kuinka monta 4x4 henkilöä?

M

mitsu L200

Guest
rupesi tuossa askarruttamaan että minkä verran"meitä" on,jos joskus sattuu olemaan jotakin tapahtumaa tai muuta alan väelle.ja miten tuo harratuneisuus,onko välillä tuska koittaa mihin pääsee vai onko vähän hiljasempaa?
 
Kaipa meitä on kerhoon jokunen siunaantunut mutta läheskään kaikki eivät ole kiesistään esittelyä väsänneet, toivottavasti eivät sentään häpeä omia ajokkejaan ;D

Omasta puolesta täytyy tunnustaa ettei ole tullut kokeiltua mihin kaikkialle tuon kanssa pääsisi, mutta on täällä päässyt 30cm syvässä lumessa jo ajelemaan, vaikkei se nyt vielä ole kyllä yhtään mitään :)
 
Tässä on yksi 4x4 äijä lisää. Kolmas pajero jo menossa. Olen aktiivinen offroad harrastaja. Ja kyllä pajerolla on ryvetty syvälläkin ja on sillä käyty koluamassa jos jonkinlaiset paikat ja ensi kesänä paikat vain pahenee tuon avattaressani olevan "uuden" maastohirmun myötä. :peukku
 
Mää kans  ;D ;D ;D...

Sen verran että nikki hämää, alla ei ole pick-up:ia vaan kuvan pajero jossa on nautarauta ja  johon tulossa lähi tulevaisuudessa:

nautarautaan vielä valosetti niin näkee ajella
- uudet 31" mutikat tulossa odottaa tallissa kesää, pitäsi olla 35" mutta ponnistetaan nyt matalalta ensihätään ;D
-taakse ainakin helmapalkit ja takapuskurin suoja, yllättäen vaiheessa  ;D
- työvalot ostettu, pitäis nekin asentaa ;)
-paljon muuta lisää..

hamassa tulevaisuudessa pajeroon:
- korin korotus rungolta
- vinssi
- kylkisuojat, ei vielä henno laikata helmoja pois  ;D
- kunnon panssarit pohjaan ja vaihteiston tukipalkin muutos matalammaksi
- vetokoukku irroitettavaksi(nyt matalalla kun mikäkin)
-(unelmana etu ARB)

Tossa kait noita haaveita ja unelmia, tekee sitä mukaan kun aika ja rahat antaa myöten, hitaasti jalostaa jalon kulkineen äärimmäisen hienostuneeksi mutta toimivaksi todelliseksi maastoautoksi  ;D ;D
 
Jep, tänään viimeksi lumiajoharjotuksia. Vielä kulkee, mutta saas nähä ku paiskaa 20cm lisää lunta, niin voi alkaa jo Pajerossaki meno hyytymään ;D , vai mitä mieltä on Mitsu L200?
Mitä oon aatellu tehä vielä koslaan, niin oikeestaan takajousi akselin päälle on ainut. Vinssi jo on, rautoja siellä täällä, 31x11,5x15 "mutiais looklike" renkaat (korkeempia en kyllä Pajeroon laittas jos ei saa välityksiä lisää) niin mitäpä tässä enää muuta ku kovaa ajoa.
 
jussi petskele se tämänpäivänen oli kyllä joku työtapaturma  :seina aamulla uudestaan k-vaaraan ja vaikka pakilla takasi ;)   
 
Hep!

Elikkä noista offaus-sessioista:viikoittain täytyy käydä testailemassa jotta pääsisköhän tuota kautta ;D ,kesät- talvet,harrastusta helpottaa että 20m kotipihalta alkaa ihan kohtuu maastot.

Ajokkina toimii noin suht.koht vakio Pajero, jotakin kuitenkin työstetty:

-33x12,5x15 MT
-Jousitus tuuninkia
-Ja tähän aikaan vuodesta kun tuota kuuraa alkaa olla yli 50cm lumiketjut on erittäin rock!

Ollut tähän asti aivan päivittäisessä ajossa mutta,tulevaisuudessa olisi suunnitelmissa siirtää kokonaan harrastus puolelle.
 
Mutikka sanoi
Ajokkina toimii noin suht.koht vakio Pajero, jotakin kuitenkin työstetty:

-33x12,5x15 MT

Mutikka: onko nuo sun 33" mutiaiset merkitty otteeseen? Jos on, niin menivätkö pelkällä muutoskatsastuksella vai jouduitko hakemaan AKE:lta luvan noille?
 
Otteeseen noita ei ole laitettu,onneksi meidänkin kylältä löytyy sen verran raggareita ettei ole seriffejä vielä jaksanut kiinnostaa liikaa...

Talvet ajeleskelen ihan noilla hakkapeliitta 10:llä koska IMHO niillä mennään paljon pidemälle näin lumen aikaan,ja ainakin pysytään paremmin tiellä.

Lupapaperit kyllä vois laittaa menemään koska työn puolesta ne "varmaan" menisivät läpikin.

MT:en toimivuutta voi katsella vaikka tuolta: :p

EDIT:
Toimimaton linkki pois...
 
Vai tämän verran on harrastuneisuutta että ei tähänkään kysymykseen viiti vastata, niin aika turhalta tuntus jotaki miitinkiä rueta touhuumaan. Puolenkymmentä tyyppiä, välimatkaa n700 km, järjestäppä siinä niin että on kaikkia lähellä. Ei hyvältä näytä.
 
Minä tuun mettämittinkiin mukaan kans, heti kun saan kampuran stefan vaihettua. Ajopelinä täysvakio (vielä) 85 pitkä+korkee Pajetin
 
Ja kyllä minäkin olen mukana, -89 lwb 3.0v6. Maastoa nähtiin viimeksi viikonloppuna oikein urakalla Pornbaisten ja Sipoon metsissä suunnistuskisassa.

Älkää nyt kuvitelko, että tuolla pärjäisi kisassa, kunhan olen mukana nauttimassa luvallisista ajopaikoista...

T Pasi
 
aktiivisesti pajerolla tai sukinamilla tulee offattua tosin patukka on aikalailla vakiota sorttia mutta sehän lisää vain haasteita ;D
 
Tässä yks pajero mies lisää (espanjaa osaavat sitten  :-X) eipä ole kummemmin tullu offailtua, mutta tossa metsästyshomassa on oiva peli metsäteillä. Ehkä tää harrastus on enempi painottunu tolle kunnostuspuolelle: kansi + takajouset jne.
Toki yhteinen tapaaminen kiinnostaa.
 
Tomi. T: ei suinkaan espanjaa vaan portugalia... jätettäköön kuitenkin sanomatta miksi pajeroa myydään myös MONTERO - nimellä ;)
 
::) sehän olis erittäin hienoa jos tuollaisen tapaamisen sais aikaiseksi; tässähän jo omalta osaltani kaipailin niitä "ennenvanhaan" järjestettyjä PajeroPäiviä...mukana kaikki 4x4 väki (L200,Pajerot,Delicat) :peukku
 
Jasse sanoi
mitä, eikös astroa hyväksytä? :)

Kyllä mun puolesta saa astraali tulla roikkumaan narun jatkona...voipahan sanoa että jaappanilaiset laatuautot näytti jenkille kaapin paikan  ;D ;D
 
L-200 sanoi
Jasse sanoi
mitä, eikös astroa hyväksytä? :)

Kyllä mun puolesta saa astraali tulla roikkumaan narun jatkona...voipahan sanoa että jaappanilaiset laatuautot näytti jenkille kaapin paikan ;D ;D

No kaippas noita mielipiteitä on monia ja kyllähän kinnerit on pirun hyviä autoja, mut sit ku voimaa haetaan ni on pakko kääntyä ameriikan suuntaan. Ja eurooppalaiset onkin tullu jätettyä vallan muiden harmiksi :)
 
Kyllähän tuonne vois lähtee rämpimään jos tuollainen safari/ajojutska järjestettäs (ei sitä ois pakko ihan karmeeta offia ajaa jos porukka ei haluu, mut joku miitinki ois ihan asiaa).. Pitäähän tuota autoa käydä ulkoiluttamassa joka päivä  ;)..
Vinssin laittoa keulalle ois suunnitteilla ja samoin pitäs lisää valoa saada. Renkaat on jo hommattu ja otteeseen merkitty kuten allekirjoituksesta näkyy.
 
Ja onhan meillä täällä näitä hieman rakenneltujakin pajeroita/L200:ia, joita voisi mahdollisessa tuollaisessa tapahtumassa käyttää vinssiautoina ja suunnannäyttäjinä. ::)
 
Kai minäkin jonkinlainen 4X4 henkilö olen... välillä jopa 6X6 tai 8X8 mutta ne vehkeet ei ole mitsun tuotantoa...


Mutta uskon vakaasti että Suomenkin kokoisessa kansakunnassa on aikaa ja resursseja käytetty myös paljonkin turhempaan kuin 4X4 henkisten Mitsubishi maastoautoilu tapahtumaan.

Niin ja minähän ajan vain tietä pitkin! Mutta joskus sillä tiellä edeltävä ja ainoa kulkija on ollut metsätyökone :)
 
natti_jussi sanoi
Niin ja minähän ajan vain tietä pitkin! Mutta joskus sillä tiellä edeltävä ja ainoa kulkija on ollut metsätyökone :)

Menee hieman OT, mutta kyllä minullekin nuo 8x8 & 6x6 koneet ovat tuttuja. Päivittäinen työkalu on nimittäin Timberjack 1110 D. ;)

Asiaan palatakseni, tuollaisessa yhteissafarissa on ongelmana vaan se, että ilman maanomistajan lupaa ei ole paljon asiaa lähteä isolla porukalla maastureita metsiin ajamaan. Eli pitäisi löytää joku ajoalue, jossa saisi luvan kanssa ajaa tai sitten osallistua johonkin isompaan safaritapahtumaan esim. Lapland Trophy tai Warn Trophy ja pitää sitten siellä miitti Mitsubishien kesken. Suomen Land Cruiser klubi järjestää kesäkuussa yhdessä Psoryn (Pohjois-Suomen Offroad ry) kanssa tuollaisen safarin land cruiserien kesken Raajärvellä Kemijärven kupeessa. Tuossa happeninkissä on tosin se hyvä puoli minun kannalta, että koska olen Psoryn jäsen, niin saan osallistua pajerolla tuolle kyseiselle reissulle, kuten kaikki muutkin Psoryn jäsenet automerkistä riippumatta. Pääsee sitten siellä näyttämään Toyota-miehille, että kyllä pajerokin metsässä kulkee. ;D Mutta pointti siis on, että kannattaisi järjestää porukka-safari yhdessä jonkun offroad-seuran kanssa heidän ajoalueilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom