Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

AjoKoira

Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2008
Sigma lähti ja tilalle tuli tuollainen farkku Galant automaattilootalla ja 2.4 litran koneella.

Kun ei tietoa ole onko tuo EGR tulpattu vai ei tai koska kaasuläppäkotelo viimeksi putsattu niin sellainen homma tarvisi tehdä.

Itse en autoista ymmärrä sen enempää kuin naisista, niin löytyisikö Hämeenlinnan tienoilta osaavaa ja motivoitunutta kaveria joka voisi tuon homman tehdä (erikseen sovittavaa korvausta vastaan luonnollisesti)?

Voi vastailla tänne, laittaa yksityisviestiä tai koodia numeroon O45-633555seitsemän

T, Jesse
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Purat vain ilmaletkut pois läppärungon edestä niin näet jo siitä melko varmasti mikä on imusarjan tila. Omassa oli jo läppäkin ihan karstassa, toki jos käännät läppää niin näet valolla myös imusarjaan, muistaakseni piti johdot olla irti ja virat poissa kun käsin läppää kääntelee.

Imusarjan putsaus on astetta paska homma, ite pesin sitä yhden päivän koneistamolla lipeä pesukoneessa ja välillä hankasin pulloharjalla, kaavin puukolla ja kaikella mahdollisella työkalulla millä vain sai paskaa irroitettua. Ja kun vielä seuraavana päivänä paloja irtoili imusarjan sisästä, niin liotin kuumassa fairy vedessä, kun ei muutakaan litkua löytynyt siihen hetkeen ja päästelin välillä painepesurilla moskaa irti.

Uuden egr tiivisteen teetätin polttoleikkaus pääkkösellä kuparista vesileikkaimella, yhtään ei ole enää jäljellä mr.mmc haki viimeisen kuparisen, häneltä voisi kysellä onko se käytössä vai joutavana, taisin pari rosteri tiivistettä laitta samaan matkaan mutta niiden kanssa tulee tod.näk. tiiveys ongelmia.

Tämähän ei ole myyntipalsta mutta multa löytyisi putsattu imusarja jos et jaksa itse omaasi puhdistaa, oisko 70e + postit pvata@saunalahti.fi
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Jees täytyy katsoa kun tästä flunssalta ja kiireiltä kerkee että miltä siellä nyt sitten näyttää.... Ei ole oikein itsellä tiloja/mahdollisuuksia/osaamista alkaa enempiä räpeltää tai putsaamaan tms.

Pidetään mielessä toi että sulta löytyis putsattu malli nurkista, jos on ihan tuhannen skeidassa toi oma niin vois vaikka harkitakin.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

On mulla ne levyt, eivät käyneet lancerin tulppaamiseen joten vapaana ovat
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Levyt kiinnostaa kunhan saan katsottua onko tossa jo sellaiset vai ei ;D
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

tuon näköistä siellä voi olla jos oikein pahaksi päässyt

30072011202.jpg


http://www.saunalahti.fi/~pvata/Galant/

Linkissä pari muutakin kuvaa.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Hyvältä näyttää :p

Täytyypi ottaa asiaksi nyt tarkastaa. Sen verran pahalta nuo meinaan näytti ja omalla jo 350 000 rullattu niin ......
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Pvata sanoi
Uuden egr tiivisteen teetätin polttoleikkaus pääkkösellä kuparista vesileikkaimella, yhtään ei ole enää jäljellä mr.mmc haki viimeisen kuparisen, häneltä voisi kysellä onko se käytössä vai joutavana, taisin pari rosteri tiivistettä laitta samaan matkaan mutta niiden kanssa tulee tod.näk. tiiveys ongelmia.

Itse laittelin tuossa pari-kolme vuotta sitten rosterilaipalla tukkoon tuon EGR-hässäkän samaisesta autosta ja koneesta, mittarissa oli tuolloin 237tkm (ja oli paikat suorastaan neitseelliset tuohon kuvaan verrattuna!) Kolme kertaa katsastanut (viimeksi tänään) ja ainakin vielä on pysynyt tiiviinä kun on päästöistä mennyt läpi erinomaisin tuloksin. Kaiken A ja O tuossa on ominaisuuksiltaan hyvä tiivisteliima/massa, itse käytin noin -55 -- +300 astetta kestävää tavaraa ja hyvin on tuntunut pysyvän.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Ei meillä tainnut vielä tuossa vaiheessa olla edes 300tkm tai jos oli niin hyvin vähän päälle. kun paaliin mennessään oli jotain 330-350tkm vasta ajettu. Kupari tiivisteen kanssa ei tartte liimoja eli siinä mielessä mukavampi, mutta liimojen kanssa tosiaan ne toimii hyvin.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Asia selvitetty ja paskanenhan tuo kaasuläppäkotelon menoaukko nyt ainakin on.... Eli siivota tarvis. Ilmeisesti sen verran kuranen homma ettei kukaan foorumilaisista ollu innokas korvausta vastaan tota mun menopeliin hoitamaan?

Starttia tähän ei taida pystyä liian helposti vaihtamaan? Kun välillä aamuisin käy silleen, että ei lähde pyörittämään starttia ollenkaan (naksutus kuuluu) mutta x-määrän kertoja kun yrittää käynnistää niin lähtee. Koko päivän tämän jälkeen toimii hienosti. Solenoidilta taitaisi vaikuttaa ymmärrykseni mukaan? Korjatun startin jo hankinkin kun halvalla sai, kun olettaisin että siitä johtuu.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

AjoKoira sanoi
Asia selvitetty ja paskanenhan tuo kaasuläppäkotelon menoaukko nyt ainakin on.... Eli siivota tarvis. Ilmeisesti sen verran kuranen homma ettei kukaan foorumilaisista ollu innokas korvausta vastaan tota mun menopeliin hoitamaan?
Mulla olis talli tunnin päässä hämeenlinnasta, voihan sitä tulppaushommaa ja startin vaihtoa katsoa. Tai sitten voidaan tupakoida ja hieroa hattua, kun mikään ei onnistu. :D
Tässäkin lienee startti imusarjan alla, koneen takana, ei ole kivoin homma vaihtaa välttämättä, mutta ei mikään tekemätönkään paikka.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Peksih kanssa keskustelu menossa tuosta putsaamisesta/tulppaamisesta. Katsotaan saadaanko aikatauluja sovitettua.

Startin vaihdosta ei Peksih:n kanssa vielä puhetta ollut.

Joten katsotaan miten tilanne kehittyy niin palataan tommyz asiaan !
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

AjoKoira sanoi
Peksih kanssa keskustelu menossa tuosta putsaamisesta/tulppaamisesta. Katsotaan saadaanko aikatauluja sovitettua.

Startin vaihdosta ei Peksih:n kanssa vielä puhetta ollut.

Joten katsotaan miten tilanne kehittyy niin palataan tommyz asiaan !
Hyvähyvä, pistele yv. jos tilanne tulee! :peukku
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

tommyz sanoi
Mulla olis talli tunnin päässä hämeenlinnasta, voihan sitä tulppaushommaa ja startin vaihtoa katsoa. Tai sitten voidaan tupakoida ja hieroa hattua, kun mikään ei onnistu. :D
Tässäkin lienee startti imusarjan alla, koneen takana, ei ole kivoin homma vaihtaa välttämättä, mutta ei mikään tekemätönkään paikka.


Startti on GDI Galantissa pakosarjan alla ihan mukavan näköisessä paikassa, en jaksanut edes irroittaa tuosta paaliin menneestä autosta vaikka ehkä olisi kannattanut.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Ei se startin vaihto ole paha rasti. Itekin luulin sen olevan vaikeaa, mut ei ollut. Lämpöpellin kun ottaa pakosarjan päältä pois niin homma selkenee huomattavasti.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Imusarjan ja kaasuläppäkotelon tiivisteet olisi tilattuna, vielä tarveisi jostain saada EGR:n tulppaus laippa. Mistäköhän sellaisen saisi.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Wlooffy sanoi
Imusarjan ja kaasuläppäkotelon tiivisteet olisi tilattuna, vielä tarveisi jostain saada EGR:n tulppaus laippa. Mistäköhän sellaisen saisi.

Esim. kupari- tai rosterilevyn palasta (n. 1-2mm) leikkelet EGR:n tiivistettä hyödyntäen sopivan muotoisen palikan. Ja tiivistys jollain kuumaa ja kylmää kestävällä tiivistemassalla. Omissa taitaa olla jotain +300 --- -40 astetta kestävää massaa.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Peksih sanoi
Esim. kupari- tai rosterilevyn palasta (n. 1-2mm) leikkelet EGR:n tiivistettä hyödyntäen sopivan muotoisen palikan. Ja tiivistys jollain kuumaa ja kylmää kestävällä tiivistemassalla. Omissa taitaa olla jotain +300 --- -40 astetta kestävää massaa.

Sanoisin että ei tarvii tiivistää jos on sopivan pehmeää materiaalia, esmes. kupari tai alumiinilevy
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Maxx sanoi
Sanoisin että ei tarvii tiivistää jos on sopivan pehmeää materiaalia, esmes. kupari tai alumiinilevy
Sanoisin, että tarvitsee nimimerkillä kokemusta . Mutta voihan kokeilla ilman tiivistystä. Jos laippaamisen jälkeen ei mene päästöt spekseihin ja/tai tyhjäkäyntikierrokset humpaavat, niin voi sen jälkeen tehdä tiivistyksen.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

Joo, eihän se välttämättä sitä tiivistemassaa tarvii, ite laitoin hieman ja ei ole ainakaan imuvuotojen kanssa tarvinnut painia missään noista autoista kun päästöt muuttuivat huomattavasti parempaan suuntaan tulppauksen ja paikkojen putsaamisen jälkeen. ;D Ja alusta tuon palikan voi tosiaan tehdä myös. Samalla tosiaan kannattaa irroittaa kl-kotelo ja imusarja putsausta varten, kilsoista riippuen voi olla imusarjan ja kannen kanavat melko rumassa kunnossa.
 
Vs: Mitsubishi Galant 1999 2.4GDI / EGR sulku+kaasuläppäkotelon putsaus

MitsuMi sanoi
Sanoisin, että tarvitsee nimimerkillä kokemusta . Mutta voihan kokeilla ilman tiivistystä. Jos laippaamisen jälkeen ei mene päästöt spekseihin ja/tai tyhjäkäyntikierrokset humpaavat, niin voi sen jälkeen tehdä tiivistyksen.

Itse laittanut 3 autoon alumiinistä umpilaipan ja yksikään ole vuotanut ja on mennyt päästöistä läpi, mutta jos mielenrauhan saa liimamisella niin antaa palaa ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom