Mistä näitä sikiää.?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=nayta_tuote&id=3

Tuolla myös muutamia muita,mm bensankulutuksen pienentävä/tehoo tuova "magneetti",jonka asennuksessa huomioitava tukeva kiinnitys NIPPUSITEILLÄ..
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

"Auton takaosaan asennettavat pienet sensorit lähettävät ultraviolettiradioaaltoja"

Ultraviolettiradioaaltoja. Todellakin. Niitähän tämä maailma tarvitsee! En Käsitä Kuinka Olen Aikaisemmin Tullut Toimeen Ilman Tätä Keksintöä!
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

Kyllä minulla on ainaskin 5kg:n sinkkianodit jokaisessa pyöränkotelossa, eikö teillä ?

Autotehtaiden salaliittohan tuo on, että tuotteet eivät menesty. :peukku
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

Itse asiassa sinkin suojaava vaikutus perustuu siihen että sinkki on rautaa epäjalompi metalli ja toimii "uhrianodina" syöpyen itse pois. Mutta en pirullakaan käsitä mihin siinä sähköä tarvitaan!!! :nykii Ja biltema myy sinkkianodeja paljo halvemmalla. Ei niihin anodeihin veneissäkään mitään sähköä vedetä akusta. Kyllä se toimii ihan itellään. Olis mielenkiintosta joskus kokeilla auttasko muutama sinkkianodi jotain auton korissa. Se vaan vaatii käsittelemättömän kontaktipinnan. Toimiskohan se silti jos sihen vetäis maalin ja massan päälle?
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

Gallu sanoi
Itse asiassa sinkin suojaava vaikutus perustuu siihen että sinkki on rautaa epäjalompi metalli ja toimii "uhrianodina" syöpyen itse pois. Mutta en pirullakaan käsitä mihin siinä sähköä tarvitaan!!! :nykii Ja biltema myy sinkkianodeja paljo halvemmalla. Ei niihin anodeihin veneissäkään mitään sähköä vedetä akusta. Kyllä se toimii ihan itellään. Olis mielenkiintosta joskus kokeilla auttasko muutama sinkkianodi jotain auton korissa. Se vaan vaatii käsittelemättömän kontaktipinnan. Toimiskohan se silti jos sihen vetäis maalin ja massan päälle?

Kokeile ja ilmoita meille sitten.. ;) :peukku

""""Asensin myös emännän autoon kaksi paria palikoita MB 230 E. Ennen asennusta automaatti ei toiminut koska voima loppui kesken eli oli hengetön. Nyt kun esim. laatikko vaihtaa kolmosesta neloseen tuntee ja huomaa eron."""" joo varmaan... kaikken maailman rahastus keinoja..
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

Gallu sanoi
Itse asiassa sinkin suojaava vaikutus perustuu siihen että sinkki on rautaa epäjalompi metalli ja toimii "uhrianodina" syöpyen itse pois. Mutta en pirullakaan käsitä mihin siinä sähköä tarvitaan!!! :nykii Ja biltema myy sinkkianodeja paljo halvemmalla. Ei niihin anodeihin veneissäkään mitään sähköä vedetä akusta. Kyllä se toimii ihan itellään. Olis mielenkiintosta joskus kokeilla auttasko muutama sinkkianodi jotain auton korissa. Se vaan vaatii käsittelemättömän kontaktipinnan. Toimiskohan se silti jos sihen vetäis maalin ja massan päälle?

Juu sinkityksen idea on juurikin tuo, että sinkki on epäjalompi ja toimii anodina metallin pinnassa.

Mutta erona sähkö- ja kuumasinkityksellä on sen tavassa "tartuttaa" se metallin pintaan. Sähkösinkityksellä saadaan tasainen, nätti pinta, joskaan ei niin pitkäaikasta suojaa. Kerrospaksuus on siellä 10 mikromillin tietämillä.

Sitte taas yleisin, eli kuumasinkitys, tehdään sille tunnetulla tavalla, eli sinkitettävät kappaleet upotetaan ~450 C sinkkikylpyyn. Noihin kerroksen paksuudeksi tulee jotain 50 ja 110 mikromillin kieppeillä.

Sitte on vielä kolmaskin, eli ruiskusinkitys, siinä se sinkki ruiskutetaan paineilmalla metallin pintaan, mutta siitä nyt ei sen enempiä varmaan tarvi selitellä :) Kaikki nuo tavat ovat yhtä toimivia, mutta käyttökohde ja -ympäristö ratkasee sen "oikean".

Sinkkihän suojaa paljastakin metallia jossain määrin. Eli jos sinkitetyn korin maalipintaan tulee naarmu, joka repii pinnan rikki metallille asti, ympärillä oleva sinkki suojaa yleensä sitäkin. Ton jotku on varmaa huomannukin vaikka kiveniskeytymissä konepellissä jne, kun ei lähde ruostumaan sen pahemmin vaikka pinta on pellillä. Yllättävänki isoja naarmuja ja repeymiä sinkki pystyy pitämään ruosteettomana :)
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

robson sanoi
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=69869407 Onhan tuota joo kaikennäköistä, pidentää sytystulpan valokaarta ja pienentää kulutusta, päästöjä ja lisää tehoa...

"Moottori käynnistyy helpommin. Auto voidaan käynnistää helpommin kylmällä säällä, aamulla tai yöllä. "

Ilmeisesti kylmänä talvipäivänä apua ei kuitenkaan ole?

"F-16 tehostaa myös hevosvoimia."

Hevosvoimien määrä ei siis nouse, mutta ne ovat tehokkaampia.

Mahtava tuote :)
 
Vs: Mistä näitä sikiää.?

Oujee, http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=69869407 nyt äkkiä kimppatilausta menemään!
Siis tehostaa hevosvoimia??? Siis lisää niitä vai ruokkii hevoset! :p ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom