lainaksi ja voin sanoa että on niin huono kirja että jäi sähköt korjaamatta... :eek: mutta jos jollakulla on mielenkiinto riittänyt niin pitkälle,että vika sekä syy siihen on löytynyt niin olisi kyllä ihan mielenkiintoista kuulla siitä... ::) ps:yksi huolto hemmo antoi kyllä semmoisen vinkin,että kuskin oven sähköjen läpiviennistä voisi löytyä syy...
 
Mitä omia kokemuksia kyseisestä ongelmasta on, niin vois sanoa että eipä muistista löydy tapausta että autossa itessään olis vikaa. Useasti vika on tullut kun TSI-asentajat on kytkeneet radion, mikä onkin monesti tehty niin että täytyy oikein ihmetellä ihmisen ajatuksen kulkua!
Korjaamokirjoista sen verta, että ei ole yksikään kytkentä jäänyt epäselväksi sen takia että kirja muka olis huono, toki sitä täytyy ymmärtää, kaikessa kun on jokin juoni 8)
 
njooh,tietysti minäitsetämänasensin asentajat on aina oma juttunsa mutta itse olen kyllä törmännyt useasti sellaiseen tilanteeseen että vika on ollut siinä korjattavassa autossa... 8) ja mitä tulee siihen korjaus kirjaan,niin en viitsi tuon käyttöpirssin "korjaamisen opetteluun" käyttää viikonloppua.(ja jos näitten idän-ihmeiden juonen opetteluunkin täytyy käydä kirjekurssi tms. niin ehkä myyn tuon pois ja pitäydyn vanhemmissa saksalaisissa...) ::) ja mitä hyviin sähkökuviin tulee niin sen mitä olen kilpuri sierrojen(ford) sähköjä korjannut/muuttanut,niin niihin on lyötynyt aivan mielettömän hyvät ja selkeät kuvat(aiheeseen tutustuminen voi kannattaa),ja ei,en ole foortin mies vaan ajan kesät b-mallin asconalla... :peukku
 
Elä sie kuule kiroile! Kaikellaisia f- ja a-sanoja.. Tässähän vannoutunut riisikupisti alkaa saamaan kauhioita komplikaatioita ;D

Itse kyllä olen ehdottomasti jaappanialaisten sähkökuvien puolella. Eivät kyllä ole rautalangasta väännettyjä, mutta niistä näkee yleensä enemmän yksityiskohtia vähemmällä penkomisella.
 
jos kuskinpuolen sisälokasuojassa on rikkivikaa,niin kannattaa perehtyä siihen rengaskotelon yläreunassa piilevään johtonippuun.sieltä löytyi mukavia liitoksia ja poikki hapettuneita johtoja... :eek:
ja samalla hieman tutkiskelin vit..ilevia kaukovaloja,hmm,ilmeisesti se on ihan ominaista japanin autolle että. 1.pitkille on rele ohjaustehostajan säiliön alapuolella(säiliö ei varmasti ikinä voi vuotaa?..) 2.releeltä lähtee 0.75mm johto,joka menee pääsulake rasialle(kaukovalo sulakkeelle) ja sulakkeelta menee kaukovaloille 1.5mm johto(onko tässä mitään järkeä?)

nooh,oli miten oli niin sähköt on taasen kunnossa.
ja pahoittelen että aiheutin vannoutuneelle riisikupistille ylimääräisiä komplikaatioita sanomalla ääneen f- ja a sanoja(lähetä psykiatrin lasku vaikka tuonne GM:n suuntaan)... ;D
sommoro :peukku
 
Hävisi tuosta lancerista kokonaan kaukovalot.
Ja vian aiheuttaja oli tuo liitin mikä on kuskin puolella umpion takana (4kpl johtoja).

Lopulta kun riittävän kauan etsinyt silmään pisti epämääräisen näköinen liitin.
Tarkemmin tutkittuani se oli sulanut sisältänsä mutta päälle näkyi vain pientä sulamisvauriota.

Purin liittimen väkivalloin ja jokainen neljästä liittimestä oli aivan hapettunut ja yksi oikein kunnolla.

Laitoin liittimet kiinni ilman putsausta --> pitkät toimivat :D

Kokeilin johtoa liittimen kohdalta ja se lämpesi niin paljon, ettei pystynyt kunnolla koskea.

Eli kaikki liittimet poikki uudet tilalle kutistesukkaa päälle ja alle.

:peukku Taas toimii ! !

Kannattaa putsata ja voidella ajoissa ennenkuin koko liitin on sökö.
 
Takaisin
Ylös Bottom