läpsätystä/nakutusta?

M

minttu

Guest
eli hinattiin pajerolla eilen noin 1200kg yhdistelmää jotain 250km, ja kuski (kaikesta nalkutuksestani huolimatta) hinasi mennen tullen liian pienillä kierroksilla, siis esim vaihtoi vaihteen liian aikaisin ja lähti kiihdyttämään alle 2000 kierroksesta. ruma meteli :( ja nyt koneesta kuuluu ruma ääni, sellainen flaflaflaflaf. ja ehkä pikkuisen sirinää ja säksätystä. (hitto mä oon huono näissä..)
läpsättävä ääni ei kuulu vapaalla vaihteella, pieni sirinä kyllä.
vaihdetta vaihtaessa ääni loppuu ei silleen seinään vaan vaimentuen.
olipas taas epäselvää :-[ yrittäkää kuitenkin.. :-\

öljyt on vaihdettu 3000km sitten ja tankkaan jetillä. jos noilla nyt on mitään väliä.

nimim. nyljenkö kuskin?
 
Sirinä vois kuulu kytkinlevystä(vaimennusjouset vain hiukka löysät), sitten tuo läpsätys: kuuluuko vapaalla jos pistää moottoriin kierroksia, muuta ei osaa tuosta kysyä. Jos pakosarjan tiivisteen vilkasis.

Ai niin: nylkemisen kannalla :)
 
No nyt se sit alkaa ::) Toivotaan, että ei ole kallista, mutta kokemuksesta oppineena on nuo äänet aina ikäviä !
kihnunkihnun .... Skriiiiii .... poks!

tuo kuvasi jakohihnan kiristysrullan akselin katkeamista, jonka seuraamuksena kansi vaihtoon (totaalituho) viime syksynä.

Mutta joka tapauksessa kannattaa välttää ylimääräistä ajoa ( yleensäkkin ajamista kyseisellä kulkimella ) kunnes syy on selvillä. Jottei tuho moninkertaistu !

Nylkeminen kannattaa aina, jopa varmuuden vuoksi ;D
 
kardaanin ristikoita vois kattella ja sitte se vian kuvauksen ::) perusteella kallistuis vaihdelaatikkoon....

Ja juu nyljetään.... kun ei kerran nalkuttamisesta huolimatta uskonu... ;D
 
Nuo yllättäen koneesta kuuluvat äänet valitettavasti yleensä meinaavat lovea lompakkoon. :(
Nopsa veikkaus. Venttiili/kansi vika.
Kylläkään kansi/venat eivät pitäisi hajota jos ovat kunnossa vaikka vetäisi 1000km kivitaloa tyhjäkäynnillä. :)
Voihan tuo tietysti olla niin viatonkin vika kuin pakoputki ;) ;)
Eli kuskia ei kannata nylkeä olisi lojahtanut ennemmin tai myöhemmin....
 
todennäköisesti kuulemma rullanostaja (tässä vaiheessa minä nyökyttelin että jaa, just se) ja korjata ehtii aikaisintaan viikon päästä.
nyt ajellaan volkkarin -86 bussilla. oranssi 8)
 
ne keinut maksaa kouvolan moottorikoneistamos muistaakseni 200€ srj

mutta nylje silti ::)
 
Kerhon "pajero-osaston" kannattaisi alkaa hieromaan jotain kanta-asiakkuus sopimusta Kouvolan moottorikoneistamon" kanssa. Olen minäkin nimittäin sinne yli 4k€ luovuttanut ::)

Joku silloin "nylki" minua, mutta nylkekää toisianne, jos siltä tuntuu ;D
 
huomenna katsomaan jos hovikorjaaja ehtisi ottaa naperon hoitoon. se mies ei onneksi nylje :)
 
Todennäköisesti on vaihdelaatikossa se vika.. Se ei kestä todellakaan vääränlaista kuskia.. :p Isänkin pajerolla on ajettu jo reilu 500 tkm ja vaihteistossa ei oo mitään vikaa ilmenny ja on vedetty vaunua todella usein.
 
Takaisin
Ylös Bottom