Mikä merkillinen käyttönappula

GLSpajero

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2005
95 GLS:ni kojetaulussa ,ratin oikealla puolella, pyyhkimien käyttöviiksen alla/ takana on moottoriantennin nosto-lasku kytkimen vieressä merkillinen nappula/kytkin. Tietäiskö kukaan kollegoista mikäköhän moisen tarkoitus on, manuska ei tunnista moista ollenkaan. Kykimessä on ikäänkuin lasinpyyhkimen kuva.merkkivalo syttyy kun se laittaa päälle ja jokin rele napsahtaa muttei mitään näkyvää tunnu tapahtuvan. ???
 
Tiedän että kuulostaa epäloogiselta, mutta joissakin autoissa tuolla logolla varustettu nappula ohjaa sivupeilien lämmitystä. Tarkkailepas seuraavana pakkasaamuna...
 
Varsin loogista, mutta sivupeilien lämmitys ohjautuupi takalasin lämmittimen namiskan kautta. Täytynee tosin kokeilla kytkeytyykö se pois tuosta..!
 
Itse ihmetellyt samaa. Onko GLS-mallissa tuulilasin alareunan lämmitystä? Omaani on tuulilasi vaihdettu tarvikelasiin, joten sitä ei ole enää jos sellainen alunperin on ollut.
 
Mites tuo keksintö muuten toimii? Estääkö se siis ihan oikeasti pyyhkimien kökkööntymistä, vai jääkö vain kauniin ajatuksen asteelle?
 
Juuh.. elikkäs tuulilasin alareunan tai siis pyyhkijöiden lämmitinhän se on.. Tuulilasin alareunassa kulkee sellanen lanka ja kun nappulaa painaa lasi lämpenee aivan niinkuin takalasikin (eri nappulassa).. Lasi (pyyhkijät) pysyvät minulla ainakin ihan sulana vaikka tulis mitenpaljon lunta/muuta töhnäää niitten päälle.. Parkissa ollessa (jos se lämmitin päällä) voi huomata höyryn nousevan ja jos sitä lasia nykii vaikka ulkopuolelta se on mun mielestä ainakin pirun lämmin vaikka on kovakin pakkanen..
Yhren tuulilasin tuohon naperoon vaihtaneena voin sanoa ettei tuo lämmitettävälasi ole niitä halvinpia malleja ja siksipä kuulmemma jotkut jotka vaihdattavat lasin naperoonsa ostavat ihan tavallisen lasin eikä tuota hienoa lämmitettävää lasia vaikka kytkin sille autosta löytyisikin.
 
Takaisin
Ylös Bottom