Lancer takakontin kosteus

antiikkia

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2008
Lancerin takakontiin pääsee vettä. Vettä on kaikissa pinnoissa takakontissa. Takakontin ala-osa, se jossa on vararengas, on välillä vedestä ihan märkänä. Pitäiskö takakontin pohjassa oleva reikä olla koko ajan auki. Mutta jos se on koko ajan auki niin silloinhan kosteutta pääsee vesikelillä ja talvella sitä kautta takakontiin? Mitään selvää reikää takakontin luukussa tai sen reunoilla en ole huomannut ja koska kosteutta on tasaisesti joka puolella sekein viittaisi siihen, ettei vesi pääse takonttiin mistään reiästä. En keksi muuta syytä kuin että luukun tiivisteet vuotaa. Mutta toisaalta koska kosteutta on tasaisesti joka puolella, ilmiö vaikuttaisi kondensoitumiselta? Tällaista ilmiötä ei ole ollut missään muussa autossa, onko tämä joku Lancerin tyyppivika?
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

antiikkia sanoi
Lancerin takakontiin pääsee vettä. Vettä on kaikissa pinnoissa takakontissa. Takakontin ala-osa, se jossa on vararengas, on välillä vedestä ihan märkänä. Pitäiskö takakontin pohjassa oleva reikä olla koko ajan auki. Mutta jos se on koko ajan auki niin silloinhan kosteutta pääsee vesikelillä ja talvella sitä kautta takakontiin? Mitään selvää reikää takakontin luukussa tai sen reunoilla en ole huomannut ja koska kosteutta on tasaisesti joka puolella sekein viittaisi siihen, ettei vesi pääse takonttiin mistään reiästä. En keksi muuta syytä kuin että luukun tiivisteet vuotaa. Mutta toisaalta koska kosteutta on tasaisesti joka puolella, ilmiö vaikuttaisi kondensoitumiselta? Tällaista ilmiötä ei ole ollut missään muussa autossa, onko tämä joku Lancerin tyyppivika?

Ainakin jos on CB kori, niin takavalojen tiivisteet kannattaa tsekata. Sieltä tulee aika paljon vettä, jos ne on viturallaan.
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

AntiDrizztus sanoi
Ainakin jos on CB kori, niin takavalojen tiivisteet kannattaa tsekata. Sieltä tulee aika paljon vettä, jos ne on viturallaan.
Samaa olin itsekin takaa hakemassa, mutta toi korimalli jäi auki. Jos on cb lanseri/evo 1,2,3 niin kannattaa tsekata lamppujen tiivisteet ja tarkistaa samalla takaluukun pohjan ja takaseinän välinen peltisauma, joka voi olla kans aika kokkelia pahimmassa tapauksessa.
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

Omassa -83 lankussa oli ainakin juuri tuo takavalojen tiiveys, rankemalla sateella norona tulee konttiin. Matto pahvit ja tavarat olikin täysin homeessa alle kk:ssa.
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

Aikanaan tuli omaan 1980-malliseenkin vettä takavaloista. Loppui siihen kun tiivisti lamput.
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

kyse on -89 GL 1.3 4D 2WD. Muuten hyvä auto, mutta takakontti tosiaan homehtuu. Kaikki pelli on ehjät. Kosteutta pääsee myös sisätilan puolelle, takapenkin pehmusteet on myös märkänä. Ja minua ihmetyttää se, että kosteutta on ihan tasaisesti joka pinnalla, mistä sitä tippuu alas, pohjan vanerilevy on homeessa ja märkäna koko ajan ja samoin pohjalla, missä vararengas on, on välillä senttien vesikerros.

Pitää tarkistaa takavalojen tiiviys koettaa ajaa pohjan vedenpoisto-aukko auki, jos se auttaisi asiaa.

Kiitoksia neuvoista.
 
Vs: Lancer takakontin kosteus

Mitenkä tuossa on ilmanvaihdon poistoaukot? Parissa autossa moinen ongelma on johtunut siitä että sisätiloista lämmin ja kostea ilma puhalletaan takakontin kautta ulos. Jos nämä poistoaukot alkavat tukkeutua lehdistä/koivunsiemenistä tms. töhnästä niin se kostea ilma jää konttiin ja kosteus kondensoituu sinne kaikkiin pintoihin. Vuotojen hakemisessa auttaa kaveri ja vesiletku. menet itse takakonttiin lampun kanssa ja kaveri laskee letkusta vettä kaikista mahdollisista vuotokohteista. Tällä tavoin näkee mistä vuotaa. Verhoilut tosin pitää purkaa pois edestä.
 
Takaisin
Ylös Bottom