kaksoismassa vauhtipyörä

indy700

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2016
Terve. Minulla on Lancer,2.0 DI-D instyle navi business,vm 2009.Ostin sen 2013 ja nyt on ajettu n.119000 km.
Jakohihnaremontti 114 tkm,merkkiliikkeessä tehty(Autotalo Hartikainen).Vaihteistoöljyt,jarrupalat 2015 syksyllä vaihdettu.Kaikki muut vuosihuollot
teetän tutulla autonasentajalla,toisessa merkkiliikkeessä halvalla(henkilökunnan korjaamoiltoina),eli huoltokirja on leimattu aina.Nyt kun on höpötetty vaikka mitä,kaksoismassa vauhtipyörän kestävyydestä,näissä volkkarin koneissa.Niin onko kellään ns.oikeaa kokemusta,että
millä kilometreillä niitä pitäisi ruveta vaihtelemmaan?Ainakin näin vähillä kilometreillä,ei ole vielä oireillut.Muutenkin auto on toiminut hyvin,
hyvä ajaa ja kulkee hyvin.Käytin Findieselillä,optimoinnissa 2013 loppuvuodesta.Huono puoli on yleinen sisämelu,kun vielä nyt on kesärenkaat
225/40 18,niin huutamalla saa suuniilleen puhua moottoritievauhdissa ja välillä sisätilojen muoviosat ääntelee.Alunperin kun olisivat panostaneet suunnitteluvaiheessa,auton äänieristykseen ja materiaalien laatuun,niin olisi ollut hyvä paketti.Tottakai radio kovalle,niin ei kuulu muuta melua tai jos on rahaa,niin ostaa ns.laatuauton,mikä ei tälle vauhdissa pärjää(kokeiltu on).
 
Vs: kaksoismassa vauhtipyörä

Kiihdytyksessä alkaa ravistaan tai liikkeelle lähdössä. Jossei softauksenkaan jälkee oireile niin ei suotta vaihtaa. Ei se laakista yleensä hajoa se kaksoismassa.
 
Vs: kaksoismassa vauhtipyörä

Kiitos tiedosta.Ei ole noita temppuja vielä tehnyt,oottaa varmaan suurempia ajomääriä.
Itse kun en revittelylähtöjä harrasta,enkä 6 vaihteella,90 km/h alempaa vauhtia aja,ihan vaan
vaihdelaatikon laakeroinnin toimintaa ajatellen.Kyllähän nykyiset dieselit ja bensaturbot,koeajoissa kulkee 50 km/h,6 vaihteella.
On se kumma,kun ei sitten autolehdet testaa sitä,kauanko pitää ajaa isoimmalla vaihteella alinopeutta,ennen kun on laatikko paskana.
Pääasiassa ajan työmatkaa,yhteensä 100 km/päivä.Suurin osa on moottoritietä,niin varsinkin iltavuorojen jälkeen tulee välillä,vedätettyä kone ns.terveesti punaiselle,jolloin karstat palaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom