legnum ayc

j4n1

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2012
Sijainti
Joensuu
Yritin ettiä haulla mutta enpä löytänyt.. vr4 legnum eka mitsu itellä niin ei oo kokemusta, niin mikä tuo ayc on kun en selvää vastausta oo löytänyt.....
 
Vs: legnum ayc

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Yaw_Control
 
Vs: legnum ayc

j4n1 sanoi
englantii en puhu enkä ymmärrä..
Nopeasti sanottuna: hydraulinen lukko perämurikassa.
Auton oikeassa takakulmassa auton alla. Sähkömoottori pyörittää pientä hydraulipumppua, joka tekee lukolle painetta. Sähköinen ohjaus hoitaa solenoidiventtiileitä, jotka avautuvat/sulkeutuvat kun ohjausyksikkö käskee. Pumpun hydrauliöljysäiliö on takakontissa oikeessa nurkassa, säiliön pinta katsotaan kylmänä (auto seisonut vähintään tunnin) ja silloin lähellä maksimia pinta.
Sähköinen ohjaus tutkii:
- kaasun asentoa
- ohjauspyörän asentoa
- pyörien pyörimisnopeuksia (ABS:n kehien avulla)
- kiihtyvyyksiä kiihtyvyysantureiden avulla

nopeesti sanottuna noin, saa korjata ;D

vinkki englantilaisten sivujen kääntämiseen (google kääntäjä)

http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT

ja hakukenttään kopioit esim tuon ayc osoitteen: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Yaw_Control

ja saat tulokseksi:
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FActive_Yaw_Control :peukku
 
Vs: legnum ayc

onkos sitten ihan normaaliii kun pyörät lyö tyhjää niin syttyy ne ayc palkit
 
Vs: legnum ayc

j4n1 sanoi
onkos sitten ihan normaaliii kun pyörät lyö tyhjää niin syttyy ne ayc palkit

Kyllä. Ne valot ilmaisee AYC on toiminnassa. Saat valon/valot syttymään jo tiukalla käännöksellä. Ei siis tarvii välttämättä suditella.
 
Vs: legnum ayc

lancer evo-r sanoi
Kyllä. Ne valot ilmaisee AYC on toiminnassa. Saat valon/valot syttymään jo tiukalla käännöksellä. Ei siis tarvii välttämättä suditella.
Pelkkä moottoritievauhdissa tehty nopea ohjausliikekin saa 1-palkin nousemaan yleensä. Ja myös "nimismiehen" kiharalla soratiellä saa pikkuvauhdissakin joskus palkin näkyviin. Sittekun suttaa kunnolla niin syttyy 3 palkkia. Ja jos on AYC vika niin AYC + TCL (jos on) valot alkaa vilkkumaan koko ajan.
 
Vs: legnum ayc

Ja siihen kannattaa varautua että punainen ayc-vikavalo syttyy kesäkuumalla, tai sitten
esim. kun talvella ajat lämpöseen parkkihalliin ja sieltä sitten pakkaseen.
Hieman jo kulahtanut pumppu ei jaksa tuottaa tarpeeksi painetta, ja nämä lämpötilavaihtelut
ilmeisesti liittyy öljyn viskositeetin muutoksiin?

valo ei poistu itsestään, akkukaapeli pitää irroittaa hetkeksi.

Pumppuihin saa säädettäviä painekytkimiä joilla ostetaan pari vuotta lisäaikaa.
 
Vs: legnum ayc

Kalle-koo sanoi
Ja siihen kannattaa varautua että punainen ayc-vikavalo syttyy kesäkuumalla, tai sitten
esim. kun talvella ajat lämpöseen parkkihalliin ja sieltä sitten pakkaseen.
Hieman jo kulahtanut pumppu ei jaksa tuottaa tarpeeksi painetta, ja nämä lämpötilavaihtelut
ilmeisesti liittyy öljyn viskositeetin muutoksiin?

valo ei poistu itsestään, akkukaapeli pitää irroittaa hetkeksi.

Pumppuihin saa säädettäviä painekytkimiä joilla ostetaan pari vuotta lisäaikaa.
Mulla poistuu kyllä punainen valo kun käyttää auton sammuksissa. Mulla on ilmennyt tota valon palamista talvella ja sitten kosteilla keleillä. Öljyjä en oo vielä vaihtanut, auttaisko asiaan? Mietiskellyt että voisiko kostean kelin valon syttyminen johtua jostakin kontaktihäiriöstä.
 
Vs: legnum ayc

PetuS sanoi
Mulla poistuu kyllä punainen valo kun käyttää auton sammuksissa. Mulla on ilmennyt tota valon palamista talvella ja sitten kosteilla keleillä. Öljyjä en oo vielä vaihtanut, auttaisko asiaan? Mietiskellyt että voisiko kostean kelin valon syttyminen johtua jostakin kontaktihäiriöstä.

sama mulla oli ex autossa että kosteel kelil sytytti mut sammui kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Teki noin 3krt vuodes niin en jaksanu stressata.
 
Vs: legnum ayc

tota ei onneks itellä ole ollut, ainoastaan nyt kesällä temppuili mutta vika löytyi muualta
 
Vs: legnum ayc

ihme, itellä ei ole ollut mitään ongelmaa millään kelillä, vaikka auto seisookin viikon päivät lämpimässä tallissa, vesisateessa tai pakkasessa yms lämpötilan vaihtelut.

Koputetaan nyt puuta kuitenkin ;D ;D
 
Vs: legnum ayc

TPS piuhat löysällä, oli joku joskus laittanut sen lukkosokan väärin siihen.
 
Vs: legnum ayc

Missäs nää palkit pitäs näkyä?mul ei ainaskaa näy mitään palkkeja ja lusitonestoo ei tossa kyl ole...onkos näis sitte erinlaisia periä olemassa..vm ol 01 ???
 
Vs: legnum ayc

ilkka78 sanoi
Missäs nää palkit pitäs näkyä?mul ei ainaskaa näy mitään palkkeja ja lusitonestoo ei tossa kyl ole...onkos näis sitte erinlaisia periä olemassa..vm ol 01 ???

Ei niitä voi olla huomaamatta, joten sulla on type-v malli. Eli on ayc-perällä ja ilman.

06872i_20.jpeg
 
Vs: legnum ayc

ilkka78 sanoi
:seina ..ok kiitos mut mitäs sitte vaik lyö suttua kunnolla ei pala valo??
eli onko sulla mittaristos tota AYC-tekstiä ollenkaa? Kuten em.valokuvassa näkyy?
(onkos muuten että type-V:ssä ei lue tota mittaristossakaan?)
 
Vs: legnum ayc

Jees piti vielä käydä erikseen kattoo ja ei oo ayc merkkiä ollenkaa,no sit herää kysymys et mitä eroo noissa perissä on,ilmeisesti tää mun perä(auton)olis sit huoltovapaampi?
 
Vs: legnum ayc

ilkka78 sanoi
Jees piti vielä käydä erikseen kattoo ja ei oo ayc merkkiä ollenkaa,no sit herää kysymys et mitä eroo noissa perissä on,ilmeisesti tää mun perä(auton)olis sit huoltovapaampi?
Huoltovapaampi mutta myös lukoton perä.
 
Vs: legnum ayc

no ei meikäläisen rallitaidoilla lukkoja tarttee:)mut kiitos tää valjastaa mua enempi legun olemukseen
 
Takaisin
Ylös Bottom